Handschoentjes voor werk op stal en later rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Handschoentjes voor werk op stal en later rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 18:03

Beste allemaal,

Ik zie hier veel topics voorbij komen met de vraag, wat is de beste rij handschoen.

Nu heb ik zelf een bijna 3 jarige merrie en rij dus nog niet. Wel sta ik op een doe het zelf stal en heb dus veel stalwerkzaamheden.

Welke handschoenen zijn er nou echt prettig voor stalwerkzaamheden en kan ik later ook mee gaan rijden? Tevens heb ik echt kleine handjes. Net een klein slagje groter dan kinderen handen. Ook moeten de handschoenen voor in de winter dus warm zijn en in de zomer niet te zweterig. Aparte winter en zomer handschoenen mogen ook aangegeven worden.

nu gebruik ik altijd de magic gloves met die noppen. Kinder handschoentjes dus. Alleen gaan deze vaan binnen een week alweer stuk. Nou kosten ze geen drol, maar om elke week nieuwe te moeten halen, dan kan ik beter 1x goede kopen.

ik hoor graag van jullie.

Kaitlyn

Re: Handschoentjes voor werk op stal en later rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:05

Ik heb handschoenen van Roeckl gekocht. Kosten iets meer maar deze houden het bij mij wél uit ipv bijv. Harry Horse en Imperial Riding. :j

In de winter vind ik ze niet echt warm maar dat vind ik niet zo erg. :)

RianneHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:08

Ik gebruik nooit handschoenen, vind het gevoel met rijden zo verminderd en als je vriendelijk rijdt, zal je ook je vingers niet openhalen aan de teugels.

Maar, gezien je dat niet vroeg. Ik gebruikte in de winter op stal HH fleecegevoerde handschoenen die wel redelijk lang mee gingen (hele dag stalwerkzaamheden, binnen-buiten zetten, poetsen enz). Om mee te rijden zijn de Roeckl handschoenen super, maar wel redelijk aan de prijs, plus ik zou ze niet aan doen met werkzaamheden, want vind dat zonde voor zulke dure handschoenen..
Ik zou als je winters wel warme vingers wilt en zomers geen kleffe handjes, toch 2 verschillende paren kopen.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:43

Zijn voor het werk op stal van die tuinhandschoenen dan niet een optie?
Lijkt me toch dat van uitmesten en dat soort dingen je handschoenen het meeste slijten?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 21:45

Ja, maar ik wil ook wel handschoenen die fijn zitten en echt aansluiten aan mn vingers. Ik loop namelijk veel met mn paardje en wil ik dan ook gewoon goed kunnen 'voelen'. Daarom ook altijd die Magic Gloves handschoenen, maar die slijten echt te snel.