Paard geregistreert onder ander naam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Paard geregistreert onder ander naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 21:56

Hallo,

Ik zit met een probleempje.
Aangezien ik mijn paard al een hele tijd terug van stalling heb veranderd en nu ook van Da wou ik dit veranderen in het mutatiedocument.
Helaas had ik geen mutatiedocument hier liggen van dat paard ( geen idee waar dat ding naartoe is)
Dus ik heb een mail gestuurd naar het vcp dat ze mij een nieuwe moesten sturen.
Nu blijkt dat mijn paard in de databank nog op mijn moeder haar naam staat.
Ik heb ze uitgelegd dat ik geen contact meer heb met mijn moeder en dat dat dus lastig wordt.
Mijn moeder staat in de databank nog ingeschreven onder dit adres waar ik nu woon.
Achteraf bedacht ik me dat ik gewoon beter had kunnen zeggen dat mijn ma en ik op hetzelfde adres wonen maargoed dat is achteraf.....

Dus ze kunnen helemaal het mutatiedocument niet naar mijn moeder sturen want ze hebben geen gegevens van haar. Niet dat ik dit zou willen want dan ben ik er zeker van dat ik binnen de kortste keren een paard mis uit mijn weide ;)

Dus hoe kan ik dit nu oplossen?
Ik heb hun al een scan gestuurd van het paspoort waar duidelijk in staat dat hij van mijn moeder haar naam op mijn naam is overgeschreven maar daar hebben ze niet meer op gereageerd.

Mijn vader zei als dat hij anders eens ging bellen naar het vcp met de uitleg dat ze onder wettelijk stelsel zijn getrouwd en dat alles wat zij heeft aangekocht ook van hem is en dat ze het mutatiedocument dus ook naar hem mogen sturen. Maar ik weet niet of ze dit gaan doen?

Het paard staat op paspoort iniedergeval op mijn naam en ik betaal het paard ook zelf ( kan dit ook aantonen)) maar ik wil wel graag mijn mutatiedocument hebben anders krijg ik dadelijk problemen....

Dus iemand nog ideetjes?

Groetjes
Hanne

friesiszwart

Re: Paard geregistreert onder ander naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:05

ook al zou je het formulier toegestuurd krijgen je moeder moet dit tekenen alvorens zij dit zullen verwerken.

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:59

Daarbij is je naam in het paspoort geen bewijs van eigendom

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:01

Vandango, TS komt uit Belgie, daar gaat het wellicht anders.

TS, nog een keer bellen en nog een keer uitleggen, en anders idd door je vader laten bellen.

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:10

Volgens mij is dat een regel vanuit Europa die doorgevoerd is door het PVE in nederland.
Dus het lijkt me dat het daar ook wel geldt.
Daarbij is het wel mooi dat je naam er in staat als verblijfplaats, het helpt in ieder geval wel...

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 19:46

Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik woon inderdaad in België en alleen hier geldt die identificatie wet.
Paspoort en mutatiedocument moeten hier verplicht op je naam staan.

Ik wil absoluut niet dat mijn moeder hier van weet.
Ze heeft 6 jaar gedreigd mijn paarden te verkopen ( toen had zij de papieren nog)
En ik ben er zeker van dat als ze dit weet, dat ik een paard mis uit mijn weide.
En dat risico ga ik niet nemen.

Ik ga mijn vader nog eens laten bellen en anders ga ik via andere wegen proberen.