een Bixiwedstrijd, hoe en wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cavalia

een Bixiwedstrijd, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 17:47

Hallo,

Ik heb met de zoekknop gezocht, maar ik kon niet echt vinden wat ik bedoelde.
Even in het kort: ik heb een zusje, 10 jaar en ze krijgt een bixi startkaart.
Aangezien ik van de pony's enzo ben thuis haha, vind ik het makkelijk om te weten hoe en wat met zo'n bixi wedstrijd.
K kon ook niet echt wat bij de KNHS vinden. zo vraag ik mij af hoe je je opgeeft, ook met de knhs deelname formulier of?
en voor welke proef want ik heb begrepen dat je A en B proeven ofzo kunt doen, mag je starten met welke proef je wil of moet je bij A beginnen?
En als iemand mij verder kan vertellen hoe het in zijn werk gaat ben ik daar erg blij mee (stempels ect.)

Groetjes

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 11:44

Niemand? :n

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:45

Geen ervaring mee gehad! :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:55

Je heb 3 categorieen bij de bixie. AA, A en B1. AA en A zijn proeven met draf, bij de B1 moet je ook galopperen. Bij onze manege moet je je gewoon via het emailadres opgeven en mag je beginnen waar je wilt. Ik weet alleen niet of dat op elke manege zo is.
Per start krijg je een stempel op de kaart. Volgens mij als je alle stempels van een categorie hebt moet je naar de volgende, maar bij ons mag dat ook al eerder. Bij onze manege doen ze het volgens mij niet zo officieel, maar ik weet niet hoe het op andere maneges gaat.

Onderaan deze pagina staan trouwens de proeven: http://www.knhs.nl//news.asp?ID=470

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:06

Ja het klopt wat Brechtje zegt!! Met toevoeging bij de AA mag je je zusje helpen, dus evt de pony vast houden etc. Opgeven hier ook via de mail, zelf de klasse kiezen, en na volgens mij 3 stempels mag je over naar een volgende klasse maar je mag ook alle stempels vol maken.
1 Tip stap qua klasse niet te hoog in, het voor de kinderen vaak leuker als ze in het begin wat prijsjes rijden, dat motiveert ook weer voor de volgende wedstrijd.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 10:10

oke dank jullie.
en ze zou ook gewoon zo met he springen mogen beginnen of? want daar heb je geen stempels voor dacht ik?

(even snel de stempelkaart bekeken gisteren)

Kidde

Re: een Bixiwedstrijd, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:41

Ja volgens mij mag je ook gewoon met springen beginnen, dat is een aparte categorie. Bij ons gaat het springen op de manege alleen nooit door, omdat er te weinig aanmeldingen zijn. Dus dan zou je even moeten informeren ;)