scheermessen zelf slijpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsiegek

scheermessen zelf slijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 22:12

Beste bokkers,

Ik denk dat hier wel goed staat maar correct me if I'm wrong...

Ik zit even met een probleem, ik heb zojuist een paard geschoren, maar het is niet afgekomen omdat mijn messen bot waren. Terwijl ik net nieuwe had! Paard was 's ochtends door iemand anders is de bak gezet en was daardoor nat en vies, we konden haar niet schoner of droger krijgen. Helaas zijn mijn messen daardoor wel in no time bot geworden. Ik had nog wel andere setjes maar die kwamen er ook niet doorheen.

Als ik m'n messen wegbreng om te laten slijpen duurt het altijd een aantal dagen voor ze terug zijn, daarom vraag ik me af of er ook een manier is om het zelf te doen. Bijvoorveeld met een staalborstel? Ik zeg maar even iets geks hoor...

Ben benieuwd.....!

horsiegek

Re: scheermessen zelf slijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 22:56

Hmm blijkbaar niet dus.....?

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:05

Zelf slijpen zal ik niet doen. Is een heel precies werkje. Je moet ze wel gelijkmatig slijpen anders scheren de messen straks aan de ene kant korter, als de andere kant. Krijg je heel raar effect van.
Maar hier in de regio, kan je gewoon wachten op je messen, hooguit 5 tot 10 minuutjes.
Waar laat je de messen slijpen dan? Breng je ze terug naar de ruitersportzaak of stuur je ze op?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 23:59

Daar had ik nog niet eens aan gedacht... ik breng ze naar een agrari winkel en die stuur ze op, maar vorige keer duurde het al een week dat ze terug waren...

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 00:01

Ik woon in de kop van Noord-Holland trouwens. Dus als mensen hier in de buurt een slijper weten waar je zo even langs kan gaan... graag!

floosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:58

Je moet gewoon naar een slijper in de buurt gaan inderdaad is het binnen no time klaar! Opsturen is veel gedoe en duurt ontzettend lang. Het zelf doen zou ik nooit proberen het is een hele klus.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 08:23

Oke dankjulliewel. Ik ga even langs de Welkoop, het schijnt daar direct gedaan te worden. En anders moet het paard helaas maar even wachten met een behaarde kont...