nog geen stal mogen maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MachoXRuby

nog geen stal mogen maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 14:12

Hoihoi!

ik wil deze zomer super graag een eigen pony (ongeveer d-pony) gaan kopen!
ik heb al een super lief shetlander ruintje van bijna 4.
het is dus ook fijn als hij starks niet meer alleen staat.
de rede dat ik er nu nog geen kan kopen is omdat we eerst een echte stal willen gaan maken, maar de gemeente werk niet echt mee..
we zijn al bijna een jaar bezig! de tekeningen zijn al gemaakt alles is klaar nu alleen nog de vergunning!
het word een redelijk grote stal dus die er zonder vergunning neer zetten is geen optie..
het was toch wel de bedoeling dat er dit jaar een leuke pony zou komen!
de gemeente zou iets laten weten aan het beging van het nieuwe jaar (we hebben de stal al aangevraagt). het is nu al maart en we hebben nog steeds niks gehoort!
zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben of een oplossing?!
Ik zou het echt heel erg vinden als ik de pony weer een jaar moet uitstellen!
we hebben ook geen idee waarom de gemeente zo tegen werk.
we hebben een grote landelijke tuin en willen de stal daar helemaal op aanpassen (uilenverblijf erin).
ik zal jullie op de hoogte houden!
misschien dat we binnekort goed bericht krijgen!? Ik hoop het! :) dat zou gewelding zijn.
zodat we snel kunnen beginnen aan de bouw en ik in de zomer eindelijk een pony kan kopen en me shetje niet meer alleen hoeft te staan!

alvast bedankt! :j

geen idee waar ik dit topic moest plaatsen, dus heb ik het maar hier gedaan.

MachoXRuby

Re: nog geen stal mogen maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 14:37

je kan me ook altijd een pb'tje sturen ! ;)

JoRa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:39

Heb je geen vrienden of mensen die je kent in de buurt die ook paarden hebben en waar je hem misschien een tijdje kunt stallen tegen een kleine vergoeding? Ik heb mijn paard ook een tijdje gestald bij mensen waar mijn zusje haar paard rijd, daar hadden ze nog een stal over en genoeg weiland. Hoefde alleen mijn eigen vlas/brokken en hooi te betalen verder niks voor de stal. Prima tussenoplossing als het mogenlijk is bij iemand

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:41

Misschien gewoon nog eens contact opnemen met de gemeente hierover? Vragen waarom je nog geen antwoord hebt?

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 16:56

Funnygirl schreef:
Misschien gewoon nog eens contact opnemen met de gemeente hierover? Vragen waarom je nog geen antwoord hebt?

we zitten er al best veel achteraan, dus ik denk dat dat niet veel zin heeft..
maar als we eind deze maand niks horen dan gaan we zoiezo contact opnemen!

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 16:56

JoRa20 schreef:
Heb je geen vrienden of mensen die je kent in de buurt die ook paarden hebben en waar je hem misschien een tijdje kunt stallen tegen een kleine vergoeding? Ik heb mijn paard ook een tijdje gestald bij mensen waar mijn zusje haar paard rijd, daar hadden ze nog een stal over en genoeg weiland. Hoefde alleen mijn eigen vlas/brokken en hooi te betalen verder niks voor de stal. Prima tussenoplossing als het mogenlijk is bij iemand

dit vond ik ook wel een goed idee en het zou misschien ook wel kunnen! maarja die stal moet er toch gaan komen.. :)

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 19:35

helaas, vandaag nog geen bericht gehad van de gemeente! afwachten!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:38

volgens de wet bestuursrecht moet een overheid (gemeente) binnen 6 wkn een beslissing nemen of iets anders "voorstellen" procedure etc.

Wat ik zou doen (en zelf ook heb gedaan) is een plaatselijk bouwadviesbureau eens advies vragen, die kennen de gemeente en procedures- voor een doos gebak doen ze al heel veel !

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:55

Dat duurt nog wel even, wij zijn na 8 jaar nog steeds bezig met ongeveer hetzelfde. Stal staat er wel, maar ik kijk er niet meer van op als de stal weer eens verplaatst, verhoogt, verbreed of versmalt, ramen weg of er bij, andere kleur moet. Helaas... Oja als de gemeente zegt dat ze iets doen, tel er altijd minimaal 6 maanden bij op. Maar doe iets stiekem of fout en verwacht binnen een week een telefoontje.

Mijn tip, zet een mooie rij bomen neer om onder te schuilen, of als de gemeente het toelaat een stal die verplaatst kan worden (container).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 01:01

Dus jij wil die pony in zn eentje bij jullie op een stalletje doen?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 08:46

Mist schreef:
volgens de wet bestuursrecht moet een overheid (gemeente) binnen 6 wkn een beslissing nemen of iets anders "voorstellen" procedure etc.

Het is niet altijd 6 weken, dat hangt af van het soort procedure. Vergunningen aanvragen is, helaas, bij sommige gemeenten een vak op zich.
Waar ze wel eens harder van willen gaan lopen is als je een in gebreke stelling stuurt in het kader van de wet dwangsom en beroep Let wel: dan moeten ze ook wel echt over de termijnen zijn, en niet bijvoorbeeld een andere procedure of een uitstel verstuurd hebben Ze hebben dan nog twee weken om een besluit te nemen en anders moeten ze je een dwangsom gaan betalen. Stelt financieel niet zo veel voor, maar je wordt er misschien wel wat serieuzer door genomen.

Margot87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:58

shilady schreef:

Nee Shilady, ze heeft ook nog een shetje...

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 08:33

Margot87 schreef:
shilady schreef:

Nee Shilady, ze heeft ook nog een shetje...

ik heb indd nog een shetje! :j

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 08:33

Zesiram schreef:
Mist schreef:

Het is niet altijd 6 weken, dat hangt af van het soort procedure. Vergunningen aanvragen is, helaas, bij sommige gemeenten een vak op zich.
Waar ze wel eens harder van willen gaan lopen is als je een in gebreke stelling stuurt in het kader van de wet dwangsom en beroep Let wel: dan moeten ze ook wel echt over de termijnen zijn, en niet bijvoorbeeld een andere procedure of een uitstel verstuurd hebben Ze hebben dan nog twee weken om een besluit te nemen en anders moeten ze je een dwangsom gaan betalen. Stelt financieel niet zo veel voor, maar je wordt er misschien wel wat serieuzer door genomen.

oke, bedankt!