Stoeterij nr. 1 te Burgh Haamstede

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nataschja

Stoeterij nr. 1 te Burgh Haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 15:51

Hai,
Wie heeft ervaring met stoeterij nr. 1 te bh ?
Een vriend van mij heeft een rit georganiseerd binnenkort. 2 eigenlijk, 1 gev. en 1 beginners. Mijn dochtertje van 7 wil mee met beginners ik heb gebeld kreeg duits accentje aan de lijn en geen probleem alleen stap. Terwijl die vriend van mij heeft afgesproken stap en draf en 2,5 uur, best lang voor beginner.
De gevorderde rit ook galopje ! op het strand, maar wat lees ik in een oud bokt bericht ??? De paarden gaan er als gekken vandoor op het strand in een echte rengalop. Nou ben ik daar niet zo bang voor (heb ritten op Texel begeleidt in vaag verleden) maar er zijn mensen bij die mee gaan die wel gevorderd zijn maar hier, schat ik in, echt niet tegen op gewassen zijn. Dat word 1 ellende.
Dus ervaring aub ? Het was misschien maar 1 iemand die een slechte ervaring heeft, maar het is ook begin seizoen enzo dus..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:55

Ik vind dit een heel vaag verhaal, een strandrit met alleen stap lijkt mij vragen om ongelukken en zeker als er al verhalen zijn dat de paarden onbetrouwbaar zijn. Wat ik ook niet begrijp is dat het een vriend van jou is maar dat hij dus blijkbaar niet bij het bedrijf hoort en wel de ritten organiseert?

janneke584

Re: Stoeterij nr. 1 te Burgh Haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:07

De eigenaar (man met Duits accent) is het grootste gedeelte van de tijd dronken. Wij vinden dat hij erg onverantwoord bezig is (wij gaan 2x per jaar op vakantie naar Zeeland en staan dan op dezelfde stal). Bij een beginnersrit met kinderen loopt er meestal iemand naast. Wij gaan meestal met Stoeterij Woodstock rijden. Hou wel in de gaten dat je van deze 2 stoeterijen eerst een half uur moet rijden voordat je op het strand bent. Als je vragen hebt, staat mijn pb open.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:57

Ik had persoonlijk voor Stoeterij Woodstock gekozen denk ik, maar ik zit niet meer zoveel in dat cirquit sinds ik een verzorgpaardje heb :P

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:00

Wij zijn er wel is wezen rijden met vriendinnen, was opzich leuk en te doen,
maar we zouden het toch niet aanraden bij anderen en er nog een keer naartoe gaan..

Het is kleinschalig, megagrote paarden, best iig ongecontroleerd op het strand..

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 12:07

die vriend van mij gaat t voor de 15e (want dan zouden we gaan) eens uitproberen. Want ik zit echt niet te wachten op iig ongecontroleerd op t strand

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:41

Ik weet wel wie je bedoelt ja, beetje norse man, ongeinteresseerd...
Slecht tuig etc, hij probeert op zijn manier goed voor zijn dieren te zijn, maar het strookt niet met wat de meeste mensen als dierenwelzijn ervaren, ik zou het niet doen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:13

Ik ben er geweest, maar vond toen het noch diervriendelijk, noch verantwoord. Ik zou het nu - inmiddels wat jaartjes ouder en vooral mondiger om gewoon "nee" te zeggen - niet meer gedaan hebben. Heb nog met tranen in m'n ogen gestaan omdat er een heel oud paard op stal stond, die aan één stuk door stond te weven. Diep triest.
Je dochter van 7 zou ik hoe dan ook niet zonder dat er iemand naast loopt op een buitenrit in een groep laten gaan. :)

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 17:45

Oei ik denk dat ik maar zelf lopend mee ga dan, zo rot om helemaal af te taaien !!

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 13:07

Nou zijn toch maar daar naar toe gereden. Toen bleken er maar 9 paarden te zijn en we waren met 18 man.
Het is in een ouwe rot schuur met een chagerijnige halve duitser waar je niet eens tussen kwam met praten had het maar over veiligheid. Wij hadden begrepen 2 groepen van 9 ivm veiligheid dat was ook zo maar iedereen was er 2 uur en hij had dus maar 9 paarden dus 2 groepn na elkaar ! En dat terwijl rit 2,5 uur duurde !
Wij zijn weggegaan (met 4 man) want de pony waar mijn dochter op moest (ze is toch ervaren ? zei hij ! het kind is 7 en rijd op de manege) was niet echt rustig buitenrij materiaal zeg maar. De meeste paarden heeel druk en chagerijnig net als hun baasje. Achteraf gehoord dat er af zijn gevallen. Hoe en wat weet ik nog niet maar ik zou het nooit aan iemand aanraden. Hij had gezegd we rijden in de bak en kijken bij welk paard je past ! Ja duuuh er waren maar zoveel paarden en iedereen kreeg een paar teugels in de hand gedrukt en moest opstappen in de bak en thats it. Wat een sof ! Hij had ook geen hulp was te duur zei hij !

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:45

Dat is helaas precies hoe het er daar aan toe gaat... Balen voor je zeg, zeker voor je dochter...

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:50

Ongelovelijk! balen zeg!

Toerist2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:22

Met verbazing lees ik dit topic. Zo verbaasd zelfs dat ik de moeite heb genomen een account aan te maken om een bericht te kunnen plaatsen.

Wij hebben dit weekend gereden bij Stoeterij nr 1. Groep bestond uit twee echte beginners en ikzelf (weleens op vakantie een ritje gemaakt maar gevorderd kan je het niet echt noemen).

We zijn heel vriendelijk ontvangen door Alexander (ja, die halve Duitser).
Het was niet heel strak georganiseerd, maar Alexander had alle tijd en aandacht voor ons. Inderdaad eerst even door de bak gereden om aan elkaar te wennen en toen op pad. We hadden twee begeleidsters te paard en twee te fiets. Leek mij zelfs wat overdreven, maar Alexander nam t zekere voor t onzekere.

Rit van tweeënhalf uur is idd lang, maar die tijd heb je nodig om naar het strand te stappen en weer terug. Op het strand helaas voor mij niet gedraafd, maar wel genoten van het weer en de zeehondjes.
Voor ons dus een geweldige ervaring. Dus mochten nog meer mensen dit topic lezen: als je afgaat op de verhalen op dit forum zou je wel eens een leuke ervaring kunnen mislopen......

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:42

Met zeer onervaren ruiters naar het strand, totaal onverantwoord en levensgevaarlijk.

Rommy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:17

Staat die pony lady daar nog?

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:50

Ik heb hier 4 strandritten en ben er erg tevreden over, de paarden waren allemaal heel erg lief, en deden niks, ze waren ook heel rustig op het strand, alleen er was 1 pony die een klein beetje drukker was nar daar zat iemand op die het werk aankon, dus er is de hele rit niks gebeur t, en het was erg leuk! Ik kan het wel aan iedereen aanraden

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:51

Rommy1 schreef:
Staat die pony lady daar nog?

Wet ik niet, naar lady was toen week de leukste pony:)

Rommy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:18

Ja daar reed ik toen ook op, dat vond ik echt een leuke pony en eerst wilde ik Persee op zon grotere, ben blij dat ik toch op die pony ben gegaan:)

Aukje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:10

Ik schrok eerst heel erg van alle berichten die hier over de stoeterij waren geplaatst. Voor mijn verjaardag had ik een strandrit cadeau gekregen op die stoeterij. Met een niet al te fijn gevoel was ik er naartoe gegaan, maar dat was nergens voor nodig vind ik nu!

Ik ben afgelopen weekend bij de stoeterij wezen rijden met een vriendin van mij.
We hadden allebei aangegeven dat we liever wat actievere paarden wilden hebben.
Ik reed op Zilla en mijn vriendin op Pauline (echt leuk voor een ervaren ruiter)
We reden met een groep van 6, waarvan 2 begeleiders te paard en 1 op de fiets. Een meisje dat daar de paarden rijd had wat uitgelegd over de paarden en hoe we ze het beste konden rijden, dat vonden wij wel fijn om te horen.
Wij hebben het er echt super naar ons zin gehad!
Heerlijk over het strand gegaloppeerd! echt een droom die uit kwam!!

De man is inderdaad moeilijk te verstaan. Ook was de rit gepland van 6 tot half 9 in de avond, maar voordat we opgezadeld hadden e.d. reden we pas om kwart voor 7 aan maar kwamen ook pas om kwart over 9 weer terug dus voor ons geen probleem.

Voor ons was het echt een top rit! al is dat mijn eerste strandrit ooit geweest, dus ik weet niet hoe het bij andere stoeterijen daar in de buurt er aan toe gaat.

sander17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:51

Ik schrik best wel erg van al deze reacties.

Ik kom al 2 jaar bij stoeterij nummer 1 ik rij daar ook begeleiding.
De stallen daar is niet de schuld van alexander maar van de boer die het daar niet onderhoud.
De paarden zijn juist zeer betrouwbaar daarom doen wij ook strandritten in stap omdat de paarden er niet vandoor gaan.
En Natasha wij hebben 16 paarden .
En op ongeveer alle ritten met onervaren ruiters gaat er zobiezo iemand ter voet mee.

Aukje ik denk dat ik mee ree met de rit van jou :)

En helaas lady is weg .
Greetz Sander

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:33

sander17 schreef:
Ik schrik best wel erg van al deze reacties.

Ik kom al 2 jaar bij stoeterij nummer 1 ik rij daar ook begeleiding.
De stallen daar is niet de schuld van alexander maar van de boer die het daar niet onderhoud.
De paarden zijn juist zeer betrouwbaar daarom doen wij ook strandritten in stap omdat de paarden er niet vandoor gaan.
En Natasha wij hebben 16 paarden .
En op ongeveer alle ritten met onervaren ruiters gaat er zobiezo iemand ter voet mee.

Aukje ik denk dat ik mee ree met de rit van jou :)

En helaas lady is weg .
Greetz Sander

Aah, waarom iS lady weg?

sander17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:53

Omdat de oude eigenaar haar graag terug wou en toen hebben we haar geruild voor zillah

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:56

sander17 schreef:
Omdat de oude eigenaar haar graag terug wou en toen hebben we haar geruild voor zillah

Ah jammer, maar ze stond daar toch al best lang?

sander17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:02

toen ik er kwam 2 jaar geleden stond ze er al een jaar later ofzo was ze weg ik heb er verder niet echt naar om gevraagd omdat ik het toch al niet met die pony kon vinden :P

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:03

Het gaat er daar allemaal een beetje apart aan toe, maar ik heb daar 2 SUPER strandritten gereden!!!
Ik raad het alleen wel af als je nog onervaren bent. Het zijn geen slome manegepaarden, maar paarden die soms lekker eigenwijs zijn :)
Ik heb daar 2x op Balla-Balla gereden, wat een toppaardje zeg :)
Het is soms idd allemaal niet zo veilig, maar bij de 1e rit waren er beginners mee (die mensen deden net alsof ze heel goed konden rijden, maar eigenlijk hadden ze nog nooit gegalloppeerd...) Zij konden niet lekker rijden. Voor hun was het denk ik geen prettige rit. Maar dat vond ik hun eigen schuld!!
Ik vond het iig super en wil snel weer een x terug :D