gek van mijn petries.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zuske

gek van mijn petries.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 12:35

Al heel lang wilde ik de Petrie Anky. Ik vond hem echter veel te duur totdat ik een mooie aanbieding tegen kwam. Ik heb ze toen gekocht. Eerst heb ik ze een tijdje in huis aangehad en er veel mee gelopen zodat ze wat soepeler zijn. Echter kan ik er nog steeds niet mee rijden. Ik voel namelijk niet wanneer ik been geef. De binnenkant is zo hard en ik voel geen druk op mijn kuit. Zijn er nog meer mensen die hier tegen aan lopen? Misschien iemand die een tip heeft? Ik heb ze al een behoorlijk aantal keer met lederolie ingesmeerd. Mijn vriend zegt dat het over gaat als ik er vaker mee ga rijden.

Angela

Re: gek van mijn petries.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:37

Mijn gewone petries waren in het begin ook kei-hard, en ik voelde ook echt niet zo fijn wat ik deed als met de rubberen laarzen die ik daarvoor had. Dit is echter steeds beter geworden. Je moet aan de laarzen wennen, en ze echt inrijden. In huis dragen helpt, net als ermee gaan fietsen, maar het laatse stukje "soepel krijgen" moest ik toch echt in het zadel doen.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 12:41

Oef dat wordt dan toch even doorzetten, vrees ik. :S Fietsen heb ik gister geprobeerd, maar dat lukt echt niet met mijn omafiets. Zadel zit vrij laag en de achterkant van mijn laarzen prikken in mijn knieholtes.

@ Angela: heb jij ze nog extra ingesmeerd of zo?

tiesjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:52

Zuske,

Ik heb thuis ook de Petrie Anky en bij mij waren ze ook hard en voelde ik in het begin niks met drijven of kuitdruk. Dat is echt een kwestie van wennen, veel aantrekken en veel gebruiken. Extra vetten heb ik niet gedaan en helpt volgens mij ook niet. Het Anky-model is over het algemeen wel een vrij hoog model, weet niet of je ook springt? Want ik heb dus voor springen wel andere laarzen gekocht die lager zitten omdat na springles echt m'n hele knieholtes open lagen omdat je met veel kortere beugels zit en Anky's daar bij mij in ieder geval echt te hoog voor waren.

Maar er is nog hoop, alleen even doorzetten. (Niet leuk, ik weet het..) Bij mij zitten ze nu echt heerlijk en heb ik er ook nooit last meer mee. Dan zijn het superfijne laarzen.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:56

Heb deze laarzen al jaren, is echt een kwestie van wennen, vind ze heerlijk zitten.
Snap wel wat je bedoelt hoor heb ook springlaarzen van petrie en daar heb je voor je gevoel veel meer "contact" mee.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:58

Het zijn laarden gemaakt van rundleder, dat is gewoon stevig spul :) Ik had de Petrie Perfect en die zijn ook zo stug, maar dat is dan ook rundleer met een coating erover.

Na verloop van tijd moet het beter worden, is een kwestie van wennen :j Heb nu zelf de Petrie Polo's (kalfsleder) en de Petrie Coventry (heel zacht rundleder). De Polo's moest ik ook echt inlopen, de Coventry's niet. Daar reed ik zo mee weg :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:03

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:07

Ik heb ze ook niet ingesmeerd met iets. Gewoon aandoen en doorbijten. Het fietsen heeft wel echt geholpen bij mij. Kan je het zadel niet gewoon een stukje omhoog zetten?

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:38

hier ook 1! ik heb het opgegeven, ik gebruik ze alleen voor wedstrijden. moet wel eerlijk zeggen naarmate je er mee rijd worde ze ook beter. heb nu maar moutain horse laarzen gekocht (:

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:44

Ik ben er meteen mee gaan rijden en ik had de eerste keren ook het gevoel dat ik mijn paard niet voelde. Nu na twee weken gaat dit al veel beter en vind ik ze steeds lekkerder gaan zitten.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 18:57

Oef, dan zit er niets anders op. :S Maar twee weken is nog wel te overzien (denk ik).

ZieJeWel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:57

Ik heb eerst ook petrie's gehad en was er na een tijd wel aan gewend.. Maar heb sinds 3 jaar laarzen met rits, ik wil nooit meer anderd! En ze zijn veeeel makkelijker aan en uit doen en ze zijn vaak soepeler!
Ook omdat ze goed aangesloten zitten op de kuit, voel je veel beter wat je doet.
Ik wil in elk geval nooit meer anders.

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:23

Ik ben er direct mee gaan rijden. Tanden op elkaar en het komt helemaal goed. Het is inderdaad even flink wennen. Ik zou niet anders meer willen.

bentevanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:25

Vriendin van mij heeft petrie anky, ze heeft het zelfde probleem, zij gaat ze vanavond onder water zetten :')

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:27

Ik heb van de schoenmaker een goedje in een spuitbusje gekocht die het leer soepeler maakt.Eigenlijk totaal geen problemen gehad :o

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:37

Haha, same here :o Ik heb ze ook, aantal jaren geleden ooit van een werkgever gekregen (op maat gemaakt etc.) en heb ze nu nooit meer aan :') omdat ik bang ben dat wanneer een van de jonge paarden gaat lopen bokken dat ik dan wat minder grip heb dan met mijn Rectiligne laarzen. Toendertijd reed ik er wel veel mee, en ik liep er ook continu mee rond. Zoals de rest ook al zegt, gewoon mee rijden/lopen etc. dan krijg je dat gevoel vanzelf wel. Vind de boog idd wel erg hoog, majaa zo wordt je wel gedwongen je been goed te leggen en te houden...Je moet er gewoon heel erg aan wennen ;) Ze zijn wel mooi haha :j

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 19:28

bente173 schreef:
Vriendin van mij heeft petrie anky, ze heeft het zelfde probleem, zij gaat ze vanavond onder water zetten :')

Onder water?

bentevanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:51

zuske schreef:
bente173 schreef:

Onder water?

Vol laten lopen met water en dan er mee gaan lopen , geen idee wat ze er mee wil gaan bereiken (:

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:33

Dan wordt het leer zacht en als het leer opdroogt vormt het leer zich naar je been en voet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:35

Hier heb ik er ook enorm aan moeten wennen, fietsen hielp hier echter niet want mijn complete knieholtes lagen toen open. :=

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:17

Je moet ook wennen aan de laarzen hoor. Bij mijn eerste paar leren laarzen lagen mijn knieholten volledig open. Daar wordt je op den duur steeds minder gevoelig voor. Bij mijn laatste laarzen waren ze hooguit wat blauw :-D

0charlotte0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:08

Ik heb 3 jaar terug ook petrie anky's gekocht, en de keren dat ik ze aan heb gehad kan ik op één hand tellen :') Ze staan nu nog met een laag stof erop in de schuur, maar ik denk dat ik er een rits in laat zitten, ik heb het gevoel alof mn benen geen bloed meer krijgen, en het is al helemaal een drama om erin te komen. Ik wou ze eigenlijk terugbrengen, maar dat hoorde zo zei de verkoopster, 'ze zakken wel in' zei ze maar ze doen zo'n pijn dat ik ze nooit aan heb. Bij mij steken ze ook heel erg in mn knieholtes. Ik ga ze binnenkort maar weer eens uit de schuur halen, en dan stuur ik ze op naar petrie zelf en laat er een rits inzetten. Misschien in combinatie met die hakverhogers dat ik er een keertje in kan rijden, want zo is het wel een beetje zonde van die dure laarzen :o Ik heb natte kranten geprobeerd maar ze zijn er helaas niets zachter op geworden..
Volgende keer toch maar laarzen van wat zachter leer..

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:17

Ik heb de gewonen petrie standaard en ben er lekker mee aan het lopen, trap op en af. En kan nu ook eindelijk een beetje gewoon op de bank zitten, alleen zit het in me knieholtes nog wat te hoog. Hoe kan ik dat beter laten zakken? Heb ook zooltjes erin zodat ik wat hoger sta.