Trailer kopen, wat is normaal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Trailer kopen, wat is normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 20:27

Ik ben op zoek naar een andere trailer en heb inmiddels 1tje gezien.
Vorige week bij het bedrijf wezen kijken naar de trailer, mijn gegevens en gegevens van mijn inruiler achtergelaten met de afspraak dat ik later m'n trailer zou laten zien voor inruil.
Vandaag dus met de trailer heen geweest.
Ze hebben de trailer bekeken, foto's gemaakt etc. Vraag degene of ik al een prijs in m'n hoofd had, tuurlijk heb ik dat, maar laat hem eerst maar met een bod komen. Komt ie met wat ze ws voor de trailer zouden gaan vragen.
Hij wou direct geen bod doen, want ze wouden kijken wat de markt zou zijn en wat anderen voor zo'n trailer vragen.
Ook werd er gezegd dat als ik 'm zelf zou kunnen verkopen ze dat misschien nog wel liever hadden, want een trailer inruilen op een 2de handse andere hadden ze eigenlijk liever niet.

Ik had verwacht dat ze me wel een bod zouden doen waar ik over na kon denken of direct zaken doen.

Zo heb ik vorige 2 keren namelijk ook gehandeld.
Eigen trailer mee, een ander uitzoeken en dan direct handelen.

Wat zijn jullie ervaringen qua afhandelen van een koop?
Krijg een beetje het idee dat ze liever niet willen handelen.

aslo

Re: Trailer kopen, wat is normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:11

Kan me er op zich wel wat bij voorstellen. Ze moeten dan een gebruikte (wrs ook inruil) weer inruilen op een andere gebruikte, waardoor hun winstmarge weer in die van jullie gaat zitten. Er wordt dan eigenlijk lange tijd niets verdient, alleen omzet gemaakt. Meestal krijg je er ook meer voor als je de trailer zelf verkoopt direct aan een andere particulier.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:15

Ligt er een beetje aan wat je in te ruilen hebt en of je nieuw of tweedehands weer koopt.
Als je een wat oudere trailer inruilt voor een iets jongere is dat niet zo interessant voor het bedrijf. Daar verdienen ze nauwelijks aan.
Wij kopen elke 2 tot 3 jaar een nieuwe Bockmann en ruilen de voorganger dan in. Dat is nooit een probleem en altijd voor een nette prijs.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:28

"normaal" is een breed begrip :D iedereen handelt op zijn of haar eigen manier daar zijn geen geschreven regels voor ;)
Ik kan alleen maar vanuit onze eigen werkwijze spreken als ik zeg dat wij altijd wel direct een bod doen ;)
Je bent van harte welkom om ook hier je trailer te laten zien, wij zijn juist op zoek naar goede 2e hands trailers, daarbij verkopen we ook nieuw,
dus wie weet kunnen we wat voor je betekenen!!

annastasia

Re: Trailer kopen, wat is normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 00:18

Ik heb dus een aluminium Bockmann in te ruilen.
1tje uit 2002 en een 2-paards.
Deze wil ik inruilen tegen een 2-paards koetsentrailer met houten opbouw uit 2005, wel een ander merk.
Ik snap dat ik moet bijbetalen, maar heb ook vorige week al gezegd dat ik zeker geen 2000,- ga bijleggen.
De bodem etc hebben ze vandaag al gecontroleerd en die was goed.

Ik snap dat er geen geschreven regels voor zijn, maar omdat ze aangaven al wel wat in hun hoofd te hebben had ik dan ook een bod verwacht waarop ik dan weer kon gaan beslissen.
Waar ik voor kom daar moet een liefhebber voor zijn, wat ik in te ruilen heb is meer standaard, en toch wel een wat ''luxere'' trailer.

Gap, helaas zit je behoorlijk ver weg, maar heb je nog wat voor me staan? ;-)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:02

annastasia schreef:
Ik heb dus een aluminium Bockmann in te ruilen.
1tje uit 2002 en een 2-paards.
Deze wil ik inruilen tegen een 2-paards koetsentrailer met houten opbouw uit 2005, wel een ander merk.
Ik snap dat ik moet bijbetalen, maar heb ook vorige week al gezegd dat ik zeker geen 2000,- ga bijleggen.
De bodem etc hebben ze vandaag al gecontroleerd en die was goed.

Ik snap dat er geen geschreven regels voor zijn, maar omdat ze aangaven al wel wat in hun hoofd te hebben had ik dan ook een bod verwacht waarop ik dan weer kon gaan beslissen.
Waar ik voor kom daar moet een liefhebber voor zijn, wat ik in te ruilen heb is meer standaard, en toch wel een wat ''luxere'' trailer.

Gap, helaas zit je behoorlijk ver weg, maar heb je nog wat voor me staan? ;-)

Hoi,hooi,
Nee we hebben gebruikt momenteel niets staan, als we ze hebben dan zijn ze ook echt zo weg ;) nieuw kunnen we je natuurlijk wel leveren dat is géén enkel probleem, maarja dan moet je ook bij ons wel bijleggen ;)
Als je mij via pb even laat weten wat je precies zoekt en wat voor budget je uit wilt geven dan willen we je best helpen met zoeken, dat is echt géén enkel probleem ;)