Buitenrijden Zeewolde

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leliex

Buitenrijden Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 22:49

Hoi,

Ik sta met mijn paard op de zonnehoeve.
Ik rijd graag buiten met mijn paardje maar ik heb nog niet echt een bos kunnen ontdekken.
Horsterwolde is te ver en moeten we een autoweg over.
Weet iemand een bos/veld waar ik zou kunnen gaan rijden.
Het moet dus echt max 30 minuutjes rijden zijn van Priempad 6.

Bedankt

:)

Sim

Re: Buitenrijden Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:14

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 23:54

Niet echt :)
Het is in horsterwold en daar zijn we met de auto heengeweest en dat was al 20 minuten moet je nagaan stappend en we moeten over een superdrukke weg.
Maar toch bedankt voor het meedenken hoor!:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:04

Het Horsterwold is het bos wat het dichts bij jouw stal zit. Maar je ontkomt er niet aan om een weg over te steken om daar te komen. Kijk maar eens met google maps.

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 00:05

_Sim_ schreef:
Het Horsterwold is het bos wat het dichts bij jouw stal zit. Maar je ontkomt er niet aan om een weg over te steken om daar te komen. Kijk maar eens met google maps.

Ja, heb ik gedaan.
maar het is niet anders dan maar :j \
Ik denk niet dat ik ooit die weg over mag met mijn paardje, van mijn ouders
nouja misschien vind ik nog wel een veldje

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:29

Vanaf de Zonnehoeve kun je een leuk rondje maken hoor! Ook als je de Slingerweg niet over gaat. Je gaat gewoon bij de stal linksaf tot aan de Winkelweg. Daar ga je rechts. Bij de drempel (de Bollenboer) ga je weer rechts. Je komt dan uit op een pad langs het water. Daar ga je ook rechts. Je rijdt dan langs het water. Aan het eind ga je dan weer rechtsaf en dan zit je weer op het Priempad :)

Als je naar het bos wilt, dan is het Hulkestijnse Bos het dichtste bij :j

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:57

Hipar dat rondje wat jij hierboven beschrijft is momenteel niet meer te doen. Ze hebben de bagger uit de sloot over het hele pad verspreid waardoor je er niet meer fatsoenlijk doorheen kan.
Ik heb 2 boerderijen verderop gestaan bij de zonnehoeve. En het hulkesteinse bos is echt goed te doen hoor! Je rijd de winkelweg af en steekt de slingerweg over en daar begint het ruiterpad al!
Je kan er heerlijk rijden! Er zijn ook wel meerdere mensen op de zonnehoeve die we vaak zagen rijden richting het hulkesteinse bos. Misschien kan je eens rondvragen :)

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 14:24

Story schreef:
Hipar dat rondje wat jij hierboven beschrijft is momenteel niet meer te doen. Ze hebben de bagger uit de sloot over het hele pad verspreid waardoor je er niet meer fatsoenlijk doorheen kan.
Ik heb 2 boerderijen verderop gestaan bij de zonnehoeve. En het hulkesteinse bos is echt goed te doen hoor! Je rijd de winkelweg af en steekt de slingerweg over en daar begint het ruiterpad al!
Je kan er heerlijk rijden! Er zijn ook wel meerdere mensen op de zonnehoeve die we vaak zagen rijden richting het hulkesteinse bos. Misschien kan je eens rondvragen :)

Ja, je hebt gelijk deze route is veel makkelijker en ook minder gevaarlijk bedankt, we gaan hem in het weekend rijden :)

En Hipar dat pad zit inderdaad onder de bagger -O-

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:36

Hoi Laura,

Het "kleine" rondje is inderdaad op dit moment nog niet goed te doen. Ik hoop dat we er van de zomer weer kunnen rijden... al ben ik bang van niet.
Ik verwacht dat Okki van de zomer weer buitenritten gaat organiseren. ze gaat dan naar het Hulkesteinsebos (wij noemen het Centerparksbos) ze gaat dan 3 uur weg.

Groetjes,
Danielle