Hoi
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven. Mijn paard heeft veel te veel energie en ik weet niet goed hoe ik het kan oplossen.
Ik zal beginnen met wat meer informatie over mijn paard. Het is een 15 jarige ruin van Donnerschlag. Toen ik hem kocht, was hij al een erg voorwaarts paard, maar nu een jaar later, is het nog veel erger geworden
Hij is ontzettend vrolijk en gaat erg graag aan het werk, helaas kent hij alleen nog maar een vooruit knop. Met het rijden kennen we ongeveer 2 gangen: Uitgestrekte draf, en terugrijden is naar een passage toe. Zaterdag was het zelfs zo erg, dat ik na een halfuur rijden, hem aan een longe heb gezet om hem al zijn energie eruit te laten lopen. Na nog een halfuur aan een stuk galopperen aan de longe stond hij nog steeds te stuiteren. Ook op wedstrijd gisteren was ik al erg blij dat ik hem in de ring kon houden. Hij is overigens totaal niet stout of bokt niet, maar hij heeft gewoon massa's energie. Kwa huisvestiging staat hij 24/7 buiten in een erg grote wei met open stallen en een ander paard. Hij krijgt alleen hooi gevoerd en sochtends en savonds een beetje onderhoudsbrok. Brok is echt heel weinig, alleen om hem blij te maken aangezien de andere paarden ook brok krijgen.
Zoals ik dus al zei, is het voor de rest een erg lief paard. Hij gaat gewoon erg graag aan het werk, en zou het liefst de hele dag gereden worden. Onder het rijden denkt hij heel veel mee, en daarom moet ik hem constant bezig houden en verrassen, omdat hij zich anders gaat vervelen en zelf oefeningen gaat verzinnen. Helaas kom ik door zijn grote hoeveelheid energie niet echt aan trainen toe.
Hebben jullie nog tips? Ik kan hem niet meer buiten gooien of minder voeren...
(nml loslaten)