Wedstrijd starten met ervaren paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Wedstrijd starten met ervaren paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 16:13

Hoi allemaal,
Ik heb binnenkort voor de lol een onderlinge wedstrijd met mijn verzorgpaard bij de vereniging in de buurt. Waarschijnlijk starten we gelijk in het L2, omdat het een ervaren paard is en ik hem ondertussen al 3,5 jaar rijd. Dus ik hoop dat we dat al aan kunnen.
Maar als ik echt met hem zou gaan starten, moeten we dan echt in de B beginnen? Het paard is wel M2 of Z1 gestart (weet niet meer precies, in elk geval alle oefeningen t/m de Z2 zitten erop)
En ik zelf heb nog nooit officieel gestart. Maar zouden wij op één of andere manier in het L1 kunnen beginnen, of stel we zouden winst rijden bij de onderlinge wedstrijd, in het L2 kunnen beginnen, of is dat niet mogelijk?

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:16

Ik had hetzelfde, paard M2+winst en zelf niets. (F-proefjes) Ik ben toen gewoon in de B begonnen, en volgens mij moet dat ook gewoon. Als je zelf bijv. ooit L1 bent geweest en je paard ook dan moet je L1 starten. Je kunt wel B maar dan HC. Maar als je paard groen is en jij bijv M hebt gestart moet je ook in de B beginnen.

Talishe

Re: Wedstrijd starten met ervaren paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:26

Je moet gewoon in de B beginnen. Maar als het echt zo goed gaat zou je in theorie met 2 wedstrijden al L1 startgerechtigd kunnen zijn.

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:30

Onderlinge wedstrijden worden niet bij de KNHS geregistreerd en kunnen daarmee ook niet als voorbode voor een officiele wedstrijd gezien worden. Je zult dus gewoon in de B moeten beginnen en inderdaad wat Talishe zegt snel de B uit zijn.
Wat noukie75 in haar laatste zin zegt is niet helemaal waar, als je zelf al M of hoger gereden hebt maar het paard is nog groen, dan hoef je niet perse in de B te beginnen maar mag je in de L1 instromen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:31

Je moet in de hoogste gezamenlijke klasse starten, en omdat jij nooit gestart bent, is dat B :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 16:38

Oke bedankt. :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 16:41

Talishe schreef:
Je moet gewoon in de B beginnen. Maar als het echt zo goed gaat zou je in theorie met 2 wedstrijden al L1 startgerechtigd kunnen zijn.

Toch niet met 2 wedstrijden? Je kan toch maximaal 3 winstpunten halen, en je hebt er toch 10 nodig om door te stromen naar de volgende klasse? Dan zou je dus minimaal 4 wedstrijden moeten rijden toch? Of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen. :+

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:44

xJess schreef:
Talishe schreef:

Toch niet met 2 wedstrijden? Je kan toch maximaal 3 winstpunten halen, en je hebt er toch 10 nodig om door te stromen naar de volgende klasse? Dan zou je dus minimaal 4 wedstrijden moeten rijden toch? Of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen. :+

Buitenseizoen is 2 proefjes vaak. Dus 6 per wedstrijddag. :P

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:46

Je kan 3 punten per proef halen je start vaak 2 proeven dus 6 punten per wedstrijd, dus als het echt zo goed gaat kan je inderdaad met 2 wedstrijden eruit zijn :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 16:49

Oh zo, ja dan snap ik het. :P
Naaa 3 winstpunten is wel heel veel, denk dat ik dat niet ga redden, dan moet je volgens mij zo enorm netjes rijden. :o

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:55

Positief blijven! :D
Je zou wel de show stelen die dag.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 16:56

Dav schreef:
Positief blijven! :D
Je zou wel de show stelen die dag.

Haha ja het zou wel gaaf zijn! :D

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:55

Yamcha schreef:
Je moet in de hoogste gezamenlijke klasse starten, en omdat jij nooit gestart bent, is dat B :)

dat moet niet toch? tenminste ik dacht dat het zo was dat het Mocht, en als je 3 keer zelf Z hebt gereden dan moet het. (ben hier even nieuwsgierig naar sorry aangezien ik zelf ook ga starten)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:58

Philadelphia, je vraag is nogal onduidelijk. Heb je zelf al 3x Z gereden? Of begin jij als 'groene' ruiter met een ervaren paard?

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:56

lucifertje schreef:
Philadelphia, je vraag is nogal onduidelijk. Heb je zelf al 3x Z gereden? Of begin jij als 'groene' ruiter met een ervaren paard?

Ik heb 1 keer Z gereden bij de pony's en ga nu na 2 jaar starten bij de paarden. Het paard heeft ook een keer Z gelopen. Ik zou in de M mogen starten.. dit is toch geen moeten? tenminste ik wou graag in het L beginnen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:56

dat moet wel. als jullie beide z1 met wp zijn moet je minstens m2 starten, en als die z klassering met een paard zou zijn geweest moest je zelfs z1 starten.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:28

Aangezien je overstap maakt van paard naar pony geldt het volgende:
Amazone: Z1 (ga ik even vanuit)
Paard: Z1 (ga ik even vanuit)
Hoogste gemeenschappelijk klasse: Z

Doordat je de overstap maakt mag je 1 klasse lager beginnen wat het M2 betekent.
Wil je dit nou niet, dan kan je bij de KNHS dispensatie aanvragen om lager te mogen starten.

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:07

lucifertje schreef:
Aangezien je overstap maakt van paard naar pony geldt het volgende:
Amazone: Z1 (ga ik even vanuit)
Paard: Z1 (ga ik even vanuit)
Hoogste gemeenschappelijk klasse: Z

Doordat je de overstap maakt mag je 1 klasse lager beginnen wat het M2 betekent.
Wil je dit nou niet, dan kan je bij de KNHS dispensatie aanvragen om lager te mogen starten.

ok bedankt, ik dacht dat het anders zat. maar is goed om te weten.
verder las ik wel zoiets dat als je er 3 jaar uit bent geweest dan geldt dit weer niet ofzo.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:40

Je moet inderdaad B starten.

Ik moest ook B starten terwijl mijn paard M1 geklasseerd was. Maar ik vond het niet erg. Kon ik ervaring opdoen want ik had hem nog geen maand en had nog nooit officieel gestart bij de paarden. Maar als jullie heel goed gaan zijn jullie de B weer uit voor jullie het door hebben :j Ik had in 4 wedstrijden 12 winstpunten dus dat was een mooie "B tijd" voor ons ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:39

Als je zelf niet geklasseerd bent moet je in het b beginnen al rij je op een GP paard ;).
Erg logisch en als het zo goed gaat heb je binnen paar wedstrijden al je punten.

Zavanellixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:23

Eigenlijk een beetje wat iedereen zegt... Bij onderlinge gaat het een beetje om de club zelf, daar heb je ook geen startpas voor nodig. Begin je KNHS wedstrijden te rijden, zul je toch in de B moeten beginnen. klinkt misschien wat oneerlijk, maar toch is het zo, ik moest het zelf ook....

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:27

Ik zal in de B1 beginnen, dan haal je hogere punten, en dan win je! *\o/* <3

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:53

B1? Er is alleen B hier in Nederland (weet niet hoe het in andere landen zit) Of zit je nou grapjes te maken en trap ik er in? :))

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 23:02

Waarom zou je eigenlijk perse in de L1 willen beginnen als je zelf nog geen enkele wedstrijd ervaring hebt?
Geniet er van dat je wat 'makkelijker' mag beginnen, leer je paard kennen zoals hij/zij op concours is, rijdt een paar keer netjes, en voila... rustig en ontspannen naar de L1 toegewerkt..