Zwabberende benen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XxKayleigh

Zwabberende benen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 16:24

Hallo Bokkers,

Ik heb een vraagje.
Ik heb van mezelf ongeloofelijke X-benen.
Daardoor is klemmen best moeilijk, want wanneer ik mijn knieën aansluit liggen mijn benen altijd wat los van het zadel.
Het lichtrijden heb ik hier geen last van maar met doorzitten zwabberen ze nogal.
Wat kan ik hier het beste tegen doen?
Het ziet er natuurlijk niet echt netjes uit en het lijkt of ik mijn paard telkens been geef terwijl dat niet zo is.
Mijn beugelriemen liggen wel op het zadel en niet onder de zadelflap....kan dit er wat mee te maken hebben?

Kan iemand mij hiermee helpen?

Nann__

Re: Zwabberende benen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:25

Ik kan mij er even niet echt een beeld bij bedenken maar misschien meer je bovenbenen 'klemmen'?

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 16:44

Bovenbenen klemmen gaat prima... maar mn onderbenen bungelen
vanaf mn knie is het onrustig

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:45

Hoever heb je je voet in de beugels?

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 17:20

alleen mn tenen, heb de bal van mn voet op de beugel

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:04

Hakken laag en diep, recht en vooral ontspannen(!) in je zadel zitten.
Als jij gespannen op je paard zit ga je zonder dat je dat zelf door hebt je schouders vast zetten,
dat werkt door naar je zit en vanuit je zit krijg je dan onrustige benen.

Ik heb zelf een keer zitles gehad, dat heeft voor mij erg gehopen. :j

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:08

Ik heb zelf mijn beugelriemen onder het zweetblad wat al een heel stuk hielp, maar alsnog zwabberden mijn onderbenen nog iets, dus toen heb ik mijn beugels (dus niet je benen!!) aan de singel vast gemaakt met postbode elastieken, deze rekken mee, maar zo houd je je benen wel stiller, hier heb ik een aantal weken mee gereden, nu heb ik mijn benen prima stil, ook met doorzitten :) Wel heb je eerst ongelovelijk spierpijn..
Als mijn benen nu weer wat dreigen te zwabberen rijd ik weer een weekje met de postbode elastieken, en het werkt echt prima!
let wel op dat je je benen niet vastknoopt, want dan kan het gevaarlijk zijn, je beugels dus aan de singel vast met een postbode elastiek, zo kom je nooit vast te zitten aan je paard..
Succes!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:38

noraahlover schreef:
Ik heb zelf mijn beugelriemen onder het zweetblad wat al een heel stuk hielp, maar alsnog zwabberden mijn onderbenen nog iets, dus toen heb ik mijn beugels (dus niet je benen!!) aan de singel vast gemaakt met postbode elastieken, deze rekken mee, maar zo houd je je benen wel stiller, hier heb ik een aantal weken mee gereden, nu heb ik mijn benen prima stil, ook met doorzitten :) Wel heb je eerst ongelovelijk spierpijn..
Als mijn benen nu weer wat dreigen te zwabberen rijd ik weer een weekje met de postbode elastieken, en het werkt echt prima!
let wel op dat je je benen niet vastknoopt, want dan kan het gevaarlijk zijn, je beugels dus aan de singel vast met een postbode elastiek, zo kom je nooit vast te zitten aan je paard..
Succes!

Foto!

Linnes11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:54

Ik denk dat het zwabberen van je benen ook vooral vanuit je zit komt.
Ik merk dat ik na mijn zwangerschap nu zelf ook zwabberende benen heb, terwijl ik dat hiervoor echt niet had! Na enige zelfstudie ben ik erachter gekomen dat het komt doordat ik niet goed genoeg zit op mijn zadel.
Probeer zo goed goed mogelijk diep en ontspannen te zitten, benen lang maken en een goede ligging van je voet in de beugels. Zorg dat je korte stukken heel bewust met je houding en benen bezig bent, tijdens het doorzitten. Zorg dat je jezelf kan corrigeren en dan de stukjes steeds langer kan volhouden. Als je dit goed oefent zal je merken dat dit straks helemaal vanzelf gaat!
Zet hem op!

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 15:25

Bedankt voor jullie tips!
Dat met die postbode elastieken gaat een beetje moeilijk worden... ik heb namelijk beugels die aan de binnenkant open zijn dus hoe moet ik ze dan vastmaken?:P
qua zit, zit ik heel ontspannen en maak mn benen altijd lang... Ik zet mijn schouders niet vast..
voor houding heb ik ook altijd goede punten... als commentaar staat er alleen op onrustig onderbeen...
kan dit ook aan mijn zadel liggen?

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:16

zuske schreef:
noraahlover schreef:
Succes!

Foto!

Dan moet ik die even maken, want heb zo geen foto..
Ik heb het elastiek om de beugel, dus je haalt het elastiek door het elastiek zeg maar dat je een lus om de beugel hebt, dat kun je dan aantrekken en zit het strak om de beugel, de grote lus die je over houd kun je zo om de singel schuiven, dus je kunt met op en afzadelen de elastieken aan de beugels laten zitten.. zal wel even een foto voor je maken!

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:17

XxKayleigh schreef:
Bedankt voor jullie tips!
Dat met die postbode elastieken gaat een beetje moeilijk worden... ik heb namelijk beugels die aan de binnenkant open zijn dus hoe moet ik ze dan vastmaken?:P
qua zit, zit ik heel ontspannen en maak mn benen altijd lang... Ik zet mijn schouders niet vast..
voor houding heb ik ook altijd goede punten... als commentaar staat er alleen op onrustig onderbeen...
kan dit ook aan mijn zadel liggen?

Ik had ook vaak als commentaar op mijn houding onrustig onderbeen, misschien is er een oplossing dat je het elastiek toch ergens kunt bevestigen, of misschien kun je een tijdje met dichte beugels rijden? als je die hebt in ieder geval, het werkt echt heel erg goed :)