De jury is een hele aardige man (erg bekend ook) die streng jureert. Voor de tweede proef had ik me voor genomen dat ik het beter ging doen. Dit lukte redelijk, al was Razin lang niet zo fijn als thuis en met losrijden. Ik denk dat het toch een probleem is dat eerst opgelost moet worden wil ik er echt aan kunnen rijden in een proef. Toen moest ik heel snel Razin naar huis brengen, want een uur later moest ik alweer op Or zitten, wat nooit zou lukken aangezien het rijden naar stal al 20 minuten duurde.
Toen ik op stal kwam snel alles gedaan. Trailers gewisseld, Razin verzorgd en Or klaar gemaakt. Eyes kwam ook aan en gelukkig werkte Or goed mee en kregen we hem zonder veel moeite op de trailer. Toen moest ik de merries nog in het land gooien en die vonden het erg leuk om mij in de maling te nemen en niet mee te werken.

Toen we weer op de wedstrijd aankwamen, liep de ringmeester toevallig langs en die zei: je hebt er nog 3 voor je! Snel Or opgezadeld en toen waren er nog 2 voor me. Maar Or heeft gelukkig niet veel losrijtijd nodig. Met losrijden ging hij al ontzettend fijn, hij was lekker druk en fris en maakte zich daardoor extra mooi. Ik was aan de beurt en had in de eerste proef dezelfde jury als met Razin. Or liep heel fijn, hij was behoorlijk heet en bij het aanspringen vanuit stap naar galop werd hij ook even heel vrolijk. Maar ik was super tevreden. Toen ik daarna buiten ging stappen, kwam de jury nog even een praatje maken. Hij zei ook nog dat hij Or zo'n leuk paard vond.
De tweede proef was pas een uur later dus we konden even naar de kantine. Ik kon dus meteen mijn punten met Razin ophalen. Er lag nog een oranje rozet op de tafel, en ik dacht nog: nee dit kan nooit... Er reden namelijk een paar hele goede mee waarvan de paarden al veel beter bevestigd waren, en dat is Razin nog lang niet. Maar ik was in de tweede proef toch 1e geworden...maar helaas met 154 punten. In de eerste proef waren mijn punten zo laag, zulke lage punten heb ik nog nooit gereden: 142-6= dus 136.

Toen de tweede proef met Or. Dit keer bij een andere jury en ook nu ging hij heel fijn, eigenlijk nog wel beter. Bij de prijsuitreiking was ik in de eerste proef 3e geworden met 152 (bij die strenge jury dus) en de eerste prijs had 156 punten. In de tweede proef was ik 4e met 156, dus toch precies 1 puntje. Voor de eerste keer M2 mag ik niet klagen, zeker omdat de jury erg streng was. En we hadden weer een 8 voor de stap, zeker voor de M2 vind ik dit erg fijn!
Vrijdag zou ik weer gaan maar donderdag leek het er op dat er een paard bij ons op stal dat terug was gekomen uit de kliniek, droes had. In overleg met de vereniging ben ik dus niet gestart. Ik vond het heel jammer want mijn favoriete jury kwam jureren. En Antoinette kwam ook voor niets want die zou komen helpen. Heel jammer allemaal.
Maar goed, ik ben niet helemaal voor niets gegaan donderdag. Or ging heel goed en Razin is toch nog eerste geworden en ik weet dat ik nog heel veel moet oefenen.