Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Akhal_Teke schreef:Of het achterwaarts draven van enkele passen.

Pieteritus1 schreef:Lijkt me ook heel onlogisch (en onnatuurlijk) om te zien... Laat de proeven nu maar eens een aantal jaren zoals ze nu zijn, iedere keer die wijzigingen, moet je iedere keer weer een nieuw boekje halen of proeven printen.
! Relaxed schreef:Pieteritus1 schreef:Lijkt me ook heel onlogisch (en onnatuurlijk) om te zien... Laat de proeven nu maar eens een aantal jaren zoals ze nu zijn, iedere keer die wijzigingen, moet je iedere keer weer een nieuw boekje halen of proeven printen.
TS heeft het vooral over de GP, hierin werden in het verleden nog wel eens nieuwe dingen geintroduceerd, maar dat staat nu idd al jaren stil..
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je nog zou kunnen bedenken, wat een logisch gevolg is op de huidige oefeningen
.
heeft iemand een filmpje voor mij? (en dan niet een versie, die terug gespoeld is
)EngeltjeS schreef:Achterwaarts draven?heeft iemand een filmpje voor mij? (en dan niet een versie, die terug gespoeld is
)
SidePass vind ik inderdaad ook een goede oefening.
Akhal_Teke schreef:Bizzybijtje schreef:
Achterwaarts draven heeft toch geen enkel nut?
Wat is het "nut" van al die andere dressuuroefeningen denk je?
Nou, als je denkt dat alle oefeningen er voor de show zijn heb je het begrip dressuur toch niet helemaal begrepen hoor
Albert schreef:Akhal_Teke schreef:Of het achterwaarts draven van enkele passen.
Vind ik een slecht idee, dressuuroefeningen horen vanuit het voorwaartse te gaan, zelfs het achterwaarts
Jaren geleden had er ooit iemand (ik dacht een Rus) een achterwaartse passage in zijn kur op muziek en dat werd, terecht, hard afgestraft.
Akhal_Teke schreef:Akhal_Teke schreef:
Wat is het "nut" van al die andere dressuuroefeningen denk je?
Nou, als je denkt dat alle oefeningen er voor de show zijn heb je het begrip dressuur toch niet helemaal begrepen hoor
Kan je ook mijn vraag beantwoorden??
apple01 schreef:In het regelement van de KNHS over nationale GP staat dat in de kür op muziek achterwaarts piafferen/passageren bestraft dient te worden. Omdat deze oefening te zwaar is. Ik weet dit niet meer 100% zeker maar volgensmij klopt het wel.
Ik vind het in ieder geval wel jammer dat je geen nieuwe oefeningen ziet of nieuwe uitvoeringen. Een nieuwe uitvoering die je wel ziet, inmiddels weer verouderd is het piafferen in een pirouette x2.
Gaan er veel door de mand vallen waarbij de piaffe niet bevestigd is (wat bij veel GP-ruiters zo is
)