Nog leuke ideeën voor manenvlechten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romybakker

Nog leuke ideeën voor manenvlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 11:27

Hallo allemaal,

Weten jullie nog wat leuke ideeen/vlechten etc. voor in de manen?

In mei heb ik een springwedstrijd en dan wil ik graag weer het publiek verrassen met iets leuks in de manen.
Vorige keer had ik lichtblauwe fleecebandages om, het publiek vond dat er leuk een mooi staan.
Dit keer heb ik witte fleecebandages en dan doe ik ook weer de lichtblauwe om. Bijv.: Rechter voorvoet lichtblauwe bandage
linker: Witte bandage
en dan zo ook achter maar dan omgekeerd.
Ik heb nu ook witte en blauwe strikjes met een elastiekje eraan zodat ik een vlecht kan eindigen met een strikje.

Dus de vraag is aan jullie: Wat zal ik indoen?

Breezke

Re: Nog leuke ideeën voor manenvlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:30

Je springt dus met bandages? Ik mag hopen dat je weet dat het heeeeeel gevaarlijk is! Voor de rest vind ik het altijd leuk om te zien als paarden een hele mooie vlecht hebben met zo'n dikke strik erin. Beetje prinsessenachtig maar wel leuk. En de staart vind ik ook heel belangrijk. Als je daar ook ook gebruikt maakt van gekleurde elastiekjes? Wel zou ik er voor zorgen dat het niet in de weg hangt, je springt tenslotte en loopt geen show.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:31

weetje wel dat bandages met het springen niet mogen? ik weet niet of het voor of achter wel mag maar een van de 2 mag niet.
ik zou gewoon vlechten dat vindt ik het mooist

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 11:34

nicky_rilana schreef:
weetje wel dat bandages met het springen niet mogen? ik weet niet of het voor of achter wel mag maar een van de 2 mag niet.
ik zou gewoon vlechten dat vindt ik het mooist

Waarom zijn ze dan zo gevaarlijk, dit wist ik nog niet eens en dat zeiden de jury ook niet.
Inderdaad ik ben er niet voor de show maar ik vind het altijd wel leuk om mijn pony leuk te maken:D

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:35

ze kunnen afzakken en dag kan je paard best lelijk vallen. ik zou voor de zekerheid toch maar peesbeschermers om doen. of het moet zijn dat je paard niet tegen peesbeschermers kan, maar dat zijn er ook maar weinig.

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 11:37

nicky_rilana schreef:
ze kunnen afzakken en dag kan je paard best lelijk vallen. ik zou voor de zekerheid toch maar peesbeschermers om doen. of het moet zijn dat je paard niet tegen peesbeschermers kan, maar dat zijn er ook maar weinig.

Heel veel hebben vaak Fleecebandages om, ik heb ze vaak wel erg strak maar niet te strak dat het hun kan irriteren.
Ik kan ook altijd nog extra versterking naja... Hoe je dat maar noemt erom heen doen zodat ik zeker weet dat ze niet afzakken.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:38

ik zou het niet doen, en het mag officeel ook niet op wedstrijd, moet je even in het regelement lezen, daar staat het ergens

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 11:40

Ik ga wel ff googelen.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:43

Romybakker schreef:
nicky_rilana schreef:

Heel veel hebben vaak Fleecebandages om, ik heb ze vaak wel erg strak maar niet te strak dat het hun kan irriteren.
Ik kan ook altijd nog extra versterking naja... Hoe je dat maar noemt erom heen doen zodat ik zeker weet dat ze niet afzakken.

Wat raar dat de jury dat nooit heeft verteld. Verder moet je zeker niet doen wat anderen ook maar doen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:48

volgens mij mag het van oudsher niet omdat je onder bandages scherpe dingen kan doen zodat het paard een vlugger voorbeen krijgt

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 11:50

Moet ik dan de fleecebandages verkopen en peesbeschermers kopen voor het springen?

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:51

Je bandages hoef je zeker niet te verkopen, alleen je moet ze niet omdoen tijdens een springwedstrijd. Verder raad ik je peesbeschermers zeker aan. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:54

Over welk reglement hebben jullie het dan want in de van het KNHS staat dat het gewoon is toegestaan.
Behalve bandages om de achterbenen als het gaat om de beoordeling van de natuurlijke aanleg.

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 11:58

Tigra_ schreef:
Over welk reglement hebben jullie het dan want in de van het KNHS staat dat het gewoon is toegestaan.
Behalve bandages om de achterbenen als het gaat om de beoordeling van de natuurlijke aanleg.

Dus ze mogen alleen om de voorbenen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:00

Zo ver ik heb begrepen mag het met gewone springwedstrijden wel behalve bij de jonge paarden wedstrijd waar er beoordeeld wordt op natuurlijke aanleg dan alleen de voorbenen.

Even met knip en plak werk laten zien wat ik gevonden heb in het springreglement van het knhs.
Afbeelding

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 12:03

Ik zie het,

Met deze springwedstrijd zijn de hindernissen niet zo hoog in de tweede groep. In de derde groep zijn ze ong. op het 6/7 gaatje?
Er zijn 8 hindernissen

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 12:04

Tigra_ schreef:
Zo ver ik heb begrepen mag het met gewone springwedstrijden wel behalve bij de jonge paarden wedstrijd waar er beoordeeld wordt op natuurlijke aanleg dan alleen de voorbenen.

Even met knip en plak werk laten zien wat ik gevonden heb in het springreglement van het knhs.
Afbeelding

Oké, ik zal wel geen bandages om de achterbenen doen