ariat bromont tall h2o insulated 3cm vergroten kuitmaat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DBiancaL

ariat bromont tall h2o insulated 3cm vergroten kuitmaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 12:28

Ik heb pas hele mooie bijna nieuwe Ariat Bromont tall h2o insulated leren laarzen gekocht.
(overgekocht van iemand van bokt)
Ik ben helemaal verliefd!

Enige nadeel is ik krijg de rits niet dicht....
Nu heb ik al een paar topics gelezen over laarzen oprekken (maar niet aan te raden voor laarzen met een rits).
Mijn Cavallo's heb ik 5 jaar geleden van een 35cm naar een 38 cm kunnen oprekken (heeft de schoenmaker toen echt top gedaan... zitten nog steeds goed).
Gister was ik naar de schoenmaker (hij was ook helemaal verliefd op de laars) en die zei dat oprekken idd moeilijk is door de rits.
Wel wilde hij er een stuk leer en of elastiek tussen doen vanaf het punt dat ik de rits niet meer dicht krijg.
Nu wilde ik contact opnemen met Ariat maar helaas geen nummer kunnen vinden.

Eigenlijk wil ik de laars niet 'verknippen' ook bang dat het lelijk wordt... maar nu heb ik er ook weinig aan...
HELP!!!
kan iemand mij adviseren , alvast bedankt

MarjanB

Re: ariat bromont tall h2o insulated 3cm vergroten kuitmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:31

Ik heb ze ook en ik doe gewoon met veel geweld de rits dicht aangezien dat stukje leer aan de achterkant rekbaar is. Dat rekt vanzelf op :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 12:49

MarjanB schreef:
Ik heb ze ook en ik doe gewoon met veel geweld de rits dicht aangezien dat stukje leer aan de achterkant rekbaar is. Dat rekt vanzelf op :)

Ik heb dat met alle geweld en moeite gedaan... maar kom toch echt 3 cm te kort...
Ik heb op mn kop de laarzen aan gedaan... met een panty maar ik kom toch te kort...
Ik heb ook nog gekeken voor liposuctie maar dat is een beetje overdreven! hahahaha

ik zou willen dat ik ze dicht kreeg maar :'( helaas

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:53

Ik heb ze ook. Zijn geweldige laarzen en gelukkig krijg ik ze wel dicht. Gekocht bij de winkel! Goed wat ik wil zeggen..
Verkoop deze en zoek voor nieuwe met de brede kuitmaat, tenzij je deze nu al hebt dan gaat het gewoon echt niet passen..
Wat je schoenmaker zegt is idd te doen. Heeft mijn zus ook gedaan alleen dan met konings laarzen alleen niet door de schoenmaker maar door een schoenontwerper/maker. Deze hebben vaak toch net wat betere spullen en werken wat netter.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:54

hahahahaha bij mij deden ze in de winkel een touwtje door het dingetje van de rits en hun maar trekken hahaha en ik stond daar een beetje stom te kijken ;)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 13:13

Hmmmz... met dat touwtje kan ik het idd ook nog proberen...
En of de laarzen nat en warm maken.... en dan vol met kranten...
Ik ben zelfs in staat die issolerende binnenkant eruit te rossen (maar goed dat lijkt mij helemaal niet verstandig)

maar een laarzenontwerper... ds misschien ook nog een idee, beste optie is denk ik wel de wijderekuitmaat probreren :'(
Waarom heb ik niet gewoon dunnere kuiten.
(ik denk namelijk dat een stukje leer er niet mooier op wordt)

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:16

Ik weet niet wat voor laarzen het zijn maar ik heb een jaartje geleden mijn ariat chaps laten oprekken bij de zadelmaker van de winkel waar ik ze gekocht heb. Ze hadden me gewoon een maatje te klein aangemeten waardoor hij niet dicht wilde. Ondanks de rits ging het prima. Proberen op te rekken lijkt me beter dan een stuk inzetten.
Een mailtje met de vraag of oprekken mogelijk is naar Ariat sturen lijkt me handig :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 13:18

Gamova schreef:
Ik weet niet wat voor laarzen het zijn maar ik heb een jaartje geleden mijn ariat chaps laten oprekken bij de zadelmaker van de winkel waar ik ze gekocht heb. Ze hadden me gewoon een maatje te klein aangemeten waardoor hij niet dicht wilde. Ondanks de rits ging het prima. Proberen op te rekken lijkt me beter dan een stuk inzetten.
Een mailtje met de vraag of oprekken mogelijk is naar Ariat sturen lijkt me handig :)

Hoeveel cm heb je toen opgerekt...
De rits blijft een zwak punt!
idd oprekken blijft de laars nog wel mooi van.
Ik ga even zoeken naar een mail adres (bedankt)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 14:01

Ik kreeg ze met een touwtje en trekken dicht...
Toen ik ging staan ging de rits vanaf mijn kuit sprong hij open :(
Ik dacht echt YEAH!! ze zitten met veel geweld dicht... en ik loop ze nu zelf wel uit (maar dan moet de rits wel dicht blijven)
GRMBLZZ

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:14

De wijdere kuit maat is minimaal 3 cm wijder.. Dat zou echt mij eerste optie zijn om dat te doen.
Dit is ook geen doen op deze manier en het is heel erg zonde om de binnenkant eruit te halen.. Daarom heb ik ze juist gekocht omdat je met de -20 nog geen koude voeten erin hebt!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 14:36

Ik heb net een laarzenmaker gebeld... en die zegt dat ik toch echt pech heb...
en dat ik ze beter kan verkopen :'(
Oprekken kan waarschijnlijk niet omdat de ritsen al knapte toen ik ze met pijn en moeite dichtdeed.

Nu heb ik dus nog de optie om een stuk elastiek erin te laten zetten...
Of kijken of ik deze nog splinternieuwe laarzen voor een goede prijs kan verkopen en nieuwe laarzen ga aanschaffen.

Hoe zijn deze laarzen eigenlijk in de zomer? ik had voor deze laars gekozen vanwegen de goede schoen (hiervoor had ik de Mountainhorse sportive high rider) ik wandel er veel mee en dat kan ik niet zo goed op mijn stugge cavallo's

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 14:55

Huil ik heb nog een hele goede laarzenmaker gebeld die ook verstand van deze laarzen had...
Ook hij adviseerde mij deze laarzen te verkopen en voor een nieuw paar te gaan :(
Nu ben ik nog benieuwd of deze ook lekker zijn voor in de zomer want dan is mijn keuze snel gemaakt en koop ik dezelfde maar dan in een wijdere kuitmaat :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:17

Ik vind ze het hele jaar door fijn. Ze zijn wel gevoerd dus wel iets warmer dan andere laarzen maar ze nemen het vocht goed op. En ze lopen idd heerlijk!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 17:29

dan ga ik toch voor nieuwe...met een wijde kuitmaat (zucht)
hopelijk verkoop ik deze prachtige laarzen... :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 16:00

Als er nog iemand mooie nieuwe Ariat Bromonds wilt voor... PB mij :)