Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
eowyn04 schreef:Je MOET altijd een paard naar je toe draaien voordat je deze loslaat!!!!!
Dit is een gegeven.
We doen het niet allemaal, maar dat is een ander verhaal.
Ik moet dat echt niet bij mijn paard, totaal geen problemen mee, die kan ik op alle manieren los laten. wendyenbram schreef:Wat ik met mijn paardje deed, was de wei inlopen, Omdraaien. doen of ik hem losklikte, en vervolgens doodleuk de wei weer uitlopen met paard.eerst sprong hij om zodra hij dacht losgeklikt te worden. Maar doordat ik hem nog vast had kon hij niet weg. en liepen we dus VOORuit de wei weer uit.
dit een aantal keer gedaan, Tot ik niet meer de "drang" voelde van het wegspringen, omdraaien met het net doen of ik losklikte.
toen liet ik hem echt los. en hij liep rustig van me af,
deze echter nog niet omdat ik er totaal geen ervaring mee heb.

RianneH schreef:Moet is wel heel overdreven hoorIk moet dat echt niet bij mijn paard, totaal geen problemen mee, die kan ik op alle manieren los laten.
Ik vraag mij af, hoeveel komt dit paard eruit? Want naast dat het toch een licht opvoedkwestie is, lijkt het mij vooral opgekropte energie te zijn.
Nibbit schreef:Ook als je het paard met t hoofd naar je toe draait kan hij zich omdraaien en bokken hoor
Succes er mee, hopelijk leert hij het gauw af!
jenn0dv schreef:wendyenbram schreef:Wat ik met mijn paardje deed, was de wei inlopen, Omdraaien. doen of ik hem losklikte, en vervolgens doodleuk de wei weer uitlopen met paard.eerst sprong hij om zodra hij dacht losgeklikt te worden. Maar doordat ik hem nog vast had kon hij niet weg. en liepen we dus VOORuit de wei weer uit.
dit een aantal keer gedaan, Tot ik niet meer de "drang" voelde van het wegspringen, omdraaien met het net doen of ik losklikte.
toen liet ik hem echt los. en hij liep rustig van me af,
I agree
Nibbit schreef:Ook als je het paard met t hoofd naar je toe draait kan hij zich omdraaien en bokken hoor
) om te draaien voordat je ze los laat. eowyn04 schreef:RianneH schreef:Moet is wel heel overdreven hoorIk moet dat echt niet bij mijn paard, totaal geen problemen mee, die kan ik op alle manieren los laten.
Ik vraag mij af, hoeveel komt dit paard eruit? Want naast dat het toch een licht opvoedkwestie is, lijkt het mij vooral opgekropte energie te zijn.
Nix overdreven. In principe behoor je altijd je paard om te keren.
Mijn paarden doen het ook niet, ik draai ze ook niet om. Maar een gegeven is, dat je in principe altijd je paard naar je toe moet draaien.
Weet niet of het een opvoedkwestie zou kunnen zijn, misschien wel, mischien niet.
Kan mogelijk ook in de karakter van het paardje zitten. Weet niet of je dit eruit zou kan krijgen?
KozieZ schreef:Nibbit schreef:Ook als je het paard met t hoofd naar je toe draait kan hij zich omdraaien en bokken hoor
Als je een gewoon gebouwd paard hebt, is hij wel al ver genoeg weg met de acherhand, dat hij je dan niet meer kan raken. Het moet gewoon een aanwensel zijn om eerst een paard (of pony) om te draaien voordat je ze los laat.
De tip die gegeven wordt over het er weer terug uitlopen is de beste. Zo leren ze dat ze gewoon niet los mogen als ze gek doen. Als je de spanning voor de ingang al voelt, dan ook al meteen omdraaien. Dan gaan we de loszetplaats niet eens in. Eerst normaal doen, dan los en eventueel spelen.
Het rondjes lopen in de wei of bak werkt meestal niet. Paarden die dat doorkrijgen laden zich vaak juist extra op en bokken juist extra als je ze dan los laat. Dit deed een stalgenote van ons ook altijd. Ze moest dan echt rennen om weg te komen. Lijkt me niet echt de bedoeling.
hoop dat het werkt.. RianneH schreef:Ik vind het wel overdreven. Een onbekend paard draai ik altijd om en wacht ik altijd tot die rustig is voordat ik los laat. Ik heb ook wel eens een paard het hele pad achteruit naar de wei gebracht omdat vooruit betekende gas erop.
Maar jij stelt het hier als een verplichting, wanneer je het niet doet komen ze langs om je even goed de les te lezen. Nee, het is aan te raden een paard om te draaien, zodat jij tijd hebt om weg te komen. Maar het moet niet, gevolgen zijn voor jou.
Ik heb heel wat paarden naar buiten gebracht en ik denk dat ik maar 50% omdraai. Is een kwestie van karakter, berekenbaarheid en het niveau van opvoeding. Maar ik moet niets