Eczeem of vliegendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

Eczeem of vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 17:07

Hoihoi,

Mijn pony heeft zomer eczeem, en het was vorig jaar zo erg dat ik nu een deken voor haar wil halen.
Ik heb nu een mooie vliegendeken met hals gevonden, maar ik weet niet of dit wel helpt?
Of dat ik echt een eczeem deken moet hebben..? :)

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:13

Ik heb vorig jaar ook een vliegendeken om gehad, maar het is echt niet aan te raden.
Ik doe dit jaar echt een eczeem deken op.
Maar er is een speciaal topic, waar je dit soort vragen kunt stellen.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 17:19

Kimbeerly schreef:
Ik heb vorig jaar ook een vliegendeken om gehad, maar het is echt niet aan te raden.
Ik doe dit jaar echt een eczeem deken op.
Maar er is een speciaal topic, waar je dit soort vragen kunt stellen.

Waarom is het niet aan te raden? :)

oh sorry, ik had nog we de zoekfunctie gebruikt!

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:23

Het is niet aan te raden omdat de gaatjes van een vliegendeken te groot zijn.

Bbauke

Re: Eczeem of vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:14

Mijn ervaring is dat een paard met zomer eczeem onder een vliegendeken nog steeds gestoken worden en flink gaan schuren.(vliegen waarvoor het bedoeld is zijn immers vele malen groter dus de culicoïde mug die zomer exceem veroorzaakt) In een eczeem deken zit er bij de hals extra zachte stof, mocht het paard alsnog gaan schuren, schuurt hij niet zijn huid open. De Rambo Sweet itch Hoody is echt aan te raden , ook omdat deze tot over de oren gaat en het paard dus geheel beschermt is.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 11:01

oke dankje! :)

xKwenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:29

Mijn haf heeft ook zomereczeem maar ik heb een vliegendeken, deze: http://www.divoza.com/collectie/paard/d ... -hals.html
Ik vind hem heel fijn en hij werkt goed, maar het ligt natuurlijk ook aan het paard. Als je dagelijks op warme dagen naar je paard toegaat kun je ook zelf nog anti-vliegenmiddel maken (:

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:40

Ik vind een eczeem deken fijner dan een vliegen deken. Want de gaten van een vliegen deken zijn groter
en van een eczeem deken is het een soort van stof waar die kleine vliegjes er niet door heen gaan. Mijn pony
heeft ook heel erg last van zomer eczeem

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:42

Bbauke schreef:
Mijn ervaring is dat een paard met zomer eczeem onder een vliegendeken nog steeds gestoken worden en flink gaan schuren.(vliegen waarvoor het bedoeld is zijn immers vele malen groter dus de culicoïde mug die zomer exceem veroorzaakt) In een eczeem deken zit er bij de hals extra zachte stof, mocht het paard alsnog gaan schuren, schuurt hij niet zijn huid open. De Rambo Sweet itch Hoody is echt aan te raden , ook omdat deze tot over de oren gaat en het paard dus geheel beschermt is.

Deze heb ik ook. Volgens mij is het ook een eczeemdeken (correct me if i'm wrong)
Na jaren Boett heb ik voor deze gekozen en het werkt voor mijn pony prima. Via bokt (nieuw) de helft goedkoper dan de Boett, maar je hebt wel kwaliteit. In tegenstelling tot de goedkopere eczeemdekens van bijvoorbeeld Divoza (pagony) waar ik minder enthousiast over ben.
Een vliegendeken voor een echte eczemer is geen optie, beschermt niet genoeg.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:37

Als je paard last heeft van die kleine mugjes (want dat is zomerexceem) zul je absoluut een echte exceemdeken moeten opdoen, een vliegendeken is net wat grofmaziger en sluit bovendien ook niet zo goed aan.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:00

ik heb een seizoen een exeemdeken gebruikt en toen hing ie aan fladderen. Ik heb daarna een stevige vliegendeken met half gekocht. (mijn pony schuurt ook aan de manen) en deze is naar 2 jaar nog heel en helemaal nergens last van. Bij mij werkt deze prima. Deze deken heeft dan ook niet hele grote gaatjes.