Trailer om laten bouwen versus nieuwe trailer aanschaffen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Trailer om laten bouwen versus nieuwe trailer aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 23:43

Moeilijk vraagstuk waar ik nog niet helemaal uit ben.
Mijn budget is momenteel niet oneindig, anders had ik direct een nieuwe trailer gekocht :j
Maar om het toch wat makkelijker voor mezelf te maken wil ik paard en marathonwagen toch wel tegelijk meenemen.

Nu zijn er een aantal opties:
- Eigen (aluminium) trailer laten aanpassen/ombouwen naar een trailer met koetsenframe
- Nieuwe (houten) trailer aanschaffen met koetsenframe

Beide opties kosten ongeveer evenveel.
Maar dan krijg ik bij m'n eigen er ook nog een aluminium vloer in.

Waar zou de keus naar uit gaan.
Wie heeft er ervaring met het om laten bouwen van zij/haar trailer en hoe is dit bevallen.
Is de trailer heel anders geworden in rijgedrag en hoe zit het met de plaatsing van de assen en de kogeldruk?

Tuurlijk heeft elk bedrijf zijn verhaal wel klaar, maar zou het ook fijn vinden ervaringen van jullie kant te horen.

Duhelo

Re: Trailer om laten bouwen versus nieuwe trailer aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:30

ik zou opteren voor hout.
aluminium lijkt me niet zo stevig als vloer (plus dat het, daht ik, oxideert in aanraking met metaal?)
ik heb een trailer gehad met aluminium vloer, en die was heel verboven op de plaats waar het paard gestaan had ...
en bij hout heb je een nieuwe trailer, eens die moet opnieuw bestript worden, kun je er zelf aluminium platen tegen hangen.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:09

Ik zou voor nieuw gaan en deze goed onderhouden, dan heb je er ook jaren lang plezier van ;)
Ombouwen kan, maar als je hetzelfde bedrag kwijt ben dan zou ik voor nieuw gaan!!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:22

Heel simpel: nieuwe trailer kopen!
Het gaat niet eens om de centen; de balans van een koetsentrailer ligt anders en de ombouwers die ik tot nu toe gezien heb, verlengen domweg de dissel, zonder rekening te houden met de totale balans van de trailer en dien ten gevolge een sky-high kogeldruk.........

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:42

ikke schreef:
Heel simpel: nieuwe trailer kopen!
Het gaat niet eens om de centen; de balans van een koetsentrailer ligt anders en de ombouwers die ik tot nu toe gezien heb, verlengen domweg de dissel, zonder rekening te houden met de totale balans van de trailer en dien ten gevolge een sky-high kogeldruk.........

Ben het helemaal met je eens ;)