Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MissMarieke schreef:Ik snap niet goed wat je vraag nou is? Maar verder ben ik het met Sassol eens, laat hem lekker in de wei, totdat je les krijgt.

Tigra_ schreef:Met kracht los je sowieso niets op.
Dus dat moet je van je af zetten, les is inderdaad de oplossing. Maar wat je wel kan doen is zorgen dat de dingen die wel goed gaan blijven doen. Dus kun je hem goed aan in stap ga daar aan werken. Als een paard zich sterk zou maken moet je dit oplossen door voorwaarts te gaan. Als je de controle niet hebt om langzamer te gaan dan heb je die wel om harder te gaan zo kun je weer de controle terug krijgen. Laat hem maar een lekker lopen, je zit in de bak neem ik aan dus veel kan er niet gebeuren. Laat hem maar een flink zweten. Na een paar keer krijgt hij wel in de gaten dat hij het alleen moeilijker maakt voor zichzelf door onder je vandaan te lopen.
Verder is het wel van belang dat het zadel voornamelijk goed past. Als het niet lekker ligt kan het paard ook onder je uit gaan lopen, wat ook kan gezien z'n leeftijd is z'n gebrek aan balans. Misschien is ook handig als je hem een paar keer laat rijden door een ervaren ruiter kijken wat die dan doet.
Verder heb je het over de baas zijn en dominant wat bedoel je daarmee? Is dat in de omgang?
maar:

Door163 schreef:Ik snap niet helemaal wat er met deze vraag bedoeld wordtmaar:
*Het kan zijn dat je fjord gewoon heel veel energie heeft, laat hem eerst eens uitputten aan de longe of in de paddock opjagen! Misschien helpt dat tegen het steeds harder gaan..
*Of misschien vind hij het onder het zadel lopen nog wel heel erg moeilijk of eng, of is hij onzeker? Als een paard iets moeilijk vind of niet snapt gaat het vaak langzamer óf harder lopen.![]()
Veel succes en vergeet niet dat je fjord nog heel jong is inderdaad!