dressuur of springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sourih

dressuur of springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 20:32

hoi allemal.
ik lees heel vaak topic's van mensen die hoog in de dressuur zijn gekomen en zie heel vaak dressuur foto's hier op bokt.
maar nu is mij vraag waarom kiest bijna iedereen nou voor dressuur?
al fast bedankt voor het reageeren.

Brittneyx

Re: dressuur of springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:41

ik spring !!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:43

de basis van springen is ook dressuur

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:45

Ik dressuur enkel en alleen omdat ik een scheitert ben met springen :')

suusxloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:32

de basis van al het rijden is dressuur. Door dressuurr leer je je paart onder controle te zouden. Je zou denken dat je als recreatief bosrit ruiter bijvoorbeeld niet bezig bent met dressuur maar dat is dus weldegelijk nodig. Ik heb zelf altijd dressuur gereden en met de pony die ik nu bijna 5 jaar heb ben ik 3 jaar terug begonnen met springen en 2 jaar terug begonnen met eventing.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:37

Dressuur moet iedereen ;) ook springruiters dressuren 9vd10 keer alleen vaak niet op wedstrijd.
Daarnaast zijn er enorm veel mensen bang om te springen (of een bosrit) te maken.
Erg jammer want dat zou beter zijn voor de paarden! En het is makkelijk te combineren :)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:46

Tuurlijk rijden springruiters ook dressuur, maar idd vaak niet op wedstrijd.
Ik ben een springruiter actief op bokt ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:22

Vroeger was het normaal dat iedereen springen en dressuur reed. Tegenwoordig zijn er minder mensen die hun paard aan huis hebben staan. Vaak staan ze op pensionstallen. Daar wordt springen niet gepromoot omdat er sneller ongelukken zouden kunnen gebeuren. Ik denk dus dat dat een oorzaak is waarom er meer mensen nu dressuur rijden dan springen.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:48

ik rij 5 a 6 maal dressuur in de week met mijn paard
kheb 1 maal in de week priveles springen en de zondag ga ik soms op wedstrijd

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:50

mylove123 schreef:
Ik dressuur enkel en alleen omdat ik een scheitert ben met springen :')

Herkenbaar! Heb deze week weer ''gesprongen'' na lange tijd, maar vond 30cm hoog zat :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:52

Ik dressuur vooral... Vaak dagelijks en soms een beetje afwisseling in het bos want anders heeft pony er geen zin meer in :))
Springen doe ik af en toe, moet vaak de balken etc. daarna weer opruimen dus is me te veel werk :)) Pak vaak een stuk of 3 cavaletti 's en die zet ik dan na een tijdje op elkaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:36

Ik rij dressuur omdat die tak van sport me meer trekt, het precieze, de afwerking, het voelen hoe een paard zijn bewegingen en fysieke mogelijkheden veranderen, dat trekt me meer dan de snelheid en de actie waar het springen voor mij voor staan.
Ik denk ook dat meespeelt dat ik al 18 was toen ik voor het eerst kon gaan springen, met de manegepaarden mocht niet gesprongen worden omdat ze dat te belastend voor de benen vonden en na je 18e krijg je vaak minder lef om er nog zo onbevangen mee te beginnen. Voorzichtig zijn, onervaren springer in combinatie met jonge paarden die nog nooit een balk hebben gezien is niet echt een goede start dus ik ben ook nooit een goede springruiter geworden. En wat niet goed gaat is niet leuk, doe je minder en dan doe je alsnog de routine niet op. Soms denk ik nu nog wel eens erover om met het hengstje te gaan springen (mijn dressuurpaard heeft goede techniek maar raakt zo gespannen dat ie niet over de balkhoogte maar over de staanderhoogte vliegt, dat springt echt niet lekker) maar zo'n B-parcours van een meter vind ik dan ook al best wel weer hoog. Het was beter geweest als ik lekker nog als kind met de A/B-pony's onbezonnen rond had kunnen crossen over een B-parcoursje A/B :+

GelbrichDDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:46

Ik dressuur(z1) en spring (L), maar ben verder gegaan in dressuur omdat die hindernissen me te hoog worden (90 cm) :=

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:49

Ik heb vroeger ook wat gesprongen,maar heb er geen talent voor.
Ik zie de afstanden niet en heb nooit een 'schoolmeester' gehad om me er verder in te kunnen bekwamen.
als je dan met jonge paarden moet leren springen en het gaat vaak fout omdat je de afstand niet ziet dan word je op den duur onzeker.
Heb er veel geld in gestopt maar ben er uiteindelijk maar mee gestopt.
Nu spring ik nooit meer.Buitenrijden vind ik ook niets aan,dat besteed ik liever uit.

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:44

Ik spring!
Dressuur kan wel even leuk zijn als mijn pony super loopt ofzo maar ik vind springen leuker.
Ik heb mijn pony nu een paar keer B gestart (90cm) en dat gaat super

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:36

Dressuur is de basis van de rest van de takken van de paardensport

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:40

Ik doe beide. Mijn paard is springgefokt, maar ik vind de dressuur ook belangrijk, en leuk om te starten.
Aan mijn paard merk ik ook dat ze het super vindt om af te wisselen, 1 keer per week ong. buitenrit en ook 1 keer springen. Mijn paard wordt daar veel opgewekter van.
Maar volgens mij zijn er ook nog best veel die dressuren en springen hoor.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:37

Ik dressuur, heb "vroeger" wel wat gesprongen, ook (onderlinge) parcousen.
Echter ben ik er 2 jaar geleden heel ongelukkig afgevallen met springen, waar ik nou ook nog steeds last van heb. En hierdoor durf ik ook niet echt meer te springen :n
Dus ik hou het bij de dressuur! :))

Zavanellixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:06

Ik spring ook heel veel hoor. Dat vind ik leuker! Echt een beetje spanning en sensatie weet je wel... Maar ik snap ook wel wat er leuk is aan dressuur. Ik doe ook wel eens een wedstrijdje, en het geeft toch wel een soort kick als je dan goede punten hebt, of het gewoon voor je eigen gevoel goed ging. én, dressuur is ook wel een hele goede basis voor het springen...

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:17

1.Dressuur.
2.Springen!
*\o/* *\o/* *\o/* <3 <3 <3

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:03

Ik spring op concour maar thuis spring ik 1 keer in de week en de rest is dressuur rijden en 1 keer per week een lekkere bosrit :) En uiteraard gecombineerd met de wei *\o/*

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:12

Ik spring veel liever! :) Vind daar veel meer actie in zitten, en niet te vergeten; dressuur is de basis van het springen

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:10

Omdat dressuur de basis van springen is en springen is gevaarlijker, dressuur is mooi lopen springen is actie!

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:13

Ik spring. En ik zou niets anders willen! :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:17

Horsesfriend schreef:
Omdat dressuur de basis van springen is en springen is gevaarlijker, dressuur is mooi lopen springen is actie!

eigenlijk vind ik dit dus een beetje klets. dressuur is helemaal niet alleen mooi lopen. springen hoeft helemaal niet gevaarlijker te zijn, ik denk dat er meer mensen met het dressuren er af vallen dan met springen.