Hoi bokkers,
Ik ben heel erg aan het twijfelen. Ik ben twee onwijs lieve paardjes die normaal bij ons op de boerderij aan huis staan, een shet en een paard. Mijn paard is ziek en het wisseld heel erg per dag hoe ze is. De ene keer kan ze moeilijk lopen en de andere keer is ze heel druk en springt ze in het rond. Ze kan ook niet meer bereden worden. Omdat ze ziek is, mag ze zich niet te druk maken. Dit lukte normaal goed, tot dat ik gister heel onverwachts een tijdelijk onderkomen voor mijn paarden moest zoeken wegens privé omstandigheden. Ik was hier helemaal niet blij mee omdat dit eigenlijk te veel was voor mijn paard, maar ik had geen keus.
Mijn shetlander staat nu met twee andere shetjes en heeft het daar heel erg naar zijn zin. Mijn E-pony daarin tegen staat op een andere locatie (de locatie waar mijn shet staat niet geschikt is voor een grote pony, alles is veel te klein) en daar heeft ze het helemaal niet zo naar haar zin. Ze staat bij een grote pony en een welsh. De pony accepteerd mijn paard totaal niet, maar goed dat is logisch want ze staan nog maar 1 dag samen. Toch vind ik dit wel heel extreem, ik heb een pony nog nooit zo hard horen gillen de hele dag door en zo met haar benen zien slaan als een ninja pony. Zelfs als mijn paard gewoon stil staat en niks doet gilt en slaat ze (soms zelfs op 15 meter afstand
). Ze doet haar niks maar ze dreigt onwijs en slaat met haar voorbenen waardoor er ook gevaarlijke situaties kunnen ontstaan want ze past op dat moment totaal niet op voor mensen dus zodra de pony naar mijn paard loopt moet je toch wel even snel een paar passen achteruit doen. Ook heeft de pony de hele buurt bij elkaar gegilt vanacht uit een soort van nijdt naar mijn paard toe en dat is echt de hele nacht door gegaan, niet echt fijn voor de buren dus.Nu staat mijn paard heel ongelukkig in een hoekje en ik trof haar gister avond drijf nat van het zweet aan. Dit is natuurlijk helemaal niet goed voor haar om dat ze zoals ik eerder al zei ziek is. Ik denk ook niet dat de pony mijn paard gaat accepteren omdat ze doet alsof het welshje haar veulen is en die volledig beschermd. Het is echt net alsof je een vreemd paard in een klein hokje zet met een merrie en veulen. Dus daardoor vraag ik me ook af of het uberhaupt beter zal gaan.
Wat zouden jullie doen? Hadden jullie nog even afgewacht of hadden jullie gewoon gezegd, ik zoek een andere plek? Het kan eventueel geregeld worden dat ze toch weer bij haar shetlander maatje komt te staan als ik dit echt niet vertrouw maar dan moet ik haar weer verplaatsen en de mensen waar mijn paard nu staat zijn gister de hele dag bezig geweest in het land om alles klaar te maken van de komst van mijn paard. Dus ik vind het ook zo banketstaaf om nu al te zeggen, ik ga weer. Maar goed, gezondheid van mijn paard gaat voor alles.
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik twijfel onwijs.
Maar ik ken jouw paard natuurlijk niet
Hoe kan dat nou, had je geen stallingsovereenkomst oid?