Ik wist niet zo goed waar dit topic thuis hoorde maar gezien het om ruiterzaken gaat neem ik aan hier.
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die rijden met een kuitbandage. En zoja waarom en wat merk je er van dat het werkt?
Ben namelijk aan het overwegen om er een aan te schaffen. Omdat ik na zo'n 5 á 10 minuten erg last krijg van me ene kuit.
Dit komt (denk ik) omdat ik vorig jaar volgens mij in mei van het paard gevallen ben en met me kuit tegen een ijzeren hek aan. Nu na veel gedoe er toch achter dat de spier (gedeeltelijk) gescheurd is geweest. Gezien ze op het ziekenhuis zeiden dat het gewoon gekneusd was heb ik toen niets mee gedaan ook wel veel last gehad als ik reed. Dus na een half jaar terug naar HA en toen moest ik een tijdje naar fysiotherapie. Dat heeft zeker geholpen er zit nu niet meer zo'n bult op me kuit al blijft die wel iets dikker en gevoeliger maar volgens de therapie zal dat wel zo blijven, maar goed om een lang verhaal kort te maken ik pas niet meer in me rijlaarzen nouja me ene kuit dan en chaps die passen ook niet meer dus ik rijdt gewoon met schoenen. Deed ik voorheen trouwens ook vaak en ook nooit ergens last van gehad. Maar nu denk ik toch dat ik te weinig steun heb en daarom die krappen krijg.
Vandaar dat ik benieuwd ben of er mensen zijn die hem gebruiken en of het werkt. Want op deze manier kom ik nog geen steek verder met me paard.