Kan deze broek op wedstrijd??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lousje22

Kan deze broek op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 17:44

Joukje_04

Re: Kan deze broek op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:47

Alle kleuren jasjes mogen tegenwoordig ook toch? Ik vind hem hartstikke leuk! Wit dekje, zwart zadel, past perfect toch :D

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:48

Mooie rijbroek! Ik zou hem persoonlijk gewoon aandoen, als je een zwart zadel hebt valt het echt niet op..
Is de broek ook een heupmodel? Ben namelijk al een hele tijd opzoek naar een wit heupmodel met zitvlak!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:50

nou! zoeen wil ik ook! waar heb je die gevonden? en ja hoor die mag je aan op wedstrijd

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:52

Deze broek is toegestaan op wedstrijd :j

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:53

Volgens mij mag het juist niet. Ik wilde zelf 1 met grijs zitvlak en werd mij verteld door verschillende jury's dat dit niet is toegestaan.
Zal het is opzoeken voor je

Gevonden

2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
b. een lichtgekleurd overhemd of lichtgekleurde dressuurblouse, Overhemden/dressuurblouses moeten lange of korte mouwen hebben en bij lange mouwen voorzien zijn van witte manchetten.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een bijpassende witte of gele plastron of stropdas, wanneer een dressuurblouses wordt gedragen is het dragen van een plastron niet verplicht. Wedstrijdreglement Dressuur versie 2012
11 - 57
e. een paar handschoenen.
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 13-03-12 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:54

_Jessie schreef:
Volgens mij mag het juist niet. Ik wilde zelf 1 met grijs zitvlak en werd mij verteld door verschillende jury's dat dit niet is toegestaan.

Tijdens het EK hadden ook diverse ruiters zo'n broek aan.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:55

Het is inderdaad officieel niet toegestaan om met een broek met verschillende kleuren te rijden. Echter ik rij al bijna een jaar met een witte broek met een grijs zitvlak en heb nog nooit commentaar gehad. (nu zie je het bij de dressuur natuurlijk ook nauwelijks en zijn ze met springen over het algemeen wat soepeler met dat soort dingen.) Maar het mag dus niet!
*edit: Hier is al een topic over, misschien kun je daar vinden waar het staat dat het niet mag...
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 13-03-12 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:56

ja hoor ik zie ze bij de subtp ook geregeld, heb m alleen zelf nog niet bij de ruitershopjes hier gevonden

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:58

CleovG schreef:
_Jessie schreef:

Tijdens het EK hadden ook diverse ruiters zo'n broek aan.

ja klopt maar mag inderdaad officieel niet dus je hebt de kans dat je eruit gestuurd word

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:00

owkee, dat wist ik ook niet, zou wel iets zijn om te versoepelen.. gezien de rest van de kleurenbom die af en toe voorbijkomt..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:01

Maar de subtop zit de hele proef op hun gat en zal je het waarschijnlijk niet zien. En bovendien staat in de reglementen: Een witte, beige of gele rijbroek. Waar zien jullie het woord zwart??

Ik zeg, niet doen. Geld spenderen aan iets dat ' misschien wel, misschien niet ' mag is gewoon zonde.
Zijn echt genoeg rijbroeken met zitvlak die wel wit zijn, wat verder kijken dan je neus lang is.

En anders....knhs servicedesk.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 18:03

@asselinlover, voor zover ik weet is hij niet in een heupmodel te krijgen. Ik wil ook het liefst een heupmodel broek.
@knollentuin, op dokihorse.com kan je ze vinden. Ze hebben verschillende kleuren.

Vind het ook weer net wat anders en heb gewoon een zwart jasje en zwart zadel. Plus mooi meegenomen dat de prijs ook netjes is. Ga hem denk ik dan toch maar bestellen en kijken of het een fijne broek is.

Ow lees net de andere reacties, wat lastig. Vind het aan de ene kant een beetje raar als het niet mag. Is het zitvlak nou paars of rood dan kan ik er nog wel inkomen :+

Zou de knhs bellen handig zijn misschien? Er staat zoveel in het reglement, maar soms weet ik het gewoon niet. Nou is mijn aankomende wedstrijd nog onderling, maar ga geen broek aanschaffen die ik officieel niet aan mag.

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:03

Het mag inderdaad officieel niet. Dat een ander of 'de subtop' het wel doet, wil niet zeggen dat het mag. Maar goed, er zullen niet veel juryleden zijn die je eruit sturen, ik in ieder geval niet denk ik.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:04

Bellen is de snelste manier en heb je ook duidelijk antwoord. Bokt kan je zo veel wijs maken.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 18:05

@Danielle, ik heb genoeg witte broeken gezien die echt helemaal wit zijn natuurlijk daar gaat het niet om, maar vond deze juist zo leuk omdat het net weer iets anders is en toch in de kleuren combi van wedstrijd past.
Ga het wel even navragen 8-)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:07

Dat is verstandig! Super leuke broek. :j

Ergens denk ik wel van....Wie ontwerpt er nou een wedstrijdbroek die niet toegestaan is?
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 13-03-12 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:07

stalgenootje start met die broek. nooit wat van gezegt!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:09

daNiielle_ schreef:
Maar de subtop zit de hele proef op hun gat en zal je het waarschijnlijk niet zien. En bovendien staat in de reglementen: Een witte, beige of gele rijbroek. Waar zien jullie het woord zwart??

Ik zeg, niet doen. Geld spenderen aan iets dat ' misschien wel, misschien niet ' mag is gewoon zonde.
Zijn echt genoeg rijbroeken met zitvlak die wel wit zijn, wat verder kijken dan je neus lang is.

En anders....knhs servicedesk.

Idd geel staat er wel tussen. Heb daarom ook iedere keer zin als ik dat lees om in het knalgeel te starten :D

Ze zijn overigens niet ontworpen als wedstrijdbroek voor de dressuur. Ze komen uit de ijslander-hoek overwaaien. En het is gewoon praktisch!! Ik heb nooit meer een smerige zwarte vlek op m'n r**t... Kan ik tenminste gewoon mijn zadel poetsen voordat ik op cc ga :P
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 13-03-12 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:09

daNiielle_ schreef:

Ergens denk ik wel van....Wie ontwerpt er nou een wedstrijdbroek die niet toegestaan is?

O, als je dat roept, kun je gelijk alle bitten wel toestaan, net als hulpteugels en weet ik veel wat...

kiwiwitje schreef:
stalgenootje start met die broek. nooit wat van gezegt!

Zie boven, mijn vorige post, dat een ander het doet en er nooit wat van gezegd is, wil niet zeggen dat het maar mag.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:11

dat zeg ik ook zeker niet maar als het niet toegestaan zou zijn vind ik dat er wat van gezegt moet worden. heb er al meerdere mensen mee zien rijden

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 18:13

@kiwiwitje, oke dat is al positief.. Ga even afwachten wat de knhs zegt.

Nou kleinvosje, niet zo kattig hoor :+ Kan de gedachte van Danielle wel begrijpen.. Kleding is wel wat anders dan hulpmiddelen ook.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:14

kleinvosje schreef:
daNiielle_ schreef:

O, als je dat roept, kun je gelijk alle bitten wel toestaan, net als hulpteugels en weet ik veel wat...

Ja zo kan je het ook bekijken.
Mijn gedachte was meer dat witte broeken alleen gebruikelijk zijn voor wedstrijden, dus als je zo'n broek gaat ontwerpen hou je toch rekening met de reglementen?

Maar dat is dan een andere vraag. :)

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:14

kiwiwitje schreef:
dat zeg ik ook zeker niet maar als het niet toegestaan zou zijn vind ik dat er wat van gezegt moet worden. heb er al meerdere mensen mee zien rijden

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens, maar zo zijn er meer dingen die dan gemeld moeten worden. Er wordt nog genoeg rondgereden met verkeerde bitten, slecht tuig etcetera, dat vind ik dan kwalijker dan een verkeerd kleurtje zitvlak. In zo'n geval maak ik er een opmerking over op het protocol, dat het op eigen risico is en dat een ander ze er zo uit zou kunnen sturen. De proef mogen ze dan wel afmaken, met een fout bit niet, dan stuur ik ze eruit.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:15

kiwiwitje schreef:

Ik denk dat 1. jury's het nauwelijks zien en 2. jury's het niet eens zullen beseffen dat het niet mag (niet banketstaaf bedoeld naar jury's, maar ze zullen er denk niet eens bij stil staan)