Op wedstrijd met verzorgpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Op wedstrijd met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 15:12

Hoi hoi,
Er zijn waarschijnlijk een hele boel mensen die wedstrijden doen met hun verzorgpaard. En dat lijkt mij eigenlijk ook heel leuk, binnenkort heb ik ook een onderlinge wedstrijd. Alleen het probleem is ik weet niet hoe ik het aan de eigenaresse moet vragen. Want het is toch weer een extra belasting om elke keer met de trailer te moeten rijden enz.
Want hoe doen jullie dat, gaat de eigenaar altijd mee? Want er is hier geen vereniging in de buurt waar je stapvoets heen kan, dus het moet altijd met de trailer. Verder is de eigenaresse echt super lief, ik mag alles met hem, maar ik durf het eigenlijk niet te vragen omdat het toch best veel tijd kost enz. Er is wel een verzorgster geweest die toen tegelijk met mij was die met hem gestart is (maar 1x, maar het was wel officieel) maar die reed zelf ook al heel hoog. Zij is ondertussen al weer een hele tijd gestopt. Het paard is t/m het Z2 opgeleid, dus hij kan echt alles.

SienenIvo

Re: Op wedstrijd met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:13

Veel succes!

En ga voor de eerste prijs he!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:16

Ik zou eerst eens kijken, kun jij het wel vergoeden. Vind het persoonlijk raar om de vergoeding daarvan op de eigenaresse af te schuiven, tenzij ze je doelbewust heeft aangenomen om wedstrijden met het dier te gaan rijden.
Zo niet, ga eerst eens kijken welke kosten erbij komen, dat zijn niet alleen de kosten voor vervoer, maar ook voor de startpas en startgeld. Ik zou het gewoon eens 'subtiel' laten vallen na die onderlinge wedstrijd, dat je het toch wel heel leuk vind, en dat je er mee door zou gaan, en dan zou ik kijken wat er qua prijs af te spreken valt.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 15:20

Qua prijs heb ik inderdaad al gekeken, de prijs van de vereniging is per jaar heel weinig, 30 euro ofzo. Natuurlijk betaal ik dat zelf, uiteraard. En met wedstrijden hoe je toch alleen een startpas aan te vragen van 75(?) euro. Dus dan zou je per jaar maar 105 euro kwijt zijn toch? Vervoerskosten niet meegrekend.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:22

75 euro voor een startpas?
Ik heb er donderdag 1 aan gekregen en die was volgens mij echt geen 75 euro.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:22

En de benzinekosten vergoeden, dat moet er ook nog bij neem ik aan? :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 15:25

http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=1901 ... =&ppCatID=
startpas is €75,50 per jaar.
Ja benzinekosten had ik nog niet meegerekend. Dat zou ik aan de eigenaresse moeten vragen dan, hoeveel ze daarvoor wil hebben. Al denk ik eigenlijk dat ze gaat zeggen dat ze er niets voor wil hebben. Ze wil ook altijd perse de helft van mijn lessen betalen, omdat wij lessen bij een hele dure instructrice. Hoeft van mij niet hoor, maar ze doet het altijd toch. :+

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:32

en dan heb je nog het inschrijfgeld van de wedstrijden.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:34

Nou, 75 euro voor een startpas, dat kan in mijn ogen nog, maar 30 euro per jaar voor een vereniging... Lidmaatschap knhs kost al 40 euro per jaar (mits je eerste gezinslid bent dan), dan komen er nog de kosten voor de vereniging bij.

Maar goed, als jij het allemaal wilt gaan betalen, en je hebt eventueel iemand die ook zou kunnen rijden i.p.v. de eigenaar, dan lijkt het me toch helemaal geen punt om het te vragen?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 16:02

Lidmaatschap is 35 euro bij de vereniging. Oke dus je moet ook nog lidmaatschap voor knhis erbij rekenen. Hoef je niet apart voor een wedstrijd te betalen?
Ja mijn vader heeft ook een rijbewijs dat hij mag rijden met een trailer, alleen dat heeft hij nog nooit gedaan. Of jawel 1x, maar zonder paard erin :+

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:10

Als je het zelf allemaal betaald zou ik het gewoon even aan de eigenaresse vragen. Ik denk dat ze het juist wel leuk zou vinden als je wedstrijden met je verzorgpaard gaat rijden. Ik vind het ook altijd leuk om met mijn verzorgster mee op wedstrijd te gaan. Dan kan je overleggen hoe vaak je op wedstrijd gaat.
Als je vader al wel een rijbewijs heeft voor een trailer kan hij toch ook gaan oefenen? Mijn vader had ook nog nooit met een trailer gereden, maar na een paar keer vond hij het ook makkelijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:02

xJess schreef:
Lidmaatschap is 35 euro bij de vereniging. Oke dus je moet ook nog lidmaatschap voor knhis erbij rekenen. Hoef je niet apart voor een wedstrijd te betalen?
Ja mijn vader heeft ook een rijbewijs dat hij mag rijden met een trailer, alleen dat heeft hij nog nooit gedaan. Of jawel 1x, maar zonder paard erin :+

Per wedstrijd betaal je ook nog, afhankelijik van de regio en niveau tussen de 7 en 17 euro per proef.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:07

Ik zou het gewoon vragen, zoals al eerder gezegd vinden de meeste eigenaren het juist leuk! Ze zal er heus niet "boos" om worden, hooguit zegt ze dat ze het liever niet wilt. Gewoon vragen dus!

Niet geschoten is altijd mis!

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:17

je kan ook een startpas aanvragen voor 4 wedstrijden in het jaar, maar bedenk wel dat je ook inschrijfgeld moet betalen voor wedstrijd is ongeveer 10 euro

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:26

Gewoon gaan vragen aan de eigenaar.
Nee heb je ja kun je krijgen.
Boos zal ze er niet om worden.
Ik zou het geen ramp vinden als mijn verzorger zou willen starten.
(ze zou dan wel zelf moeten regelen hoe ze op wedstrijden kwam, uiteraard zou ik de eerste paar
keer wel mee gaan.)

Echter ik denk niet dat ze het voor je gaat betalen als het paard al stuk hoger is geklasseerd als jij.
Want dan rij jij de wedstrijden omdat jij ze leuk vind en is het niet om het paard hoger geklasseerd te krijgen.

Kosten zijn hier al genoemd, lidmaatschap vereniging, lidmaatschap KNHS, startpas
en per proefje betaal je ca 10 euro (afh. van waar je start).
Daarbij komt je benzine geld en uiteraard de tijd die het kost.
(En vergeet je witte shabrak, witte handschoenen, wedstrijd broek, jasje, plastron etc. niet.)

Anders stel je eerst voor om een paar keer onofficieel ergens te starten, op oefen wedstrijden etc.
Kan je meteen kijken of je het wel echt leuk vind.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:26

Als je begint moet je rekening houden met de kosten van de startpas, registratie persoon KNHS, je jaarlijkse contributie bij je vereniging, evt. kringafdracht (is bij ons maar 5 euro geloof ik), inschrijfgeld per proef zo'n 10 Euro en het benzinegeld, daar zul je misschien ook nog met elkaar een hapje eten en drinken of zorgen dat je het meebrengt. Verder moet je misschien je outfit nog aanschaffen en heeft het paard nog witte dekjes? Al met al is het bij elkaar best veel geld.
Als je dat kunt opbrengen zou ik het gewoon vragen, ergste wat ze kan zeggen is dat het niet doorgaat :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 12:12

Ja dat is zo inderdaad. Nee een outfit en dekjes heb ik al. Ik heb wel eerder bij de fnrs wat wedstrijdjes op de manege gedaan. Dat vond ik ook wel leuk, maar het is toch anders. Je moet elke keer op een ander paard starten. Ook is het maar 1x in de maand, je moet je paard delen, enz.
Ik heb al 1x eerder een onofficiele wedstrijd met mijn huidige verzorgpaard, en ook al 2x een onderlinge wedstrijd met mijn vorige verzorgpaard. Dus ik weet wel zeker dat ik het leuk vindt. :j
Nee ik verwacht ook niet dat ze mijn wedstrijden gaat betalen, dat wil ik ook niet. Ik verwacht alleen dat ze niet wil dat ik vervoerskosten betaal, de eigenaar kennende. Want ze rijd me nu ook altijd naar het bos enz. Uiteraard wil ik die wel betalen, ik denk alleen dat ze het niet nodig vindt.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:35

Ah gewoon vragen joh!
Ik herken het wel hoor.. ik vind/vond het ook altijd lastig om te vragen, terwijl ik weet dat ze eigenlijk prima vind. De kosten zijn gewoon voor mezelf. En vergeet niet, haar paard leert er ook van he!

Jaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:40

Gewoon vragen!!, dat is het beste! heb ik ook gedaaan <3