Wedstrijdjasjes-probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wedstrijdjasjes-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:22

Hoi :wave:

Ik heb een vraagje...
Ik ben namelijk al eeuwen op zoek naar een rijjasje dat mij mooi staat.
Het probleem is namelijk dat ik niet de normale verhoudingen heb _O- Ik ben niet groot (1.60), heb rond mijn buik +/- 38.... maar daarboven heb ik dus een veel grotere kledingmaat nodig. Nou is dat bij truien/vesten nooit echt een probleem, maar dan komen we bij de jasjes/blazers/gilets etc etc. Dan kan ik kiezen tussen ofwel er zo'n beetje in zwemmen en dan zit het vanboven goed, of hem maar half dichtkrijgen _O- En bij wedstrijdjasjes is het dus ook een ramp. Weet iemand of er misschien jasjes zijn die wel gewoon ruimer zijn vanboven, of hoe ik dit kan oplossen :7 Want het jasje moet imo wel gewoon netjes staan en als het net een aardappelzak is omdat hij eigenlijk te groot is ziet het er ook niet echt mooi uit.... Op maat maken zou een optie kunnen zijn, probleem is dat ik een schamel loontje heb per maand wat ik ook niet kan missen, dus het liefst zelfs een jasje onder de 100,-... Nu heb ik een Eurostar die dus te groot is, maar daardoor zit de taille ook gewoon op de verkeerde plaats (te laag) waardoor het jasje vreeeemd valt.

Ik kan toch niet de enige zijn met dit probleem of wel soms :+ ?
Wie weet of er merken zijn die hier aanpassingen hebben, of hoe ik dit anders zou kunnen behelpen?

Groetjes

kleinvosje

Re: Wedstrijdjasjes-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:24

Ga met je huidige jasje eens naar een goede coupeuse, die kunnen wonderen verrichten wat vermaken betreft?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:24

bij het drunens ruiterhuis maken ze jasjes op maat misschien is dat een idee? ik zou alleen niet weten hoe duur ze zijn.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:30

Hoe bedoel je rond mijn buik niet goed? Dat kan namelijk heel veel betekenen, te strakke taille, te weinig taille, te hoge of lage taille.

Ik denk dat het slim is als je eerst eens je punten op tafel legt dus bijv. lange armen, smalle taille en smalle schouders bij een volle buste. Op zo'n manier is het denk ik een stuk makkelijker te bedenken wat voor jasje bij jou zou passen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:32

Dat hij gewoon te groot is zeg maar :j Dus te wijd rond mijn buik.
Brede schouders en volle buste zorgen voor de problemen ;) Daardoor moet ik namelijk grotere maat nemen dan ik eigenlijk kan hebben op de rest van mijn buik :) Waardoor het daar te wijd wordt en meestal ook te lang. Heb er ook altijd last van als ik eens een blazertje of vestje ofzo wil kopen. Erg frustrerend :o

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:36

Ik ken het probleem van brede schouders en een volle büste in verhouding met de rest van het lichaam.
Jaren geleden kocht ik een (wat duurder) pikeur jasje dat verrassend genoeg perfect paste.
Maar ik heb dan wel een gemiddelde lengte.

Buitenwijck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:42

Vaak zit er achteraan het jasje wel een bandje (vaak voor de sier), als je beetje kunt naaien of iemand weet die kan naaien kun je deze korter/strakker maken. Wordt dan een stuk mooier bij je taille ;)
Maar de meeste jasjes zijn qua model ook niet hoor :P

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:46

Je poedersuiker ook proberen om het jasje te laten vermaken bij een (Turkse) kleermaker.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:50

Buitenwijck1 schreef:
Vaak zit er achteraan het jasje wel een bandje (vaak voor de sier), als je beetje kunt naaien of iemand weet die kan naaien kun je deze korter/strakker maken. Wordt dan een stuk mooier bij je taille ;)
Maar de meeste jasjes zijn qua model ook niet hoor :P

Als je die korter maakt krijg je plooien in je rugpand.
Je zal dus de rugnaad in moeten nemen en de zijkanten los moeten maken en anders knippen en in elkaar naaien, met meer model. (dus smalle taille maar wel ruimte overhouden bij de buste)

Denk dat je misschien zelfs beter een jasje op maat kan laten maken, aangezien bovenstaand klusje veel passen en meten is. Als je er zelf een maakt kan je eerst van een proefstof een proefjasje maken (dat kan je gewoon met rijgdraad in elkaar zetten) en zo kijken of het model goed is en goed past.
Mocht je het niet zelf willen maken, vaak weten ze bij de stomerij of plaatselijke stoffenwinkel wel een goede coupeuse die een jasje voor je aan kan passen :)

Ik heb zelf een smalle taille, lange armen, volle buste en normale schouders, dus ben ik zelf ook maar aan de slag gegaan. Nummer 2 is inmiddels bijna klaar! :)

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:06

Is het geen optie om een compleet rij jasje op maat te laten maken?

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:17

binnenkant van de voerring iets onder de armnaad los halen .
en met rijggaren de naden aan de binnenkant met kleine steekjes door rijgen op de plekken waar volgens jou te veel stof is.
, dit aan beide kanten en dan weer passen ,iemand anders mee laten kijken en vooral geen haast hebben . en heb je het resutaat berijkt dan met de machine en een vrij groot stiksel doorstikken, weer passen, en dan als laatste de voering met de hand dicht naaien , zo doe ik dit samen met mijn moeder. :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:07

Ik zou zeggen: koop een jasje dat van boven goed past en ga ermee naar een naai-atelier, kleermaker, coupeuse, etc. om m van onderen in te laten nemen. Hoeft niet heel duur te zijn en is waarschijnlijk goedkoper dan een jasje helemaal op maat laten maken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:01

Heeft je moeder geen naaimachine?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:53

Ga het laten aanpassen denk ik :)
Bedankt!
Op maat laten maken is echt veel te duur, dat gaat echt niet.
Moeder heb ik nauwelijks contact mee dus dat gaat 'm ook niet worden :')

kalaio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:49

Ik dacht dat HH een jasje had met stretch stof. Mss is dat een oplossing? Weet wel dat een vriendin jaren terug ook last had van brede schouders en volle buste. Die had toen een jasje met stretch rugpand, volgens mij van pikeur.