Met eigen paard op vakantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kingie

Met eigen paard op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 12:58

Mijn vriendinnen en ik denken er over om op vakantie te gaan met de paarden. Nou wonen we zelf in egmond, dus het duin en strand is ''normaal'' geworden voor ons, we zouden wel wat nieuws willen. Nou ben ik op zoek naar leuke locaties waar we heen zouden kunnen en ik vroeg me af of iemand misschien een tip heeft voor ons?
Ik vind het nogal moeilijk te beoordelen van een website en kan ook niet zo heel veel vinden. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!

- Het liefst wel stal en weide/paddock.
- We zijn met ongeveer 4 a 6 personen, is nog niet helemaal zeker.

co2

Re: Met eigen paard op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:02

www.campingboszicht.nl heb ik heel goede ervaringen mee!
Direct aan de veluwe gelegen en vele uitrij mogelijkheden.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:42

Je bent bij ons van harte welkom!
Lekker ruim vakantiehuis, stalling en weidegang aan huis, zwem hottub in de tuin en volop uitrijmogelijkheden. Voor meer informatie www.peelhoven.nl

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:09

[BRT] FAQ Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.
Hier zie je allemaal overnachtingsplekken in NL.
Google altijd even en kijk goed of de locatie echt dicht bij bv het bos ligt.
Een uur rijden naar het bos is niet zo fijn, want dan kun je met een ritje van 3 uur maar 1 uur echt in het bos rijden. Ook moet het bos voldoende groot zijn om een paar dagen een paar uur per dag door te brengen.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:47

www.zandkant.nl

Vlakbij de Loonse en Drunense duinen. Prachtige plek om te rijden!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:34

En als je dan eens niet alles zelf wilt regelen, dan bestaat er zelfs een club die dit voor je doet: www.nvvr.info :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:28

Camping Bossche op de Veluwe inderdaad :)

EliseopBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:21

In onze vakantiewoning kunnen maximaal 5 mensen overnachten... maar het is héél mooi rijden hier :D

Voor de paarden kun je kiezen; ruime box, eigen wei of een combi, ritten onder begeleiding of zelfstandig op pad en ook voor de ruiters zijn er keuzemogelijkheden; volpension of zelf eten regelen of van allebei weer wat.

De link naar onze eigen website is http://www.eifelpensioenstal.com/eifel-te-paard en ik heb ook nog niet zo lang een advertentie op marktplaats gezet: http://link.marktplaats.nl/542172202

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 20:25

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties! Nu moeten we gaan kiezen, haha! Zag al hele leuke dingen voorbijkomen dus we gaan er van de week even voor zitten om een leuk plekje uit te kiezen. In ieder geval erg bedankt :)

Alabas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:56

De Alberthoeve in Wateren (Drentsch-Friesche Wold).
Wij gaan er dit jaar voor het eerst heen maar volgens de site moet het er wel erg mooi zijn en, ook niet onbelangrijk: betaalbaar.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:03

www.horsetellerie.nl

heel erg leuk op vakantie gaan, precies naast een bos en heel veel leuke bossen om in te rijden. paarden komen elke dag buiten en er is een mooie accomodatie met binnen en buitenbak. ook leuk voor de ruiters. ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:33

Alabas schreef:
De Alberthoeve in Wateren (Drentsch-Friesche Wold).
Wij gaan er dit jaar voor het eerst heen maar volgens de site moet het er wel erg mooi zijn en, ook niet onbelangrijk: betaalbaar.

Mooi rijgebied en fijne plek voor de paarden. Ik ken alleen de groepsaccomodatie, dus niet de huisjes die ze hebben, maar die is ook goed te hebben.

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:32

www.debontewieven.nl in nunspeet. Helemaal geweldig en perfecte uitrijmogelijkheden!
Mocht je er nog meer info over willen hebben moet je het maar even zeggen. Ik ga dit jaar voor de 7e keer...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:43

www.hoevetwed.nl ligt in drenthe vlak bij het drents friese wold en dwingeloo en havelte.

Baloe89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:56

http://www.mooi-zutendaal.be/ruiters
Vakantiepark gelegen vlakbij het Nationaal Park Hoge Kempen met bewegwijzerde ruiterroutes.
Paarden worden gestald op privéstalling achter het vakantiepark. Van hieruit kan je direct het bos in.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:20

Baloe89 schreef:
Vakantiepark gelegen vlakbij het Nationaal Park Hoge Kempen met bewegwijzerde ruiterroutes.
Paarden worden gestald op privéstalling achter het vakantiepark. Van hieruit kan je direct het bos in.
= eigen reklame.... maar pfff wel duur adresje zeg...

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:34

mini camping de bult!
Ik ben daar vorig jaar geweest en ga dit jaar ook. Je kan met je eigen paard maar je kan daar ook een fjord of haflinger 'lenen'. Je gaat daar een week onbegeleid van de ene "mini camping" naar de andere! Ze regelen daar voor je dat de caravan naar de camping wordt gereden :) erg leuk!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:56

Peetstap schreef:
Baloe89 schreef:
= eigen reklame.... maar pfff wel duur adresje zeg...

Welcome in the real world. Dit zijn hele normale prijzen. Ik kom ze op mijn reizen en vakanties vaker duurder dan goedkoper tegen.........

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:49

ikke schreef:
Welcome in the real world. Dit zijn hele normale prijzen. Ik kom ze op mijn reizen en vakanties vaker duurder dan goedkoper tegen.........
off topic:
Je bezit de bijzondere gave om over te komen als iemand die "het allemaal wel weet" niet alleen in dit topic. :)

Ontopic: 2 uur buitenrit op bovenstaande adres is 60,- zijn veel manage's die doen 2 uur voor 30,- onder begeleiding en een paard is een paard en een bos is een bos. 8-)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:55

Ben ik niet helemaal met je eens, Peetstap. Er is een hoop verschil tussen paarden van verschillende maneges en het ene bos is het andere niet. Verder kan er verschil zijn in de grootte van de groep, een kleinere groep zal dus met minder deelnemers de kosten van de begeleiding moeten opbrengen. Ik ken dat bedrijf in Belgie verder niet, maar het zou natuurlijk best kunnen dat ze een kwaliteit leveren die bij de tarieven past.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:00

Peetstap schreef:
ikke schreef:
off topic:
Je bezit de bijzondere gave om over te komen als iemand die "het allemaal wel weet" niet alleen in dit topic. :)

Ontopic: 2 uur buitenrit op bovenstaande adres is 60,- zijn veel manage's die doen 2 uur voor 30,- onder begeleiding en een paard is een paard en een bos is een bos. 8-)

Houdt je er ook rekening mee dat in Belgie wettelijke eisen gelden voor het begeleiden van groepen te paard? Dat opleidingsniveau zie je o.a. terug in de prijs.
De keerzijde is dat je natuurlijk ook enige eisen kunt en mag stellen over de kwaliteit.

Wanneer je dit te duur vindt zou ik je willen adviseren om niet naar GB te gaan voor een lekker stukje paardrijden. Daar zijn dit de bodemprijzen.......

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:24

www.hotelmanegevanloon.nl

Een toplocatie, je stapt op je paard en rijd al direct het bos in!!
Nog niet eens 1 minuut en je zit al in het bos!
Het is ook groot genoeg om je een hele week in dit bos te vermaken.
Ik heb er afgelopen zondag nog een rit gemaakt.
Kwamen we ook een aantal ruiters tegen die de weg kwijt waren, want het is er echt mega....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:46

Een fijne locatie inderdaad, met als erg groot minpunt dat je paard niet op de wei mag.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:56

Henriëttehoeve in Wolfheze, zijn er nu een paar keer geweest en vind het echt een aanrader.