wat te doen met zen manen ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maradonna

wat te doen met zen manen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 19:56

heey bokkers ,,

ik ga binnenkort een keer oficeel starten :D
maar ik heb gelezen dat de menen van je pony vast moeten tijdens de dressuur wedstrijd maar knotjes staan hem echt walgelijk :r en het is echt lelijk zijn manen (zie foto ) zijn dus vrij lang maar ik ga ze niet afknippen wat moet ik doen iemand nog leuke ideen voor lange manen of zijn knotjes verplicht ???

liefs anouk :)

Afbeelding

Afbeelding

Heleennn

Re: wat te doen met zen manen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:59

Hengstenvlecht maken misschien? Maar ik vrees dat ze daar oftewel net iets te kort voor zijn, of het kan net :)

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:59

invlechten of iets

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:00

Denk dat een hengstenvlecht wel gaat lukken hoor, anders even verschillende manieren van vlechten uitproberen voordat je op wedstrijd gaat.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:12

Ik weet niet of een hengstenvlecht hem zal staan. Hij heeft als ik het goed zie erg dunne manen.. Maar als je ze nou ietsjes korter zou doen kan je met naald en draad hele mooie roosjes maken ;)

maradonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 20:12

jaah jullie ideen zijn goed maar hoe kom je netjes maar orgineel op de wedstrijd mogen matjes ook ??

maradonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 20:13

DaraBariton schreef:
Ik weet niet of een hengstenvlecht hem zal staan. Hij heeft als ik het goed zie erg dunne manen.. Maar als je ze nou ietsjes korter zou doen kan je met naald en draad hele mooie roosjes maken ;)

hmm knippen doe ik liever niet het is een wilde gekke pony met lange manen :P

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:15

Als ik jou was zou ik een hengstenvlecht maken... Dan kleine plukjes pakken, zo moet het misschien net lukken.
Matjes vind ik, persoonlijk, niet heel netjes staan. Orgineel is het zeker, maar ingevlochten/ingeknot staat netter...

maradonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 20:18

Dannielover schreef:
Als ik jou was zou ik een hengstenvlecht maken... Dan kleine plukjes pakken, zo moet het misschien net lukken.
Matjes vind ik, persoonlijk, niet heel netjes staan. Orgineel is het zeker, maar ingevlochten/ingeknot staat netter...

jaa klopt ik vind het ook niet mooi maar het is bijna de enige oplossing voor zen manen maar ik kan ook een vriend vragen die kan heel goed knotjes maken miss staat dat mooier jaah ik kan niet echt knotjes maken

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:21

stond deze pony niet te koop?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:23

Zen manen, klinkt erg ontspannen :=

Ik zou een hengstenvlecht proberen of hele brede knotjes.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:25

ik heb het even opgezocht in het proevenboekje.
richtlijnen voor de verzorging van het geheel
het paard word in wedstrijdconditie voorgesteld. het al dan niet dragen van hoefijzers is voor de beordeling niet van belang. voor de wijze van correct toiletteren van het paard word een aantal mogelijkheden gegeven in voorkeursvolgorde. voor paarden en pony's van rassen waarbij een andere wijze van toilettering gebruikelijk is, zoals fjorden, ijslanders, shetlanders en friezen, is deze voorkeursvolgorde uiteraard niet van toepassing.

de manen
a. gevlochten in één enkele rijvan dubbel geslagen vlechtjes of knotjes die afgewerkt mogen zijn met wit band. de manen top mag daarbij los blijven, maar moet dan over de frondriem worden geslagen.
b. los gedragen goed verzorgde naar één zij liggende manen van gelijke lengte.
c. op andere wijzen dan onder (a) aangegeven gevlochte manen.
d. totaal afgeschoren manen.
bij voorkeur word vlak achter de oren een stukje manen verwijderd ('derde oor'), zodat het hoofdstel goed op de plaats blijft.

de bovekant van de staart
a. de haren van de staart worden ingevlochten over een afstand van tenminsten een vierde deel van de staartwortel. het meevlechten van gekleurde linten is niet toegestaan.
b. de haren van de staartwortel 'bijgetrokken'.
c. de haren van de staartwortel 'bijgeknipt'.
d. natuurlijke staartgroei, mits verzorgd.

onderkant staart
a. recht afgeknipt. de lengte in 'gedragen'toestant reikt tenminste een handbreete onder de spronggewrichten.
b. gedragen in niet bijgewerkte toestand, lengte als onder (a).
sorry als er spelfouten in staan
dit mag allemaal

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:00