Versnel promoveren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Versnel promoveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 21:46

Sorry voor het zoveelste topic over versnelt promoveren, maar ik kom er écht niet uit.
Heb me suf gezocht in de reglementen (KNHS-Dressuur-Reglementen) en ook bokt afgestruind maar kom er echt niet uit.

Ik ben dus 2 x M2 met winst dus mag alles M2 starten (met de juiste leeftijd).
Nu heb ik er een nieuw wedstrijdpaard bij die 7 jaar is en ongeklasseerd.
Ik zou hem dus in principe meteen M2 mogen starten, maar mag ik hem ook eerste 1 keer L1 starten en versneld promoveren naar bijvoorbeeld het M1? En vanuit het M1 weer versnel promoveren naar het M2?

Nogmaals excuses, want het zal vast ergens staan, maar heb een uur lang gezocht en kan dit echt nergens vinden?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:59

In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend, met dien verstande dat combinaties die op grond van de reglementen in een hogere klasse uit mogen komen, versneld kunnen promoveren naar een hogere klasse, zonder hiervoor de vrijwillige promotiegrens te hebben bereikt. Hiervoor behoeft geen (schriftelijk) verzoek te worden ingediend. Indien bij de uitslagverwerking blijkt dat Wedstrijdreglement Dressuur versie 2012 8 - 57 tussentijds versneld gepromoveerd werd, terwijl de vrijwillige promotiegrens nog niet bereikt is, wordt dit in de wedstrijdregistratie aangepast.

Als ik het reglement lees kan dat gewoon.
Waarom twijfel je?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 22:02

jury schreef:
In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend, met dien verstande dat combinaties die op grond van de reglementen in een hogere klasse uit mogen komen, versneld kunnen promoveren naar een hogere klasse, zonder hiervoor de vrijwillige promotiegrens te hebben bereikt. Hiervoor behoeft geen (schriftelijk) verzoek te worden ingediend. Indien bij de uitslagverwerking blijkt dat Wedstrijdreglement Dressuur versie 2012 8 - 57 tussentijds versneld gepromoveerd werd, terwijl de vrijwillige promotiegrens nog niet bereikt is, wordt dit in de wedstrijdregistratie aangepast.

Als ik het reglement lees kan dat gewoon.
Waarom twijfel je?

Wat fijn, dankjewel! Ik snapt niet waarom ik dit maar niet kon vinden?
Ik had op de één of andere manier in mijn hoofd dat je alleen versneld mocht promoveren wanneer je 2 keer Z met winst was, was er zelfs voor bijna 100% van overtuigd :=

OdiEtAmo

Re: Versnel promoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:19

Klopt hoor Chris, dat was eerst ook zo. Nu is dat anders. :)