Wat is er zo leuk aan veters --> happen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Wat is er zo leuk aan veters --> happen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 16:08

Hallo allemaal :),

Mijn pony bijt of hapt nooit naar me, het enige waar hij altijd mee loopt te klieren zijn mijn veters, hij ruikt eraan en vind het iedere keer weer erg leuk om eraan te trekken!
Wie herkent dit, en waarom zijn veters zou leuk?
Zou dit kunnen komen door uit de hand voeren? Hoe kan ik dit het beste corrigeren?
Laatst bijgewerkt door ANOUKIEE op 10-03-12 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Re: Wat is er zo leuk aan veters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:08

Hier ook. :') Ik moet er altijd wel om lachen, aangezien alle drie mijn paarden dit hebben. Ze hebben het trouwens ook met ritsen. :)

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 16:11

Sodeletuut schreef:
Hier ook. :') Ik moet er altijd wel om lachen, aangezien alle drie mijn paarden dit hebben. Ze hebben het trouwens ook met ritsen. :)

Haha wat grappig! Enig idee wat ze er zo leuk en aantrekkelijk aan vinden :D ?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:13

veters, ritsen, knopen, windkoorden....... alles moet het bij mij ontgelden, als ik niet oplet. Niet direct door mijn paarden, maar wel door mijn ezel.
Ezels zijn ook nog es erg slim en sneaky: komen bij je knuffelen en slijmen, maar ondertussen pakken heel stiekem een koordje beet en lopen ze weg......en als het koordje strak staat, laten ze los _O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:14

Knagen en pulken aan alles wat niet glad is aan je kleding (en andere dingen waar je bij kunt). :P Het schijnt inderdaad favoriete bezigheid te zijn voor o.a. jonge paarden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:14

Het is op grondniveau en het zijn lange sliertjes, dus het zou wel eens gras of hooi kunnen zijn?
Paarden zijn vrij simpel in wat ze willen en proberen hoor. Even kijken of iets eetbaars is, is meestal de simpelste verklaring voor ieder gedrag...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:15

ANOUKIEE schreef:
Sodeletuut schreef:

Haha wat grappig! Enig idee wat ze er zo leuk en aantrekkelijk aan vinden :D ?

Echt geen idee! Maar ik denk dat ze het inmiddels zo geweldig vinden omdat ze elke keer elkaar er aan ruiken (omdat ze alle drie niet bij elkaar staan) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:15

Ik heb aan mijn mouwen van mijn jas van die klittenbandjes om ze strakker te doen, [naam] trekt ze altijd los :')

Iejoorr

Re: Wat is er zo leuk aan veters --> happen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:16

Ik heb het met een bontje op mijn capuchon, moet altijd een gesnuffeld worden en ik gehapt :P
En ik heb houtjes (van houtje-touwtje jassen) aan mij jas, en die worden ook opgegeten :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:16

Hier nog zo'n mafferd, ik heb "diamanten" op m'n jas en die vind meneer heel lekker :P

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 16:18

Hahahaha heel erg veel lotgenoten dus _/-\o_ !

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:22

Iets met ijzer vinden ze ook vaak aantrekkelijk. Rits of een knopje op je jas ofzo. Misschien vinden ze daar de smaak lekker van?
Maar mijn rubberen laarzen daar zetten ze ook wel graag hun tanden in.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:27

tamary schreef:
Knagen en pulken aan alles wat niet glad is aan je kleding (en andere dingen waar je bij kunt). :P Het schijnt inderdaad favoriete bezigheid te zijn voor o.a. jonge paarden.

:D die van mij zit ook altijd aan mijn ritssluiting,hij heeft er al een aantal gemold.Hij doet dit al 22 jaar ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:42

Hier een veel paardjes op stal die aan de koordjes zitten die aan je rits vast zitten, ze moeten er allemaal altijd ff aanzitten.
Wat van de winter ook weer favo was, was de klittenbandjes van m'n thermolaarzen losmaken :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:44

geerke schreef:
tamary schreef:

:D die van mij zit ook altijd aan mijn ritssluiting,hij heeft er al een aantal gemold.Hij doet dit al 22 jaar ;)

Die wil zeker het veulen in zichzelf tevreden houden.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:21

Die van mij zit ook constant aan mijn jas te trekken, dan zijn het de koorttouwtjes of mijn rits idd of hij kauwt aan de zijkant van mijn kraag :P kan er wel om lachen :D

HappyThilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:34

Mijn merrie van 8 is helemaal geobsedeerd door een elastieken koord met een plastic stopje. Hier kun je heel hard aantrekken dan loslaten Eigenaresse heeft dan een blauwe plek die op een zuigvlek lijkt. 8-) 8-)