Zaken voor onderweg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Zaken voor onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 23:36

Hallo,

ik zit altijd lekker met een praktisch probleem als ik uit rijden ga, namelijk: Ik wil mijn telefoon mee (liefst 2), wat geld en mijn ruiterbewijs. In een zak blijkt dit toch wat lastig te zijn, zeker met het warme weer. In mijn paardrijbroek vind ik ongemakkelijk en 1 van mijn tellies kapt ermee als ie ook maar een beetje vochtig wordt. In een zak vind ik 3x niks want dan beginnen de tellies te klotsen en te schudden, het ruiterbewijs kreukelt lekker. Een tasje, tsja, dat hobbezakt lekker mee als een extra vetkwab... Hoe lossen jullie dat nou praktisch op zodat alles strak zit en, met name in de zomer niet te warm is? (Ik rijd het liefst naakt rond dan maar... tsja...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:43

Ik heb zo'n smal en plat buiktasje waar mijn mobiel in gaat. Ik heb er verder geen last van dat dat ding schudt bij het draven/galopperen. Ik heb geen geld mee en ook geen ruiterbewijs (heb ik niet :o ). Dus zo'n plat tasje waar mijn mobiel in past vind ik ideaal. O ja in ons andere buiktasje zit ook een opvouwbare hoevenkrabber.

Xyris

Re: Zaken voor onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 23:48

Ah ja, ook zoiets, een hoevenkrabber wil ik eigenlijk ook mee. Ik heb wel zon plat tasje hier, maar ik ben op het moment nog tsja.. Heb aardig wat omvang (ben er hard aan aan het werken hoor) maar op het moment kruipt dat platte tasje overal tussen en dat is verdomde vervelend :p

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:52

inderdaad zo`n platbuideltasje zegmaar (een keer voor 1 euro bij de blokker gekocht) en als het warm plakkerig weer is doe ik eerst een hemdje aan en dan dat tasje om m`n middel en dan een shirtje erover, neemt ook je zweet op en het plakt niet aan je vast.
rijbroeken met zakken en een drukknoop bieden ook een goede uitkomst. telefoon verlies je niet en geld ook niet en je ruiterbewijs is iets groter en die hoef ik niet bij me te dragen als ik rijd in castricum...
succes!

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:52

doe anders een zadeltasje aan je zadel! dan draagt je paard het voor je

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:59

jendemen25 schreef:
doe anders een zadeltasje aan je zadel! dan draagt je paard het voor je

Maar mocht je er dan afvallen heb je kans dat je paard er vandoor gaat met je mobiel. Ook niet erg praktisch.

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:00

Ja een zadeltas, of je ziet ook weleens van die dekjes met een tasje erop genaaid

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 01:18

Er bestaan ook van die telefoonhoesjes met een bandje die je bv om je been kunt doen. :)

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:17

Als ik echt een lange rit maak doe ik gewoon een huis tuin en keuken heuptasje om niet extra plat ofzo. ik doe hem wel iets hoger en het buideltje doe ik aan de achterkant. Dan doe ik hem zo hoog dat hij niet achter tegen het zadel komt. en dan gewoon goed strak vast maken. Nooit last van.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:25

Meestal een bodywarmer met zakken over een t-shirt maar dat is nog warm..

kalaioJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:34

Heb zadeltasjes aan de voorkant van het zadel voor drinken, hoevekrabber en regenponcho en dergelijke.

De rest in broekzak of eventueel heuptasje maar dan schuin over de schouder gedragen. Tegenwoordig heb je waterdichte zakje/tasjes voor je mobiel of belangrijke papieren.
Je kan ook kijken voor een bloesje met borstzakje of iets soortgelijks om je mobiel in te doen.

Heb ooit wel eens laarzen gezien(wel in gewone winkel) met een zakje aan de zijkant. Leek me ook wel handig.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:45

Allereerst, waarom zou je 2 telefoons mee willen nemen? Als je het ding dat niet tegen vocht kan thuis laat heb je al weer een probleem minder. Verder denk ik dat je een omslag moet maken in je denken. Overal zitten nadelen aan, maar je kunt het ook van de positieve kant bekijken, waar zitten voor mij de minste nadelen aan en wat is voor mij acceptabel. Aangezien er een beperkt aantal oplossingen beschikbaar is, zul je daar een keus uit moeten maken.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 00:52

1 prive, 1 werk, daarom :) en wat jij zegt is wat ik op het moment ook doe, ik hoopte alleen dat iemand de ideale oplossing zou hebben. Zijn al mooie oplossingen aangedragen (thanks iedereen) maar de ultieme oplossing zit er niet tussen :p.

Die waterdichte tasjes, waar haal je die vandaan?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:40

Je hebt van die mobiel tasjes/ hoesjes die je aan je riem kunt bevestigen, daar zit meestal wel wat ruimte ook in voor geld, weet niet of er ook ruimte is voor je ruiterbewijs.
Veder kun je idd zadeltassen of een 'buidel' tas gebruiken.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:51

Je kunt 1 mobiel doorschakelen naar je andere, dan hoef je er nog maar 1 mee te nemen. Mobiel aan een tasje aan je broek (aan de achterkant heb ik hem altijd, verlies hem nooit). Geld in je rijbroekzak, en hoevekrabber aan het zadel maken (meestal wel ringetjes aan een zadel) of dekje (zo een met een zakje).

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:56

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:58

Met hardlopen heb ik een zakje om mijn bovenarm met mijn telefoon, een mp3 en mijn adresgegevens op een kaartje en een belt met kleine flesjes om mijn middel. Ideaal, voel je niets van!

vieniemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:32

Sja, ik zou zeggen je heb zadeldoeken met een zakje aan, maar zelf vind ik dit wel alles behalve mooi :p

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:33

Je zou een mobiel en geld in je broekzak kunnen doen als die zich sluit met een rits, en dan kun je de rest in een zadeltas doen, of zoals vieniemuis zegt in een zadeldek met een tasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:38

een zadel tas op een dekje en daar doe je al je spulletjes in en in een zak van een vestje met rits of drukknopen je telef(o)on(en).

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:53

RUI -> BRT

kalaioJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:18

waterdichte tasjes ooit eens bij de xenos gehaald of in de campingwinkel

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 23:07

Hema heeft geloof ik ook van die platte buideltasjes. Of anders de Perry of de Bever zwerfsport. We hebben tegenwoordig hier ook een winkel van Jack Wolfskin. Ik ben er nog niet geweest, maar ik denk dat die ook wel van die tasjes hebben.