Hoi Bokkers, Bij ons in de bak staat eigenlijk bijna altijd de radio aan tijdens het rijden. De ene keer harder als de andere keer. Maar vaak wel zo dat je het duidelijk hoort. Zelf vind ik het altijd wel prettig met muziek, dan is het niet zo stil. Maar ik zit er wel eens over na te denken, wat vinden die paarden daar nou van? Hebben ze er last van, vinden ze het juist prettig, of malen ze er niet om? Ik merk tijdens het rijden geen verschil, maar dat zegt natuurlijk niet altijd wat.
Ik deed dit ook altijd, maar het leek net of het paard zich dan minder concetreerde. en minder goed naar me luisterde. volgensmij is het voor paarden niet zo fijn.. ? mijn mening !
Ik geloof niet dat paarden er echt last van hebben hoor Er zijn er natuurlijk altijd die er niet tegen kunnen maar ik heb bij de paarden waar ik op gereden heb nog nooit gemerkt dat ze er last van hadden en vaak stond daar ook een radio aan ofzo.
ik rijd ook zo vaak mogelijk met muziek. sommige van pony's en paarden kunnen er goed tegen, andere van onze paarden konden er minder goed tegen. Dat ligt echt aan je paard denk ik. Ik vind het wel een goede training, ook als ze het niet fijn vinden. Ze moeten natuurlijk ook leren dat ze ook met muziek en lawaai de aandacht bij jou kunnen houden. Dat moeten ze op wedstrijd ook, en daar is ook muziek. Dat betekend niet dat je je paard hier ook altijd mee moet "pesten" hoor, maar voor een keertje kan het best! Als ik in de buitenbak deed rijden met sommige van onze paarden deed ik ook gewoon mijn MP4 speler in met oortjes! Ging ook super! alleen je moet dan wel een paard hebben wat je een beetje kan vertrouwen omdat je niet alles om je heen kan horen natuurlijk. Desnoods doe je het met 1 oortje!
Pippelinos
Geplaatst: 14-03-12 20:12
Als ik voor de wedstrijd de manen aan het invlechten ben zet ik de radio ook altijd aan en dan word me paardje altijd heel rustig en dan staat ze mooi stil met invlechten. Vind het alleen maar makkelijk en maakt het ook nog een beetje gezellig.
Gerner
Geplaatst: 14-03-12 20:17
Tijdens de lessen zet ik regelmatig muziek op, meestal reageren ze op hardrock heftig en op spiri wiri muziek worden ze relaxed. Ik kijk dan ook heel goed wat nodig is tijdens de les, als ik muziek opzet, of gebruik de shuffle. Erg grappig hoe het elke keer klopt met de muziek en wat we doen. Kids en volwassenen vinden het erg leuk, ik word er vrolijk van als het lekkere muziek is, en de paarden beginnen te dansen.....
Oedi
Geplaatst: 14-03-12 21:14
Bij ons staat altijd de radio aan in de stal, maar ik merk er niks van dat de paarden het fijn of vervelend vinden. Misschien ook interessant: ik had ooit een filmpje gezien waarbij ze gingen testen of Salinero reageerde op muziek, of hij bijv. op de maat ging lopen. Anky kreeg andere muziek (tango) te horen dan Salinero (Rammstein ). Erg leuk experiment, dit is de link: http://educatie.ntr.nl/beeldbank/clip/t ... 5_ruiter01
Ik rij ook vaak met muziek, gewoon van mijn mobiel.. Met mijn pony merk ik geen verschil!
Maykoe
Geplaatst: 15-03-12 22:21
Als de paarden het altijd al gewent zijn dan is er geen probleem. Ik denk ook niet dat ze er last van hebben. Maar misschien als er een ander paard bij komt dat die dan wel moet wennen.