Hoe haar in een knot? En donut gebruik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Hoe haar in een knot? En donut gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 18:40

Halloo,

ik heb al gezocht, maar niet echt iets waar ik mee kon.
Ik heb heel dik en lang haar, meestal vlecht ik in tot
het einde van mijn schedel zeg maar, daar wordt het een staart.
Maar dan, dan houd het echt op.

Ik heb een donut, maar zou niet weten hoe ik dat moet doen, het mislukt echt enorm. Me haar blijft echt niet zitten... Tips om een donut goed te kunnen gebruiken?

_coquette_

Re: Hoe haar in een knot? En donut gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:42

Ik doe altijd mijn haar als een soort staartje door de donut. Dan doe ik mijn haar rond mijn donut terug naar mijn hoofd zegmaar :+ En evt. rond draaien en dan een elastiek er rond of 2-3 :o

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:43

1. haar in staart
2. donut eromheen doen
3. haar verspreiden over donut, eventueel met extra elastiek vastzetten
4. eventueel ouderwets haarnetje over hele knot doen
5. kralennetje over knot doen

Klaar :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:44

Ik heb ook lang dik haar dat ik niet in een knot kon krijgen. Nu maar ik altijd ene nette knot, daarover een netje en een elastiek zodat alle haartjes er netjes inzitten, en daarna een parelnetje eroverheen. Ik heb het ook met een donut geprobeerd maar dat was een ramp bij mij.

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:52

Waarom maak je niet gewoon een lage staart, vlecht die, en draait die om het begin van de staart heen? Spelden erin en klaar. Of sla hem dubbel (net als je je paard invlecht met elastiekjes)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 18:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:21

Och ik had altijd heel veel spul eromheen en had ook al zulk dik haar :+

Ik deed mijn haar in een lage staart, donut erom, voorover buigen en haar om de donut verdelen. Daar deed ik dan een strak haarelastiekje omheen (anders zakt de hele boel meteen weer uit) De uitstekende haren wikkelde ik eromheen en hier zette ik zo'n ouderwets haarnetje omheen (tegen het uitsteken van plukken haar. Daaromheen deed ik zo'n mooi kralennetje en daaromheen nog 2 witte elastieken (van die dikke stoffen dingen..)

Het zat altijd goed en kon er zelfs mijn cap op dragen :j Met hoedje deed ik mijn staart en dus de knot hoger..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:30

Ik maak altijd een staart, daar doe ik een vlecht in, afhankelijk van hoelang het is vouw ik die een paar keer dubbel en daar doe ik een roezel omheen en dan heb ik een nette knot.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:33

Ik doe altijd mijn haar in een vlecht op wedstrijd. Stuk makkelijker en blijft ook beter zitten.
Wel vlechten pas net voor je erop gaat, dus een mooie gladde strakke vlecht (haarlak bijv :+ )
M'n haar is ook niet te lang dus klappert niet te veel, anders is het weer onverzorgd.
Kreeg iig altijd 8en of 9ens op verzorging.

Daarvoor altijd gewoon knotje in netje, maar vind dat niet zo, plus het zakte bij mij altijd uit..

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:40

als je een knotje hebt hoe past die dan ooit onder je cap?
ik heb haar tot op me schouders gaat net in een mooi knotje maar hoe krijg je die ooit onder je cap? en ik heb de HH two tone gray en black en ik snap gewoon niet hoe ik netjes mijn knotje voor elkaar krijg XD :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:42

Lage knot..

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:45

geen idee hoe ik dat doe XD kheb nooit lang haar gehad :') nu pas sinds bijna 2 jaar ofzo XD kben echt een leek op dat gebied :')

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:49

Christyj138 schreef:
een knette knot kan ik niet :+ maar bedoelen jullie dat dat je je haar niet oprolt zeg maar, zoals hier:
http://www.beautygloss.nl/2011/09/24/fi ... onut-knot/

maar gewoon je haar over de donut terug doet zeg maar, en de rest van je haar langs de donut rollen?

Vind het filmpje voor wedstrijden te onhandig. Ik heb mijn haar nu weer op iets over de schouder en kan het dus weer goed vast zetten. Maar om een mooi knotje te maken op wedstrijd gebruik ik dus een donut. Ik maak gewoon een staart, donut eromheen, haar over de donut verspreiden tweede elastiek om de donut heen, overige plukjes haar rond de knot draaien eventueel met schuifjes vast zetten. Ik doe er nog een parelnetje overheen en klaar!