Wedstrijd beginnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Wedstrijd beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 18:59

Hoiii Bokkers *D ,

Ik ben EIN-DE-LIJK weer begonnen met paardrijden na 1,5 jaar het niet te hebben gedaan... Nu heb ik een erg leuke instructrice gevonden die mij van alles kan leren van Grondwerk tot Springen echt alles. Als mij dat leuk lijkt wilt zij mij ook uitbrengen in wedstrijdjes.. Dit lijkt mij super leuk omdat ik nog nooit een wedstrijd heb gereden.. :j . Maar nu heb ik een paar dingen.. 1. Wat voor een wedstrijd zal ik gaan doen? Beginnen met dressuur en daarna springen of eerst springen en daarna dressuur? Ik heb nog NOOIT gesprongen ( Oh nee nou lieg ik, ik heb 1x gesprongen maar toen was ik 6.. ) en dressuur moet ik weer helemaal aan beginnen... :x Dus daar wil ik wat tips/ervaringen van weten... := Oke het volgende... ik heb namelijk HELEMAAL geen verstand van wedstrijden en ik wil het toch gewoon van de wedstrijdmensjes zelfhoren.. :* Wat moet je allemaal in je eerste proef doen? Dan kan ik daarmee oefenen enzo... :)) Nou ... en wat ging er bij jullie fout of goed? Blunders gemaakt... ? We maken er gewoon een leuke babbel kletskoek verhaaltje van :9k

Alvast bedankt voor jullie reacties B-)

amber28

Re: Wedstrijd beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:08

gaaf dat je een instructrise hebt gevonden :)
voor springen heb je zo en zo een winst punt nodig officieel (als je ook officieel wilt starten) in de dresuur.
voor wat je alleemaal 'moet' doen in een proef kun je terug vinden op wikipedia/boktwiki of KNHS.nl.
op de KNHS site kun je ook de proefjes downloden.

ik heb al een paar wedstrijden gereden en maakte niet echt blunders maar werd zo gespannen dat ik alles fout reed en niks meer hoorde :P dat ging niet erg goed :P
maar als ik meer ontspannen was dan zou ik ook niks overbrengen naar mijn paard en zou het wel goed gaan (typisch geval ruiter brengt over naar paard :P)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 19:51

Oké bedankt :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:02

Als je nog niet eerder officieel gestart bent, moet je sowieso beginnen met dressuur, klasse B. Heb je daar een winstpunt (gemiddeld 60% of hoger) dan mag je pas gaan springen. Oefenparcoursjes kan natuurlijk al wel ondertussen, en oefendressuur is ook altijd leuk om mee te starten.
Op de website van de KNHS kun je alle proeven downloaden, in de klasse B moet je de drie gangen kunnen tonen en in draf wat kunnen verruimen, verder halthouden en figuren rijden.
Ik vind het best een aanrader om eerst eens wat wedstrijden te gaan kijken of mee te gaan met een ervaren wedstrijdruiter en gewoon te zien hoe zo'n dag verloopt van A tot Z.

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:05

Eerst goed dressuren en natuurlijk kun je tussendoor echt wel een keer gaan springen maar je moet eerst een winstpunten halen in het dressuur en dan mag je pas officieel gaan springen maar ik zou eerst goed gaan dressuren want dat blijft echt de basis.

Steph_rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:07

Ik zou indd eerst je dressuur helemaal perfectioneren en als dat fijn gaat eerst een paar keer ergens anders dressuren

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 16:15

Nu heb ik een gênante vraag... Hoe werken die winstpunten... :3

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:21

Je hebt 30 onderdelen in de proef.
Haal je op elk onderdeel gemiddeld een 6 is 180 punten is 1 wp. Op alle onderdelen gemiddeld een 6,5 is 195 punten is 2 wp en gemiddeld een 7 is 210 is 3 wp.
Om je even met beide benen op de grond te zetten: het zijn vaak 4, 5 en 6 wat je terug ziet komen dus moet je ook wat 7 en 8 halen om op het gemiddelde te komen.
In een dressuurbaan haalt gemiddeld 1 op de 4 een wp.
Dus in een baan van 24 heb je vaak tussen de 6 en 10 wp rijders en de rest zit allemaal tussen de 170-177 punten in.
Goed wedstrijdgericht les kan je helpen om die felbegeerde wp te halen om te mogen springen.
Heb je 10 wp in een klasse dan mag je promoveren naar een hogere klasse bij 30 wp moet je promoveren.
Succes!