welke hoofdstel/zadel voor fries paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissyM

welke hoofdstel/zadel voor fries paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 20:32

Hallo Bokkers,

Ik heb sinds kort een fries bijrijdpaardje.
Nu wou ik graag een nieuw hoofdstel en zadel voor hem kopen maar ik weet niet welke maat etc. ik moet nemen.
Wie kan mij helpen?

groetjes marije

stalxpaard

Re: welke hoofdstel/zadel voor fries paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:07

Ik zou het eerst even met de eigenaar overleggen. Zadel is niet iets waarmee je moet gaan rommelen. En dat koop je niet zo maar even. Het moet bekeken worden door deskundige zadelmaker/ passer.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:26

Wat stalxpaard al zegt, eerst even met de eigenaar overleggen.
En mijn advies is ook niet zelf te gaan rommelen, maar haal er een deskundig iemand bij als een erkende zadelpasser/maker.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:31

Zadelpasser erbij laten komen is indd een onwijs goed idee :D
Hoofdstel kan je natuurlijk wel gewoon de maat vragen en een hoofdstel kopen, maar met een zadel moet je echt even oppassen..

Bbauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:56

Weet je wel zeker dat je voor een bijrijdpaardje die je pas heb allemaal spullen wilt kopen?
Een zadel moet door een zadelmaker nagekeken/aangemeten worden en is nog een hele uitgave..
En als het niet goed gaat en na een tijdje stop zit je met een aangemeten zadel?!

Een hoofdstel zou ik even aan de eigenaar vragen welke maat, meestal wel maat 'Full' voor een fries

JumpingWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:29

Spullen voor een bijrijpaard kopen is altijd wel leuk, maar als het paard een prima zadel heeft, waarom zou jij er dan een zadel bij kopen? En als het zadel niet goed is, dan zijn dat toch kosten voor de eigenaar? Maar als je alles overlegd hebt met de eigenaaar, moet je idd gewoon even een zadelmaker/passer erbij halen.

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:32

Een hoofdstel maakt op zich niet zoveel uit welke je neemt, zolang je maar wel de goede maat weet.
Ik zou persoonlijk niet even snel een zadel kopen voor een paard, overleg met de eigenaar hierover. Dadelijk koop je een zadel wat niet goed ligt, en daar hebben jullie beide geen plezier van. -O-

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:29

Waarom wil je een nieuw zadel kopen voor je bijrijd fries? Ik neem aan dat hij/zij wel een goed zadel heeft :o

En qwa hoofdstel denk ik dat je maat Full nodig hebt, niks bijzonders.