[PG] Oriental, palomino merrie op leeftijd(drachtig?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spritz

[PG] Oriental, palomino merrie op leeftijd(drachtig?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 20:40

Hoi,

Ik ben heel erg benieuwd waar Oriental momenteel staat en hoe het met haar gaat. Oriental is een wat oudere palomino merrie op leeftijd, haar exacte leeftijd weet ik niet. Het is een D pony en welsh.
Ze stond op stal bij ons, ik reed haar altijd. Via via was er iemand op zoekt naar een leuke brave pony om af en toe mee het bos in te gaan (zo is het mij verteld) en dus vroeg de eigenaar van de pony of ik er moeite mee had om Oriental daarheen te brengen voor de winter.
Aangezien ik wist dat ik stage moest lopen in de winter vond ik het niet erg; ik kon toch niet meer dagelijks komen en daar zou ze bij mensen aan huis staan en dus genoeg aandacht krijgen. Ze staat nu (als het goed is) ergens rond bij Groningen in de buurt.

Ook is Oriental vorig jaar gedekt door Power and Paint en is dus drachtig (als alles goed is gegaan).

Ik hoop via Bokt erachter te komen hoe het met haar gaat!

Afbeelding

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:42

Als ze gedekt is door Power en Paint dan hangt er een dek bewijs aan vast ... misschien informeren bij de hengsteneigenaar?

Spritz

Re: [PG] Oriental, palomino merrie op leeftijd(drachtig?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:18

Ze is geleasd als het ware, eigenaar is gewoon degene waarbij ik op stal rijd. Maar omdat het via via is gegaan weet hij niet waar ze precies staat. Ja, ergens rond Groningen..

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:19

Afbeelding Hier nog een foto van haar ohz. (2,5 jaar terug, dat wel)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:12

Als ik het goed begrijp dan is ze geleast en zonder toestemming of kennis van de eigenaar, 'verplaatst' en nu is haar verblijf plaats onbekend? Dit heet wettelijk diefstal en zou aangegeven moeten worden!

Heeft de eigenaar kontakt opgenomen met de leasee, de persoon die de merrie oorspronkelijk heeft geleast? Die wordt geacht verantwoordelijk te zijn voor de verblijf plaats van de merrie.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:18

Het is dus via via dat ze bij eigenaar zijn gekomen. Kan de eigenaar je dan niet gewoon vertellen via wie of bij wie de pony nu staat. kan me niet voorstellen dat je via via je pony verleast terwijl je niet weet bij wie en of waar. of wilt hij het je niet zeggen?
Zijn er geen plannen wanneer de pony weer terug komt want de winter is bijna voorbij.

Hopelijk kom je snel meer te weten. succes

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 17:02

Ja wel, ik ben niet de eigenaar. De eigenaar heeft toestemming gegeven, maar weet zelf niet waar ze precies staat en heeft ook geen contactpersoon. Ik weet wel via wie het is gegaan, die zeggen dat het goed met haar gaat maar weten het verder ook niet. Ik hoop inderdaad dat ze vandaag of morgen weer doodleuk op stal staat, zo zal het vast ook gaan.. Zo van, ''Ohja die pony moet ook nog terug naar de eigenaar''. Aangezien de winter bijna voorbij is hoop ik dus ook dat ze er snel weer is. Maar ik dacht misschien kan ik via bokt erachter komen hoe het met haar gaat, en waar ze precies staat. In elk geval bedankt voor het meedenken!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:39

raar verhaal