weekendje weg in brabant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

weekendje weg in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 16:25

Hoi,

Wij willen van stal graag een weekendje weg met de paarden. Vorig jaar zijn we in Rheeserveen geweest (horsetellerie) en dat was erg goed bevallen. We waren toen met een groepje van 6 maar de verwachting is dat er dit jaar meer mee gaan. En dit keer willen we dus graag richting Brabant, dus voor tips/ideeën staan we open :).

Paar puntjes wat we belangrijk vinden:

Voor de paarden/ritten
- Vanaf de accomodatie gelijk bos in (stukje over de weg mag, maar dan wel rustige weg).
- Minimaal routes van 2 uur kunnen maken (voor drie dagen verschillende routes).
- Stalling voor de paarden bij voorkeur incl. uitmesten en ruwvoer, brok nemen we zelf mee.
- Bij voorkeur weidegang (met mogelijkheid om paarden apart te zetten, ze zijn het bij ons gewend om apart te staan. Aantal kunnen wel samen). Mocht er geen weidegang mogelijk zijn graag wel paddocks.

Wat betreft de accommodatie voor ons:
- Er zullen weer minimaal 6 personen en paarden mee gaan, wellicht meer dus daar moet de accommodatie geschikt voor zijn (2 appartementen of chalets ofzo mag ook maar bij elkaar is het gezelligste natuurlijk).
- We houden ook wel van een avondje stappen en shoppen dus dat moet ook in de buurt mogelijk zijn.
- Eten e.d. nemen we zelf mee, beddengoed kunnen we ook zelf meenemen.
- Een klein beetje luxe is ook wel fijn :P.

Dat was het eisenpakket wel zo'n beetje :o. Hoop dat er mensen zijn met leuke ideeën!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:33

Leuk! :)

Voor bij de Loonse & Drunense Duinen kan ik je manege Van Loon aanraden. Zij hebben de mogelijkheid tot het huren van hotelkamers of het huren van een huisje. M.b.t. de paarden weet ik het niet, ikzelf sta namelijk ergens anders ;)

Een website die ik zelf vond: http://www.paardentoerisme.nl/ Erg handig!

Aan de Loonse & Drunense Duinen wordt het verder lastig om samen met je paard op dezelfde locatie te staan. Of je moet naar een groepsaccomodatie willen zoals de Mussenberg in Loon op Zand. Voor meer locaties klik!

In ieder geval heel veel plezier!!

Edit: Loon op Zand ligt vlakbij Tilburg, kun je goed uitgaan ;)

doriss

Re: weekendje weg in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:39

Nog een kleine toevoeging aan Selka, bij manege van Loon kun je je paard ook stallen. Ik heb daar zelf ook wel eens een nachtje gestaan, wij hadden buitenstallen. Niet heel groot, maar prima in orde. De uitrijmogelijkheden zijn geweldig, je staat binnen 5 minuten midden in de zandvlaktes van de L&D duinen :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 16:41

Selka schreef:

Daar heb ik ook al op gezocht inderdaad, maar dacht dr is vast meer :P.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:34

Ik zou ook zeggen van Loon. Vanaf daar rijd je zo de bossen in, je hoeft niet over de weg. Er ligt zo'n 100km aan ruiterpaden, dus je kan er lekker rondrijden. Uitgaan in Loon op Zand is niet echt veel, maar Tilburg is bijvoorbeeld niet zo ver weg, Den Bosch ligt ook in de buurt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:13

Wij gaan over 3 weken naar www.mountain-oak.nl in Bergeijk.
Je zou daar de B&B kunnen huren. Als ik het goed heb, hebben ze ruimte voor 8 personen.
Weides en/of stallen voor de paarden.
Wij zijn er laatst al een kijkje gaan nemen en het ziet er super uit, eigenaresse was heel vriendelijk en behulpzaam.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 10:03

Manege van Loon en die bed&breakfast zien er allebei ook erg leuk uit, zijn ook leuke opties :).

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:18

Wij zijn ook eens een weekendje bij manege van Loon geweest.
Was top, maar paard mocht er niet buiten. Dat vond ik een dik minpunt.
Mocht alleen even in de bak los als dat lukte tussen het rijden van iedereen door.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 10:19

Owwww dat is wel minder inderdaad, de paardjes verdienen op vakantie ook wel een lekker middagje/ochtendje buiten :P.

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:22

herberg de brand, misschien iets??

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:27

Of kampeerboerderij de zandkant, ben ik zelf een aantal jaar geleden geweest en is niet luxe maar wel prima voor de paardjes, mijn paard stond toen 24 uur buiten, weet niet of ze snachts op stal kunnen...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:46

Groot gelijk hoor, vind ik ook belangrijk :j
Dat verdienen ze zeker. En het is ook niet goed om ze na een lange rit meteen op stal te zetten natuurlijk.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 14:13

hilleke1980 schreef:
Of kampeerboerderij de zandkant, ben ik zelf een aantal jaar geleden geweest en is niet luxe maar wel prima voor de paardjes, mijn paard stond toen 24 uur buiten, weet niet of ze snachts op stal kunnen...

Ze zijn bij ons niet gewend om 24 uur buiten te staan, nu zal die van mij dat niet zo heel erg vinden maar er gaan ook een paar luxe dieren mee die het na 2 uur op het land staan echt zat zijn (dacht dat ze niet bestonden tot ik dr mee maakte vorig jaar :')).

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:32

Ik dacht nog aan De Breehees in Goirle of 't Hoefke in Riel.
De Breehees is qua stallen een beetje een bij elkaar geraapt zootje, maar op zich wel oké. Géén idee hoeveel er daar mee kunnen en wat de stal/weimogelijkheden zijn, wel recht aan mooi uitrijgebied en ze hebben prima kampeeraccomodatie voor groepen. In de zomer hebben ze veel vakantiepaarden dus ze zijn wel wat gewend aan verschillende eisen, je kunt altijd 'ns informeren of ze aan die van jou voldoen. 't Hoefke idem.
Van Loon vind ik voor de paarden niet zo fijn, wij hebben verschillende keren kleine containerboxen gehad en geen mogelijkheid tot weidegang, wel uitstekende menselijke voorzieningen! Misschien als je wat meer in het seizoen zit dat het spul dan wel naar buiten kan (wij waren in oktober en het was nat). Bellen en vragen :j

De Zandkant ken ik ook, basic maar helemaal prima in orde, zelf ook weleens overnachtingen gedaan maar mijn spul loopt 24/7 buiten, ik denk niet dat er genoeg stallen zijn voor een grotere groep.
Maar sowieso zul je op veel lokaties waar ook pension is het best zitten op lokaties waar de pensionpaarden straks weer 24/7 naar buiten gaan als je stallen wilt, dan zijn de boxen toch leeg.

Ik weet niet of De Kruishoeve in Vught eigenlijk nog bestaat? Die hadden ook stallen. Zit je ook zo in de duinen. En De Suikerberg in Loon op Zand konden toch ook paarden mee? Of alleen in de wei? Dat weet vast iemand :p

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:10

licorne schreef:
Ik weet niet of De Kruishoeve in Vught eigenlijk nog bestaat? Die hadden ook stallen. Zit je ook zo in de duinen. En De Suikerberg in Loon op Zand konden toch ook paarden mee? Of alleen in de wei? Dat weet vast iemand :p

De Suikerberg had in het verleden beperkt stalling beschikbaar en voldoende weiland. http://www.suikerberg.nl/ Volgens de site hebben ze nog plek voor paarden. Even informeren voor de details.
De Kruishoeve, deze? http://www.dekruishoeve.nl/ op de site vind ik niks, maar vaak kan er meer dan er openbaar word gemaakt.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:14

Herberg de Brand in Udenhout. Je zit zo in de Loonse en Drunense duinen en daar kan je heerlijk dwalen en wel langer dan 2 uur rijden. Ik ga in April voor de derde keer daarheen en elke keer is het weer anders.

Het eten bij herberg de brand is ook heerlijk:P en als je met een auto bent zit je zo in Den Bosch, Tilburg enz.
http://www.herbergdebrand.nl/

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:17

MaNdiii schreef:
Herberg de Brand in Udenhout. Je zit zo in de Loonse en Drunense duinen en daar kan je heerlijk dwalen en wel langer dan 2 uur rijden. Ik ga in April voor de derde keer daarheen en elke keer is het weer anders.

Het eten bij herberg de brand is ook heerlijk:P en als je met een auto bent zit je zo in Den Bosch, Tilburg enz.
http://www.herbergdebrand.nl/

Had ik inderdaad ook al aangegeven, maar weet niet of de paarden daar ook buiten mogen....
Ik ga er komend weekend heen, alleen dan helaas zonder paard...

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:20

Die Kruishoeve ja. Was een paardenpleisterplaats maar zo te zien zijn ze daar helemaal mee gestopt. Jammer, was mooie lokatie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:37

Tja, dingen veranderen weleens en dat is niet altijd ten goede...... :D

Ik heb nog wel een lijstje mogelijkheden in Brabant, hoewel misschien niet allemaal even geschikt voor je vraag. Beetje opletten dus en bij twijfel: gewoon bellen.
http://www.bimdhoeve.nl/bedandbreakfast
http://www.campingdekuilen.nl/
http://www.ottermeerhoeve.nl/
http://www.tbeekdal.nl/home
http://www.manegemolenzicht.nl/

Lijst met diverse opties: http://brabantingalop.nl/

Dit is zeker geen complete lijst, sterker nog, als deze lijst 1% van de mogelijkheden dekt, dan heb ik het al goed voor elkaar!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:01

Camping de kuilen staat bij mij al heel lang op het wensenlijstje. Helaas krijg ik geen enkele reactie op reserveringsaanvragen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:36

Selka schreef:
Leuk! :)

Voor bij de Loonse & Drunense Duinen kan ik je manege Van Loon aanraden. Zij hebben de mogelijkheid tot het huren van hotelkamers of het huren van een huisje. M.b.t. de paarden weet ik het niet, ikzelf sta namelijk ergens anders ;)

Aan de Loonse & Drunense Duinen wordt het verder lastig om samen met je paard op dezelfde locatie te staan. Of je moet naar een groepsaccomodatie willen zoals de Mussenberg in Loon op Zand. Voor meer locaties klik!

In ieder geval heel veel plezier!!

Edit: Loon op Zand ligt vlakbij Tilburg, kun je goed uitgaan ;)

Paarden mogen 'lekker' de hele dag in een container stal staan toen wij er waren (3 jaar geleden)..
Geen paddock te bekennen en de manege paarden stonden daar ook niet echt paard vriendelijk...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 07:57

Dat is dan niet prettig, dan valt dat af ;). Ze moeten wel lekker naar buiten kunnen!

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:15

evdpanne schreef:
hilleke1980 schreef:

Ze zijn bij ons niet gewend om 24 uur buiten te staan, nu zal die van mij dat niet zo heel erg vinden maar er gaan ook een paar luxe dieren mee die het na 2 uur op het land staan echt zat zijn (dacht dat ze niet bestonden tot ik dr mee maakte vorig jaar :')).

Ik ben ook op de zandkant geweest en ze kunnen ook op stal!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 14:35

Oke goed te weten :). Ga van het weekend even dr voor zitten om alles op een rijtje te zetten met wat de mogelijkheden zijn en de prijs e.d. :D.

Maar nog meer tips zijn altijd welkom :D.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:37

Manege het Zwarte Water in de Mortel