Sinds januari heb ik nieuwe Petrie laarzen (model Olympic). Er staat niet overdreven veel spanning op mijn rits, gewoon normaal, maar toen ik ze vanmiddag aandeed schoot het stiksel van me rits los. Ze zijn nog wel te gebruiken, maar ze gaan nu moeilijk op/dicht en waarschijnlijk gaan ze vanzelf verder los. Nu is mijn vraag, heb ik hier nog garantie op? Het zijn natuurlijk niet de goedkoopste laarzen (heb ze zelf moeten betalen) en ben verder erg zuinig op mijn spulletjes.
Winkels zeggen vaak/altijd dat ritsen/knopen ed. niet onder de garantie vallen. Wettelijk gezien mogen ze dit niet uitsluiten, en zit er wel garantie op.
Je moet maar net zin hebben in een gevecht. Als je dat wilt, vecht het aan. Ik zou naar een echte schoenamker gaan en het daar laten maken. Hij geeft doorgaans wel garantie.
mimp3
Geplaatst: 14-03-12 08:35
Stiksel van een rits valt juist wel weer onder garantie,dus teruggaan naar de winkel!
mimp3
Geplaatst: 14-03-12 08:37
mimp3 schreef:
Stiksel van een rits valt juist wel weer onder garantie,dus teruggaan naar de winkel!
Daarbij als je een schoenmaker aan je laars laat prutsen is de hele garantie er vanaf want dan heeft een ander eraan gezeten.
Stiksels vallen inderdaad wel onder garantie. Daar heeft mimp3 helemaal gelijk aan. Ik zou ook even terug gaan naar de winkel. Wie weet is het stiksel op meerdere plaatsen niet helemaal goed en vervalt je garantie straks omdat je het door een schoenmaker hebt laten herstellen.....
Bij mij was het verhaal.....op ritsen zit geen garantie ik moest voor het vervangen € 75,- euro betalen. terwijl ik bij de schoenmaker € 15,- euro kwijt ben...
Fidele
Geplaatst: 14-03-12 15:38
Mijn dochter heeft twee paar Olympics, en van beide zijn de ritsen al diverse keren stukgegaan EN vervangen door Petrie (garantie), nu is het nieuwste paar voor de 3e keer binnen een jaar terug naar Petrie en ik accepteer het niet meer! Er zijn veel klachten over deze laarzen.
Meestal worden ritsen niet vergoed maar als ik het goed begrijp is je rits nog heel maar het stiksel los. Dus ik zou er zeker mee terug gaan!
Fidele
Geplaatst: 14-03-12 15:45
Je moet er zeker mee teruggaan, kom op zeg, laarzen van nog geen 3 maanden oud!!!! Wij hebben gewoon nieuwe ritsen gekregen van Petrie al 5 keer, het produkt voldoet gewoon niet aan de gestelde eisen!
De winkel heeft het recht de ritsen te laten repareren, maar het is echt een terechte klacht!