Paspoort overzetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoukie88

Paspoort overzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 11:18

Even een vraagje waar ik binnenkort denk ik tegen aan loop.
Ik heb namelijk een pony (zo goed als) gekocht. Hier zit een bij paspoort omdat ze wel gechipt is en geënt.
Via het KWPN ben ik gewend dat het makkelijk is om over te zetten op een nieuwe eigenaar. Maar via welke "organisatie" moet ik deze pony overzetten op mijn naam? Moet ik dan de desbetreffende DA die hem toendertijd heeft gechipt hebben? Of moet ik ergens anders zijn?
Ik denk ik vraag het even via bokt, dan weet ik er al het 1 en ander van en kom ik niet voor verrassingen te staan.

celano

Re: Paspoort overzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:20

Daar kunnen wij alleen antwoord op geven als we weten door welke instantie je nieuwe paspoort is uitgegeven. En dan heb je zelf het antwoord al!

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 11:23

Oké dan weet ik al iets meer. Dan moet ik even afwachten bij welke instantie dit paspoort is gegeven.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:47

Inderdaad, de informatie die celano geeft, is correct :j
Als je het paspoort in handen hebt, kun je zien door welke instantie het is uitgegeven. Bij die uitgevende instantie kun je het paspoort over laten schrijven op jouw naam.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:18

Gefeliciteerd! Die veestapel van jou groeit en groeit :D . Mijn kliko ras paard heb ik op naam laten zetten bij de KNHS. Denk dat je daar ook terecht kunt...

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:37

Je kunt het het best laten doen bij het stamboek waar het paspoort uitgegeven is...