Heeft iemand ervaring met deze cap(s)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Makkie97

Heeft iemand ervaring met deze cap(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 10:54

Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe cap. Niet omdat mijn oude kapot of te klein is, maar omdat ik me er een ongeluk in zweet. Ben nu dus op zoek naar een cap die goed ventileert (als het ware de wind door de cap kunnen voelen) en ook nog een beetje mooi is. (Btw sorry voor wéér een topic over luchtige caps, maar deze caps heb ik nog (bijna) niet voorbij zien komen). Dit zijn de caps die ik tot nu toe heb gevonden:

http://www.troxelhelmets.com/products/reliance

http://www.kraemer-pferdesport.at/websa ... c%2fmd5%7d

http://ooteman.nl/dames/veiligheid/rijh ... imate?N=30

En dan nog deze twee:

http://www.justtogshelmets.co.uk/produc ... ?pid=10013

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... ultra.html

Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met één of meerdere van deze caps? Zien ze er een beetje goed uit als je ze op hebt en zijn ze lekker luchtig? Ik vroeg me ook af wat het verschil is tussen de laatste twee. Ze zien er namelijk precies hetzelfde uit, alleen is de JTE sprint goedkoper.

Als iemand nog een andere cap weet die niet duurder is dan 120 euro, hoor ik het graag! Oh ja, liever niet aankomen met Uvex, die vind ik niet zo heel mooi en ik hou niet van verstelbare caps :o

Alvast bedankt!

stalxpaard

Re: Heeft iemand ervaring met deze cap(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:20

Ik heb geen ervaring met de bovenstaande caps, maar wel met een zweet hoofd haha, ik heb laatst de BR falcon aangeschaft. Deze is heel erg licht en goed geventileerd. Geen zweethoofd meer voor mij. Op de plaatjes van internet vond ik hem echt heel erg lelijk. Maar toen ik hem in de ruiterwinkel op mijn hoofd had was hij eigenlijk toch best wel heel mooi. De binnenvoering kun je verwijderen en uitwassen in de was machine. En als het echt niet meer kan, stel dat hij blijft stinken :') dan kun je ook een nieuwe binnenvoering bestellen.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:23

Ik heb ervaring met die cap van ooteman,
Is een heerlijke cap, alleen gaat wel snel kapot, die van mij was gescheurd, terwijl ik er nog nooit mee was gevallen.,

Nu heb ik casco andurance

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 18:54

Okee, bedankt! Nog meer mensen..?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:12

Charles owen? :)

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 20:18

@minouesmee die zijn wel erg duur...

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:23

ik heb een troxel Sierra cap en is super fijn.
Moet zeggen dat die caps wel ook verstelbaar zijn, niet van heel klein naar heel groot maar wel een stukje.
Zit ontzettend leker, is licht en je voelt 'm bijna niet zitten.
Lekker luchtig en je kunt de binnenvoering eruit halen en wassen.

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 20:43

Hmm okay, ik denk dat de Sierra en de Reliance wel redelijk met elkaar overeenkomen. Ze zien er iig allebei heel mooi uit. Maar je krijgt er dus geen ''mushroomhead'' van? De berichten over Troxelcaps zijn namelijk een beetje tegenstrijdig, sommige mensen zeggen van wel en sommige van niet. Dat je de binnenvoering kan wassen is trouwens wel een groot pluspunt.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:48

Makkie97 schreef:

Ik had een nieuwe charles owen voor 165 euro gekocht in een ruitersportzaak. ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:53

Kijk ook eens naar de Uvex caps, die zijn ook wat opener aan de achterkant, dan zweet je ook niet zo in de nek

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 20:57

minouesmee schreef:
Makkie97 schreef:

Ik had een nieuwe charles owen voor 165 euro gekocht in een ruitersportzaak. ;)

Hmm vind ik nog steeds een beetje te veel. Mijn ouders willen het waarschijnlijk wel betalen, maar als het zo duur wordt willen ze dat niet meer. Bevalt die trouwens wel? Want als -ie nou echt geweldig is...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:58

Deze cap is echt heerlijk, super lichtgewicht, ook zo'n wasbare binnenvoering én heel leuk geprijsd ;)
Ik ben er echt heel happy mee, en mijn zus en nichtje hebben deze nu ook gekocht en waren er ook heel enthousiast over. Je merkt amper dat je een cap op hebt, en voor iemand zoals ik die een hekel heeft aan caps is dat ideaal :D
http://www.ej.nl/products/10000075/6600 ... HH+CHINOOK

Enige wat voor jou een minpunt is, is dat ie verstelbaar is. Maar ik vind dat juist ideaal, heb keertje gehad met een cap die in de winkel prima paste maar toen ik hem met rijden ophad toch hoofdpijn gaf en die verstelbare kan je altijd aanpassen.

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:02

Makkie97 schreef:
Hmm okay, ik denk dat de Sierra en de Reliance wel redelijk met elkaar overeenkomen. Ze zien er iig allebei heel mooi uit. Maar je krijgt er dus geen ''mushroomhead'' van? De berichten over Troxelcaps zijn namelijk een beetje tegenstrijdig, sommige mensen zeggen van wel en sommige van niet. Dat je de binnenvoering kan wassen is trouwens wel een groot pluspunt.

ik heb eigenlijk geen idee of ik er een zogenaamde 'mushroomhead' bij krijg. heb er nog niet vaak mee in de spiegel gekeken :+
maar, wat kan mij het bommem?! als mn hoofd maar heel blijf als ik er vanaf val!

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 21:08

@western4ever ja, daar heb je gelijk in. Liever een mushroomhead dan een kapot-head of een zweet-head.

@madelief88 Die ziet er nog niet eens zo heel slecht uit! :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:24

Ik ben er helemaal weg van :j Zet hem nu eindelijk ook daadwerkelijk eens op dus dat wil wat zeggen :D

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:27

Charles Owen is heel fijn, maar dan niet die fluwelen, die zitten fijn maar zijn niet echt luchtig.
Misschien BR viper? Of die van Harrys Horse, de chinook en challenge ofzo.

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 21:35

@madelief88 Is die ook ergens in een winkel (bedoel niet webwinkel) te koop? Zou wel fijn zijn om hem even te passen. Ga anders morgen wel even bij Horseplaza en Freddy's ruitersport kijken.
Wat een mooi paard heb je trouwens! :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:39

Ik heb hem dus bij Epplejeck vandaan, maar weer niet of dat in de buurt voor je is. Maar volgens mij wordt ie op veel plekken gewoon verkocht!

O, en dankje! Altijd leuk om te horen :D

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:41

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:45

Hier ervaring met Troxel (Cheyenne).
Degelijke, stevige helm, zweet niet extreem veel (maar ligt uiteraard óók aan jezelf)
Ziet er ook nog eens goed uit.
Troxel is een goed en betrouwbaar merk.
Kijk -bij import- wel naar de keurmerken ivm verzekering (EU-keurmerk). Import uit de USA, KAN problemen geven ivm andere eisen, maar ze zijn echt WEL heel veilig en goed getest.
Wij zij er al jaren erg tervreden over.

Grtz.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:53

ik heb de troxel sierra gehad, erg fijne cap en zit heerlijk.

nu heb ik een HH Challange die zit ook heerlijk, is geen standaard cap op te zien en de binnenvoering is ook eruit te halen om te wassen. hij is wel verstelbaar, maar wel op een fijne subtiele manier. hij is er in 3 kleuren, navy, brown en silver.
dit is de challange: http://www.ej.nl/products/10000075/6600 ... +CHALLENGE

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 21:02

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Zal nog wel even laten weten welke het geworden is.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:22

Ik kan je een Uvex aanraden. Heb hierdoor helemaal geen zweethoofd meer.

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:26

Makkie97 schreef:
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Zal nog wel even laten weten welke het geworden is.

En.............. ????????
Wat is het geworden ?????

Grtz.

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 12:41

Heb nog steeds geen nieuwe.. Stom he, haha. Ik durf niet zo goed meer via internet te bestellen. Ben toch te bang dat het niet goed zit. Zal het dus met een cap van de Hypoplaza of Freddy's moeten doen. Wel ben ik al bij Andy's dierensuper en Divoza Zoetermeer geweest en heb daar een aantal (verstelbare) caps gepast, deze zaten echter voor geen meter. Ik zat steeds tussen de maten in (s was te klein, m te groot) en het zat gewoon niet goed. Zit nu te denken aan HH Mistral. Die verkopen ze namelijk wél bij de winkels bij mij in de buurt. Ik wil wel nog steeds heel graag een nieuwe cap, omdat mijn huidige te warm is en ik merk dat hij echt te klein aan het worden is. Wat natuurlijk niet zo handig is met de ritten van minstens 2 uur die ik deze vakantie vaak zal gaan maken.
Wat ook meespeelt, is dat er een soort van deuk in m'n cap zit. Toen ik 'm net had was hij meteen doorweekt door een regenbui en heb hem voor de kachel gelegd. Domme ik, hij was aan een kant gesmolten en hij is dus niet gelijk meer. Niet zo mooi (al valt het niet zo op) en volgens mij is de cap daardoor ook slechter passend voor mijn hoofd geworden. Dat kan kan ook tussen mijn oren zitten hoor, ik weet het niet zo goed.

Maar alles even samengevat: ik ga proberen een nieuwe cap aan te schaffen vóór a.s. zaterdag, maar dan moeten m'n ouders wel meewerken.. Alles zelf betalen gaat 'm namelijk niet worden...