van de hoefslag af...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laylalome

van de hoefslag af...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 10:22

heey!!!

ik heb een verzorgpony en altijd als ik haar longeer in de longeerbak, gaat ze van de hoefslag af en wilt ze niet meer terug naar de hoefslag.
weet iemand iets zodat ze op de hoefslag blijft???

Xx-

Chantal_00

Re: van de hoefslag af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:39

Eigenlijk denk ik dat je pony gelijk heeft. Als er een hoefslag ligt is het voor je pony vervelend om er elke keer in te stappen en weer uit te klimmen...

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:09

Bij mijn pony helpt het om met de zweep richting haar schouder te wijzen dan gaat ze al op zij. (niet slaan ofzo)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:11

Chantal_00 schreef:
Eigenlijk denk ik dat je pony gelijk heeft. Als er een hoefslag ligt is het voor je pony vervelend om er elke keer in te stappen en weer uit te klimmen...

Wat een slecht antwoord... Ik ben benieuwd hoe jij rijdt als je de hoefslag vervelend voor je paard vindt.. ;)

TS: met de zweep naar zijn buik zwiepen, niet persé slaan, het geluid is meestal al wel genoeg. Verder je handen laag houden, want vaak geef je zelf onbewust met je lichaam aan dat het paard bij je mag komen.

Aibelle

Re: van de hoefslag af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:30

Het kan ook een kwestie van balans zijn, probeer in het begin eens wat dichterbij te lopen en als je paard van de hoefslag af dreigt ze gaan hem tegenhouden en weer terug laten gaan. En inderdaad met de longeerzweep naar zijn schouder wijzen en goed op je lichaamstaal letten.