Ik heb een hele lieve merrie maar soms wordt ik gek van haar. Als ik de wei inloop met een doel (bijvoorbeeld om haar te rijden, longeren, poetsen) kan ik haar onmogelijk te pakken krijgen. Als ik een ander paard nodig heb komt ze heel lief naar me toe lopen en naar eten zoeken en aandacht vragen. Ik heb van alles al geprobeerd met eten lokken, met een ander paard zodat zij erachter zou moeten lopen, stiekem besluipen, lief praten maar ik kan gewoon niet net doen alsof ik een ander paard nodig heb en dan haar wil pakken want dat weet ze! Ben een beetje radeloos geworden want de strijd om haar te pakken te krijgen verpest het blije gevoel om te gaan rijden en ik merk dit ook terug in het rijden. Kortom ik kan haar gewoon niet pakken, behalve apart jagen maar dit is ook stressvol voor de andere paarden.
Ik heb dit paard nu zo'n 2 jaar en het vertrouwen is er compleet, ik durf alles met haar te doen en ze doet ook alles voor mij dus daar kan het niet aan liggen. Ik doe ontzettend veel met haar zoals buitenritten en dressuurmatig rijden, poetsen en wandelingen maken, is dit dan gewoon een karakter 'iets' ?
Iemand hier ervaring mee? of een tip?
Laatst bijgewerkt door floosch op 11-03-12 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt