Dunne,soepele handschoentjes met grip?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dunne,soepele handschoentjes met grip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:49

Na een paar jaar samenzijn is het zover....een van mijn rij handschoentjes is kwijt. -O-

Nu moet ik dus op zoek naar nieuwe...maar er zijn zoveel verschillende dat ik het niet weet!
Ooit heb ik Roeckl handschoenen gehad, tot 2x toe zelf(Meredith en Light Grip).
Ongetwijfeld de fijnste handschoentjes ooit,maar helaas ook zo kapot...

Ik zoek dunne,soepele handschoentjes. Net zoals de Roeckls, die bijna als '2e huid'aanvoelen.
Wel met grip.
geen suede ofzo,dat vind ik zo dik en stijf....

iemand tips?

amyz

Re: Dunne,soepele handschoentjes met grip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:53

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:15

Ik weet niet wat jij ermee doet maar ik heb nu al drie jaar dezelfde Roeckl Light n Grip handschoenen en ik moet ze nu echt eens gaan vervangen omdat ze zo kaal worden ondertussen := En ik rij altijd met dezelfde afgezien van op wedstrijd :=

Puck1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:56

Ik heb ooit een keer (kinder)handschoentjes gekocht omdat die dun waren met grip.
Ik heb zelf ook kleine handen maar die hebben toch 2 jaar heel fijn gezeten! nu ben ik over gegaan op leren handschoenen die ik gekregen heb voor mijn verjaardag waar ik heel blij mee ben :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:30

Ik doe er niks mee anders dan eh....rijden?
Lees overigens veel meer slechte Roeckl ervaringen op Bokt.
maar misschien probeer ik ze nog eens...

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:14

Kingsland! Hele fijne handschoenen. Roeckl lg vind ik ook fijn, die van mij hebben na een seizoen wel slijtage, maar ik rijd er mee door tot de gaten erin vallen :') Dan zijn ze toch het geld wel waard, lees ook op bokt wel slechte dingen, maar vraag me altijd af wanneer mensen handschoenen versleten vinden.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:18

Vind die van Roeckl idd ook het fijnst. Rijd inmiddels al drie jaar met hetzelfde paar. Afgezien van het feit dat ze een beetje kaal worden, zijn ze verder nog prima! Daarvoor reed ik eigenlijk altijd met die kunstleren handschoenen van IR. Dat waren ook wel fijne. En als je ze niet te duur wil hebben moet je eens zoeken naar de handschoentjes die de Lidl ooit eens aanbood. Die lijken wel wat op Roeckl en hebben ook een prettige grip. Ik heb ze wel eens geleend van iemand en dat voldeed ook goed. En anders even kijken bij HH, heeft ook nog wel aardige voor niet al te veel geld.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:14

Roeckl inderdaad. Zijn heel dun en worden op den duur wel kaal, maar tot nu toe nooit kapot gereden (3 jaar twee/drie keer per week verder). In de winter ook prima mee te rijden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:16

Lizzle schreef:
Roeckl inderdaad. Zijn heel dun en worden op den duur wel kaal, maar tot nu toe nooit kapot gereden (3 jaar twee/drie keer per week verder). In de winter ook prima mee te rijden.

:j Gebruik ik ook. Gemiddeld zo'n 4x per week icm een springteugel. In de winter heb ik ze ook aan tijdens het poetsen en uitmesten enzo. Na een jaar of 3 zijn ze kaal en vervang ik ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:18

misschien heb ik dan echt pech modellen gehad.
is overigens al wel jaartje of 4 terug denk ik,dat ik ze voor het laatst gebruikt heb...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:18

Ik gebruik ze al een jaar of 10... volgens mij... :) edit: verschillende paren dan he? :D

Hangt mss ook af van de aanleuning waarmee je rijdt? Ik zeg niet dat jij dat doet maar ik lees op bokt wel es verhalen over mensen die pijn in hun handen/armen hebben na het rijden, ik kan me voorstellen dat wanneer je met zoveel druk rijdt dat je handschoenen daar harder van slijten.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 26-03-12 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:19

1 paar, al zo lang???
of...

de light& grip is de dunste denk ik?

edit:ohnee zie een jaar of 3....das ook erg lang...

bovanvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:21

Hv polo, ook heel fijn en dun, en roeckl, alleen toen ik iets open aan het knippen was, heb ik perongeluk een stukje van m'n duim afgeknips -__- dus heb nog geen ervaring met hoelang ze meegaan..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:27

Haha ik had die van mij sinds augustus, was aan het aansingelen en op de een of andere manier komt er een stukje handschoen van mijn vingertop tussen de singel en de singelstoot, ratsssss zo eraf :D Nu een maatje kleiner gekocht, gewoon van de Boerenbond/Welkoop. Zit heel fijn, ook mooi. Niet te duur.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:28

hey! Dat heb ik ook altijd BB! :D Ik singel nu maar met blote handjes aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:28

Aaaah ik ben niet de enige! Nu is het niet meer hoor, deze handschoenen sluiten echt helemaal aan dus kan er niet echt meer tussen komen zonder mezelf pijn te doen denk ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:21

ik rijd eigenlijk met een erg zacht handje,maar misschien destijds met te stroeve teugels ofzo...geen idee...
er kwamen gaten in tussen de vingers.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:27

Een aantal jaren terug had je hele fijne van volgens mij imperial riding, die zaten in een kartonnen verpakking. Hele dunne handschoentjes, voor een heel vriendelijk prijsje destijds, maar kan ze helaas niet meer vinden :(

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:33

Over de volgende handschoenen ben ik wel tevreden...
- Mondoni Neopreen handschoenen
- Mondoni Cuzco handschoenen (erg fijn en soepel)
- Mondoni Ecuador handschoenen (had ik puur gekocht omdat m'n lievelingspaardje ook zo heet; Equador :=)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:33

Ik zweeeer zelf ook bij Roeckl maar nou had ik laatst in de ruitersportzaak handschoentjes van... (ik dacht) BR vast, en die waren de helft goedkoper als Roeckl!! Maarrr voelden wel hetzelfde aan :j Ene hand een Roeckl aangetrokken, andere hand die van BR en ze voelden echt bijna hetzelfde. Waren maar 15 euro ofzo.

Heb er alleen geen ervaring mee of ze snel slijten maar voor dat geld zou je eens kunnen proberen, zijn in ieder geval veel goedkoper dan de Roeckls.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:20

Ik rij zelf ook al jaren met Roeckl handschoenen, ik ben er hartstikke tevreden mee. Als je ze wel heel fijn vind maar vind dat ze niet zo lang mee gaan, dan zou je misschien kunnen kijken of je ze kunt kopen wanneer ze in de aanbieding zijn. Dan heb je die fijne handschoenen voor minder geld. Misschien hebben ze ze bij het tentenkamp?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:23

Ik vind Roeckl ook hard slijten.
Koop ze dan ook alleen in de winterversie en kan dan met 2 paar een winter door.
Dan zijn ze kaal en komen de 1ste gaten.

Mijn alternatief zijn de handschoentjes van BR.Net zo fijn alleen de helft goedkoper.
In het bruin en in het zwart.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:27

Ik heb mijn roeckle nu 2 jaar. Worden ongeveer 6 keer per week gebruikt. Heb drukkere periodes gehad dat ze me assisteerden met 5a6 paarden. Maar ook momenten dat ze maar 1 keer per dag mee te paard mogen. Het zijn harde werkers die ondanks dat ze wel eens verstoppertje spelen, altijd weer bij me terug komen <3

Helaas beginnen ze een beetje te kalen. Zal wel aan de leeftijd liggen :(:)
heb ze er nog niet mee geconfronteerd..

edit* overigens is de mate waarin je zweethandjes hebt ook bepalend voor de leeftijd die ze kunnen bereiken.
Laatst bijgewerkt door 996981 op 27-03-12 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:28

Ik ben ook helemaal fan van Roeckl. De enige handschoentjes die echt lekker zitten wat mij betreft (hoewel ik BR misschien nog niet aan gehad heb).
Wat ik met Roeckls merk is dat ze in eerste instantie vaak vrij hard slijten, maar vervolgens op een soort van evenwicht komen en dan kunnen ze nog tijden mee. Slijten bedoel ik dan dat de gripstof aan de binnenkant hier en daar barst/scheurt, er stukjes af komen, maar dat er nog geen echte gate in de handschoenen zitten. Ziet er niet zo mooi uit, maar het zit aan de binnenkant (dus niet zichtbaar) en ze dragen er niet minder om!
Ik ben fan ;).