Ex-klophengst voorjaar in z'n bol

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NehnaDagmar

Ex-klophengst voorjaar in z'n bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 19:32

Mijn ruin van nu 18 jaar is heel lang een klophengst geweest, op zijn 15e is hij pas volledig gecastreerd. Het is een heel lief, braaf paard waar ik veel plezier van heb. Ik sta nu ongeveer 1,5 jaar op een hele goed pensionstal waar de paarden veel buiten komen. Mijn paard staat samen met een groepje ruinen (nu in totaal 6) in de wei. Vrijdag zijn ze op een ander stukje wei gekomen, zodat hun weide bemest kan worden. Sindsdien is het weer mis, mijn paard lijkt in trans en kan niet stoppen met heen- en weer lopen. Vorige zomer liep hij uren en uren voor het draadje in de wei, nu staat hij op stal alleen maar rondjes te draaien. Hij raakt totaal bezweet en wordt veel te mager hierdoor. Vorig jaar toen hij dit gedrag liet zijn is hij compleet onderzocht door de veearts, maar er was niks te vinden wat het gedrag kon verklaren. Ik weet nu echt niet wat ik nog kan doen. Heeft iemand ideeën? Ik zat te denken aan bijvoorbeeld Provarium Breeding of NAF Oestress, maar het is een hele moeilijke eter, dus ik ben bang dat hij z'n voer laat staan als er iets 'vreemds' overheen zit.