stoute shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mtoto

stoute shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 12:33

ik ben ten einde raad met mijn pony :s het is een hengst van 2jaar (shetlander)
k kocht hem een jaar geleden ongeveer , en toen had hij wel al veel karakter , maar alles ging nog goed! Hij kon het goed vinden met de geitjes die we toen al hadden :)
maar nu is het echt een zeer stoute pony geworden (hij bijt , ik kan er niet mee wandelen aan de hand of hij begint op mij e steigeren , of als ik in de weide kom valt hij mij aan en steigerd hij op mij :s, hij valt de geitjes nu ook al aan) , ik heb veel te weinig ervaring denk ik! Het was een fout van mij om een veulen te nemen
dan wouden we hem castreren want dat zou tog al helpen mar zijn balletjes (als ik het zo mag zeggen) zijn nog niet ingedaald
k ben bereid hem weg te doen aan iemand die ervaring heeft en hem kan opleiden zoals het hoort. ik vind het zeer spijtig maar dat is zoizo het beste voor hem

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:35

staat die ook met een andere pony?

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:35

Castreren, een maatje erbij en hulp zoeken. Wegdoen is wel weer erg makkelijk.

mtoto

Re: stoute shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 12:37

nee daar heb ik spijtig genoeg geen plaats genoeg voor :s

mtoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 12:38

ja maar ik zou iet weten waar ik imand kan vinden die mij kan helpen ;s als iemand raad weet

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:40

Ellenlouise, de ts zegt toch dat ze hem eventueel weg wilt doen aan iemand die hem wel aan zou kunnen? Ik zou het, als het castreren etc. niet werkt, het een hele verstandige beslissing vinden.
Niet iedereen gaat, met gevaar voor eigen leven, een lastige pony houden omdat 'wegdoen wel weer erg makkelijk is'

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:46

Hulp zoeken van iemand die wel weet wat ie moet doen lijkt me handiger.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:49

Ik zou zeggen geef hem lekker weg en zoek een goed opgevoed paardje.
Het is jammer dat het een hengstje is want die krijg je nauwelijks verkocht heel misschien wil iemand hem gratis hebben.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:51

Castreren is al een hele goede oplossing om mee te beginnen. Ik ben sowieso niet van het alleen houden van een kuddedier. Geiten vind ik iets anders dan een soortgenoot. Dus zou plaatsing bij iemand met kennis van zaken en een maatje mijn advies zijn. Ik heb helaas geen ruimte. Ik heb er net een verrassing bij gekregen en moet daar mijn aandacht op vestigen. Hij gaat echter van het voorjaar wel de (gemengde) kudde in. Daar zal hij nog beter opgevoed worden dan ik ooit zal kunnen. Dit had ook goed geweest voor jouw hengstje. Maar het is nog niet te laat...

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:55

*quotes verwijderd*

Ben ik nou weer zo naief? :?
Ze heeft een eerder topic aangemaakt waar ze al aangeeft dat hij bijt.
Dit is mi een logisch vervolg..
Laatst bijgewerkt door Martine op 04-03-12 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderde quotes verwijderd

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:56

Yinnar schreef:
Ben ik nou weer zo naief? :?
Ze heeft een eerder topic aangemaakt waar ze al aangeeft dat hij bijt.
Dit is mi een logisch vervolg..

die heb ik dan over het hoofd gezien..

Sorrie TS.

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:00

sorry ts, over het hoofd gezien. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:00

TS geeft al aan dat catreren (nog) niet lukt omdat de balletjes nog niet zijn ingedaald.
Het zou zeker heel erg veel schelen. Maar dat hij zonder soortgenootjes staat, is zeker geen voordeel!
Weet niet waar je pony staat??

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:02

naar mijn mening hoort een pony niet alleen te staan, hij moet minimaal 1 soortgenootje hebben om zijn energie kwijt te kunnen. dit gedrag lijkt me een logisch gevolg.
probeer iemand te vinden met een kudde shetjes en zet hem daar eens tussen, zal je zien hoe hij opknapt.
wij hebben vorige winter zo'n zelfde geval gehad in onze kudde: 2jarig hengstje: was niets mee te beginnen (gek he, stond 24 uur per dag in een dichte box van 3x3), beet, schopte steigerde. Na 2 dagen in onze kudde was hij al helemaal veranderd. Hij heeft hier 4 maanden gestaan, is gecastreerd en mensen zijn nu heel blij met hem.

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:03

Alfi2010 schreef:
naar mijn mening hoort een pony niet alleen te staan, hij moet minimaal 1 soortgenootje hebben om zijn energie kwijt te kunnen. dit gedrag lijkt me een logisch gevolg.
probeer iemand te vinden met een kudde shetjes en zet hem daar eens tussen, zal je zien hoe hij opknapt.
wij hebben vorige winter zo'n zelfde geval gehad in onze kudde: 2jarig hengstje: was niets mee te beginnen (gek he, stond 24 uur per dag in een dichte box van 3x3), beet, schopte steigerde. Na 2 dagen in onze kudde was hij al helemaal veranderd. Hij heeft hier 4 maanden gestaan, is gecastreerd en mensen zijn nu heel blij met hem.

hier ben ik het mee eens!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:06

In dat geval is het plaatsen in een gemengde kudde (en niet bij leeftijdsgenoten) een hele goede oplossing. Zodra er gecastreerd kan worden dit ook laten doen en daarna plaatsen bij een soortgenoot. Het zal het verdere opvoeden een stuk vergemakkelijken.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 04-03-12 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

mtoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 13:07

Kentaro: Hij staat in een weide met 2geiten , hij kan altijd naar binnen als hij wil en naar buiten ;)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:08

mtoto schreef:
Kentaro: Hij staat in een weide met 2geiten , hij kan altijd naar binnen als hij wil en naar buiten ;)

Zoals gezegd zijn twee geiten iets anders dan twee soortgenoten. Waarom zoek je geen plek voor hem in een kudde?

mtoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 13:08

Ja ik ga eens proberen zoeken naar een kudde waar ik hem bij kan zetten ;)
Maar is het bes een kudde shets of ook grotere paarden ?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:12

Die van mij staan kris kras door elkaar. Shets tussen welshjes, new foresters en fjord. In alle leeftijden. Bij mij staan merries en ruinen ook bij elkaar. Dat doet echter niet elke stalling. Ik vind het ideaal en mijn eerdere veulen is hierdoor ook een welopgevoed veulen geworden zonder dat ik me er teveel mee heb hoeven te bemoeien.

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:13

waar woon je? dan kan ik voor je kijken. ;)

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:15

wij hebben een kudde van 4: een welsh B ruin van 11, een 4 jarige mini shet hengst, een 1 jarige minishet hengst en een 9 jarige minishet ruin. gaat super!

mtoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 13:17

ik woon in belgie :) in de buurt van tervuren :)
dankje dat je wilt helpen zoeken voor mij

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:17

sorry maar ik woon in NL. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:17

Ik denk dat het het handigst is om iemand erbij te halen die er veel van weet en jou echt kan helpen. :)