Hoe werkt nou een Enjoy the ride rit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Hoe werkt nou een Enjoy the ride rit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 16:32

Hoi Hoi,

Ik heb me net aangemeld op: http://www.enjoytheride.nl en ik zou nu zelf ook een keer een enjoy the ride rit willen maken. Maar hoe werkt dat precies. Kan je je daar gewoon via internet aanmelden? Heb je er geen startkaart of iets voor nodig? En hoe gaat zo'n rit? Hoe weet je waar je heen moet?

Sorry als hier al een topic over is... maar ik kon hem niet vinden. :Y)

marjolein__

Re: Hoe werkt nou een Enjoy the ride rit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:58

hallo
Als je je aangemeld hebt kan je bij "ritten" kijken welke rit je leuk vindt en je daarvoor inschrijven. Per rit kan de inschrijving een beetje verschillen maar dat staat er allemaal bij vermeld. Je kan bv bij "opmerkingen" zetten hoe laat je ongeveer wil starten (als je voorkeur hebt) of met wie je wil starten (als je met vriend of vriendin gaat). Je hebt geen startkaart nodig. Na de aanmelding krijg je 1 a 2 weken van te voren bericht over het hoe en wat verder (startlocatie, adres, eventueel hoe het met de betaling gaat en een startlijst). Op de startlijst kun je zien hoe laat je ingedeeld bent. Meest gaat er ieder 5 a 10 minuten iemand/een groepje weg. Zorg dat je minimaal half uur van te voren aanwezig bent om rustig aan je aan te melden en te zadelen etc. Er wordt van te voren ook altijd vermeldt hoe de route uitgezet is (met lintjes of bordjes oid) en je krijgt ook nog kaarten mee.
Als je nog wat wilt weten hoor ik het wel!!
groeten
marjolein

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 17:03

Oké dankje, het is al een stuk duidelijker. En als je meedoet aan zo'n rit, moet je dan via internet betalen? Of kan dat ook voordat je start? En als je bijvoorbeeld niet meer kan, omdat je paard niet goed loopt. Kan je je dan gewoon weer afmelden?

En als je voor het eerst gaat is zo'n rit makkelijk alleen te doen? Of is dat gelijk een hele puzzeltocht? :=

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:27

Ik heb me ook net aangemeld, maar begrijp het ook niet helemaal ;)
Ik wil samen met een vriendin meedoen aan de Paasrit van 9 april. Hier staat bij 9.30u, dus dat zal de eerste start dan zijn neem ik aan. Kan ik dan bijvoorbeeld aangeven dat we graag rond een uur of 12 willen starten?
Kan ik ook zelf voor 2 personen opgeven, of moet iedereen individueel inschrijven? Ik zie wel dat ik aan kan geven met hoeveel personen je komt, maar er is verder geen informatie over die 2e persoon nodig blijkbaar?
Verder ben ik KNHS-lid, maar ik weet niet of mijn vriendin dat nog is. Stel dat ze wel KNHS-lid is, is het aanvinken van het vakje 'deelname KNHS lid' dan meteen voor 2 personen?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:04

Ligt er maar net aan hoe je je aan moet melden :j
Als je je via de enjoy the ride site aanmeld gaat dat per persoon.
Je kunt inderdaad aangeven hoe laat je wilt starten en eventueel met wie.
Maar soms kun je je ook via mail inschrijven. Dat heb ik bijv. gedaan bij de rit in laag Soeren op 12 Mei.
En toen heb ik gewoon 4 mensen tegelijk aangemeld.
Betalen verschilt ook.
Die van 22 April heb ik bijvoorbeeld al wel moeten betalen, die van 12 Mei betaal ik ter plekke.
Maar al die info staat op de site erbij vermeld.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:11

En de ritten zijn over het algemeen goed uitgezet hoor. Geen gepuzzel, maar wel goed opletten natuurlijk. Als je onverwachts niet kan kan je altijd contact opnemen met de organisatie van die rit en volgens mij krijg je dan gewoon je geld terug hoor.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:14

O en wij schrijven eigenlijk altijd ieder apart in en verwijzen dan naar elkaar bij bv 'opmerkingen'. Daar geven we dan elkaars naam op als degene met wie we willen starten. Daar kan je bv ook vermelden dat je alleen komt maar wel graag met iemand samen zou willen rijden en dan kunnen ze je koppelen.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:25

Als ik het goed begrijp hoef je dus niet met een hele groep onbekende paarden te rijden in zo'n rit ? Maar kan je in je eentje of met z'n 2en starten ? Is dit zo bij al die ritten ?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:56

Alleen als je ter plekke een paard huurt mag je niet alleen rijden.
Verder bepaal je zelf of je alleen rijd of met wie samen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:56

Zijn er hier mensen die zich al ingeschreven hebben voor ritten van dit voorjaar?
Ik heb er eentje op het oog maar ik twijfel nog of ik me zal inschrijven.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:51

Ik sta ingeschreven voor een aantal :j

22 April in Heumen, maar kreeg vandaag bericht dat die afgelast wordt.

12 Mei laag Soeren.

23 Juni Bennekom

En dan is het najaar naar Leersum.