Naams verandering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SalliBalli

Naams verandering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 23:19

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of je een paard een andere naam kunt geven.
Udessa heette eerst Ouahiba en korte haar vorige eigenaar af naar hiepje of hieba.
Ik vind dat echt niks haha en noem haar weer naar haar echte stamboom naam (Udessa)
Hebben jullie je paard ook een ander naam gegeven?
Ik roep haar veel met Udessa en de ene keer komt ze wel en de andere keer reageert ze niet haha.

Ikima

Re: Naams verandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:28

Ja hoor dat kan makkelijk, paard went snel genoeg aan een andere naam hoor. Ik heb mijn paard ook een andere naam gegeven toen ik haar kocht.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:30

Mijn pony heet eigenlijk Brandina, de vorige eigenaar noemde d'r Dina en ik heb d'r gewoon Pippa genoemd, heb er eigelijk niet over nagedacht, maar gewoon gedaan, haha.:)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:31

Jup. Mijn paard het op zijn paspoort Faraon, en ik heb er Enrique van gemaakt.
(misschien scheelt het dat hij op de weide is gegooid met andere veulens, en 3 jaar niet in handen is geweest.. Toen kwam ie bij mij. Hij kende nog helemaal geen naam dus... :P )

lkfbsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:33

Wij hebben een Otto op papier, maar we noemen hem Sjiem.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:35

TS, kent je paard nu haar naam? Reageert ze erop?

Mijn paard heeft geen flauw benul dat op zijn papieren Laski staat. Ook niet dat zijn huis-tuin- en keukennaam vos is. Maar hij reageert wel op (heeeeeee)mánnetje. Het is maar net wat je gebruikt om 'm te roepen, daar wennen ze denk ik aan. Of dat nou z'n naam is of niet :+

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:43

Mijn paard heet op papier Onaldo, maar we noemen hem Mister.
Dat deed de vorige eigenaar ook en daar reageert hij ook goed op :)

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 07:00

hestejente schreef:
TS, kent je paard nu haar naam? Reageert ze erop?

Mijn paard heeft geen flauw benul dat op zijn papieren Laski staat. Ook niet dat zijn huis-tuin- en keukennaam vos is. Maar hij reageert wel op (heeeeeee)mánnetje. Het is maar net wat je gebruikt om 'm te roepen, daar wennen ze denk ik aan. Of dat nou z'n naam is of niet :+

Dat is een goeie vraag.. de ene keer reageert ze en de andere keer niet. Daarom vroeg ik me af of ik haar wel een andere naam kon geven.
Ik heb haar sinds begin december en zeg heel vaak Udessa tegen dr. Of ik zeg als ze me ziet.. dag meisje van me, en dan zeg ik er achteraan dag Udessa!
Maar gekke is als ik hiepje zeg of hieba reageert ze ook amper hahaha _O-

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 08:07

Dan is het dus misschien dat als je haar roept in de wei ze denkt: 'mens, laat me gewoon m'n gras eten en als je dat zadel zo leuk vind leg je m zelf maar op je rug' :+
Ik denk dat het vast wel los zal lopen, als ze je ziet, komt ze dan wel gewoon naar je toe of moet jij even 6x de wei gezien hebben van haar?

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 08:20

Natuurlijk kan het later reageren ze er wel op. Maar ze horen die naam niet alleen die toon!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 08:28

Kan goed hoor ik een van mijn paarden heet Veni Vidi Vici, hij werd VVV genoemd bij de vorige eigenaar en bij mij heet hijVici en daar reageert hij super op.
Mijn andere paard heet trouwens eigenlijk Julnette maar heet ook al jaren Mickey. :')