Vraag over teruggekeurde trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

Vraag over teruggekeurde trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 00:03

Hoi, mijn auto kan mijn trailer alleen trekken als ik het laadvermogen van de trailer terug laat keuren naar 360 kg. dit ga ik redden met een van mijn pony's achterin.

Maar mag ik de trailer dan nog wel gebruiken om zwaardere paarden in te vervoeren als iemand hem bestuurd met een E rijbewijs?

Weet iemand dat?

Mootje

Re: Vraag over teruggekeurde trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:04

Nee, dit mag niet.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 00:05

Oké, waar kan ik dat vinden? Ik lees ook in een heel oud topic op Bokt dat het wel mag, maar ook geen onderbouwing daarvan

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:15

nee dat mag niet. Omdat die trailer dan, volgens zijn eigen papieren dat niet meer mag. Wie er mee rijdt, doet er niet toe, de trailer zelf mag het niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:56

Je laat de papieren van de trailer aanpassen. Wanneer je boven het nieuwe max. Laadvermogen gaat, heb je overbelading ongeacht of de trailer vroeger voor een groter gewicht geschikt was.
Waar dat staat? In de verkeerswet :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:24

een laadvermogen van maar 360kg?? ik vraag me nu toch af wat voor trailer je hebt en wat voor auto je er voor gaat knopen dat je met zo weinig laadvermogen pas op stap kan. Kom je dan ook wel uit met je kogeldruk?

Maar je vraag is inderdaad met nee te beantwoorden, je mag er dan niet meer een zwaarder paard in zetten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:28

Ik zou nog eens heelhard nadenken voordat ik een trailer achter deze trek-auto zou knopen. Kan haast niet anders of het is een erg klein auto-tje met daarachter een flinke trailer, wat dan niet meer in verhouding staat en levensgevaarlijk is.

Maar goed, het antwoord is inderdaad nee, dat mag niet, je moet de gewichten op de papieren aanhouden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:18

cissy schreef:
een laadvermogen van maar 360kg?? ik vraag me nu toch af wat voor trailer je hebt en wat voor auto je er voor gaat knopen dat je met zo weinig laadvermogen pas op stap kan. Kom je dan ook wel uit met je kogeldruk?

Maar je vraag is inderdaad met nee te beantwoorden, je mag er dan niet meer een zwaarder paard in zetten.

Wat denk je zelf? Weer zo'n ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet-combi!
Als ik m'n lege 2-paards Westfalia achter mijn Fiat Panda hang, is er niemand die daar iets van kan zeggen........

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:41

Jij weet wel wat ik denk! :D