het is niet dat ik een antwoord wil krijgen maar ik moet gewoon even mij ei kwijt
het kan zijn dat het echt aan mij en mijn paardje ligt, maar steeds meer krijg ik het idee dat er met binnen wedstrijden veel strenger gejureerd word... maar waarom?
buiten reden (L2) ongeveer altijd rond de 180/190 nu binnen rond de 170... eerst dacht ik telkens dat het onze fout was, buiten loopt mijn merrie veel fijner. maar op stal en op club hoor ik wel idereen zeggen dat het zo veel beter gaat enzenz. spanning is er natuurlijk bij elke wedstrijd wel een beetje maar het is ook echt niet zo dat ze binnen staat te bibberen van angst.
gisteravond 170 en 167
sorry?. ze is echt niet een super top dressuur knol. ze is maar een E-pony tussen de paarden, al heb niet echt idee dat we daar opafgestraft worden. voor de M zijn we ook nog niet helemaal klaar, ze loopt nog te veel opde voorhand en in de galop moet ik goed op de takt letten. daar zijn wel ook hard mee aan het werk en het is al zoveel beter dat 3maanden geleden toen we in de L2 begonnen maar mijn punten worden alleenmaal minder.... of het nou komt omdat ze jury een winterdip heeft of omdat ik niet met een duure cap of jasje rij. ze is netjes gevlochten, voeten zijn gewassen en ik heb mijn haar in een knot, mijn wittebroek is zo schoon dat ie bijna licht geeft dus daar moet het ook niet aan kunnen liggen...maar zo als gisteren iemand met een super mooi paard en zij zag er ook heel netjes uit(despulletjes en het paard zijn vast ook een stuk duurder dan die van mij) maar het beestje liep zo onzuiver eigelijk gewoon kreupel! als de pest maar wel punten boven de 180. ik snap er niets meer van... waarom moet het binnen anders zijn dan met een buitenconcoursnou ja genoeg getypt ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel
Misschien dat je dan toch iets anders rijd op gras ofzo? 
en voor de komende tijd zijn alle wedstrijd toch afgelast...
Dan heeft iedereen wel een reden om lage punten te rijden want smaken verschillen. Ik vind bijvoorbeeld juist de standaard bruine KWPN'er met een van die overdreven veel gebruikte dure afstammingen niks aan, maar tegen de tijd dat ik mijn jurypapieren heb (ooit
) ga ik toch echt niet zitten zeuren omdat het peerd in mijn ogen een saai kleurtje of veelvoorkomende vader heeft. Daar is een jury niet voor. Die discussie/dat excuus wordt op Bokt echt om de haverklap uitgemolken 
De ene jury vindt haar helemaal niks en punt nèt aan een winstpuntje omdat ik mijn figuren slordig rij en nog veel spanning in mijn paard heb, en de volgende jury vind mijn witte fan-tas-tisch en punt nèt aan een winstpuntje omdat ik nog steeds mijn figuren slordig rij en nog steeds veel spanning in mijn paard heb