Wie weet een leuke ranch in Amerika of Canada?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Love_apollo

Wie weet een leuke ranch in Amerika of Canada?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 16:38

Hallo allemaal :) ,

Ik zou graag van het zomer naar Amerika of Canada gaan om daar te werken op een ranch voor ongeveer een maand.
Ik heb zelf alles nog niet op een rijtje en moet alles nog uitzoeken.
Maar hier is mijn vraag.
Wie is er eens in Amerika of Canada geweest of te werken op een ranch en wat zijn je ervaringen hiermee?
Op welke ranch ben je geweest en welke werkzaamheden heb je uitgevoerd? Heb je moeten betalen voor een verblijfsplaats?
Heb je ook tijd voor jezelf gehad? Veel in de omgeving/natuur gewerkt? Veel met de paarden en het vee gewerkt?
Waren het Nederlandse mensen of typisch Amerikaans/Canadees? Wat was jou ervaring met paarden en het western riding? etc etc.
Ik heb zelf in Wyoming een ranch gevonden. The hide out ranch. Heeft iemand ervaringen bij deze ranch?
Het lijkt mij heel erg gaaf en wil graag de ervaringen van andere mensen horen ;)

Groetjes Lisa :wave:

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:51

Ik denk dat een maand echt te kort is hoor! 95% van de ranches willen alleen mensen voor minimaal 3 -6 maanden. Dit is omdat ze mensen ook moeten inwerken, en anders werken ze je in, kom je eindelijk in het ritme en dan moet je alweer weg. Daar hebben zij ook niet veel aan.
(heb zelf ook voor ranches gekeken.) Is Southern Cross Ranch niets? (http://www.southcross.com) Dat is in Amerika.
Daar had ik een mail naar gestuurd vorig jaar, en kreeg ook een mail terug dat ik als ik wilde, kon komen. Helaas hadden ze die mail echt pas heel laat gestuurd, en toen had ik al besloten om toch een opleiding eerst te volgen xD
Als je wilt kan ik wel die mail naar je sturen via pb, er stond een hoop informatie in over werken op die ranch ;)

NoiRaM

Re: Wie weet een leuke ranch in Amerika of Canada?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:55

Volgens mij heeft Sliertje hier op bokt ook op een aantal ranches gewerkt.
Nu weet ik niet precies waar maar misschien zou je haar eens kunnen vragen ?

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 18:50

1234 schreef:
Ik denk dat een maand echt te kort is hoor! 95% van de ranches willen alleen mensen voor minimaal 3 -6 maanden. Dit is omdat ze mensen ook moeten inwerken, en anders werken ze je in, kom je eindelijk in het ritme en dan moet je alweer weg. Daar hebben zij ook niet veel aan.
(heb zelf ook voor ranches gekeken.) Is Southern Cross Ranch niets? (http://www.southcross.com) Dat is in Amerika.
Daar had ik een mail naar gestuurd vorig jaar, en kreeg ook een mail terug dat ik als ik wilde, kon komen. Helaas hadden ze die mail echt pas heel laat gestuurd, en toen had ik al besloten om toch een opleiding eerst te volgen xD
Als je wilt kan ik wel die mail naar je sturen via pb, er stond een hoop informatie in over werken op die ranch ;)

Ja inderdaad als je dat zo zegt zou dat erg kort zijn inderdaad, maar ook ik zit met school. Volgend jaar kan ik voor school op buitenland stage, dan moet ik wel voor een langere periode dus kan ik alvast daarvoor kijken.
Ik zou graag je mail ontvangen, daar heb ik wel wat aan! :j

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 18:51

NoiRaM schreef:
Volgens mij heeft Sliertje hier op bokt ook op een aantal ranches gewerkt.
Nu weet ik niet precies waar maar misschien zou je haar eens kunnen vragen ?

Ja dat zag ik net ook in een topic, zal haar er zeker even naar vragen. Bedankt voor de tip!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:57

Love_apollo schreef:
1234 schreef:

Ja inderdaad als je dat zo zegt zou dat erg kort zijn inderdaad, maar ook ik zit met school. Volgend jaar kan ik voor school op buitenland stage, dan moet ik wel voor een langere periode dus kan ik alvast daarvoor kijken.
Ik zou graag je mail ontvangen, daar heb ik wel wat aan! :j

Ik heb em gestuurd :D
Ja 4 weken lijkt lang, maar is zo voorbij :)) Voor die ranch-medewerkers ook. Daarom willen ze liever iemand die langer kan, zodat ze lekker mee kunnen draaien in die periode. Dan hebben ze er ook wat aan.
Zelf ga ik misschien na mijn opleiding een half jaartje richting Canada op een ranch werken.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:16